Søg Garagen Hej Gæst! Register

scooter dør?
#1
Jeg er lige kommet hjem fra ferie og jeg havde da glædet mig til at kører på min scooter, men så opdager jeg at den sagtens kan stå i tomgang, men den går ud når jeg giver gas? Og hvis jeg vil starte den igen så kan den ikke?

Kan det have noget at gøre med, at jeg skiftede den der firkantede svamp i luftkassen, inden jeg tog på ferie? Kan ikke rigtig se andet end det... Men i så fald hvis det er - hvad kan jeg så gøre ved det? og hvis vi kommer derud hvor det ikke er det, - hvad kan det så værre???
Min scooter har ALDRIG gjord sådan før og har kun kørt 7xxx.

Det skal lige siges at jeg købte den der 'svamp' i THansen, og de sagde at det var til en Hot 50...
''Stopper ikke før jeg ryger på baghjulet! ''
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har du prøvet at montere den gamle "svamp" igen ? - det kan være fordi den nye svamp ikke lader nok luft passere.
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar
#3
Nej det har jeg ikke. Der jeg satte den i kørte den upåklageligt. Men nu der jeg kommer hjem så kan den kun stå i tomgang... Og har ikke den gamle svamp da jeg troede alt var som det skulle være - på det tidspunkt...
''Stopper ikke før jeg ryger på baghjulet! ''
Svar
#4
zHOw^ Skrev:Har du prøvet at montere den gamle "svamp" igen ? - det kan være fordi den nye svamp ikke lader nok luft passere.
Eller, lader for megen luft igennem :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Så prøv helt at tage svampen ud og se om du kan køre uden, ellers kan der være kommet skidt i din karburator måske?
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay så det vil jeg prøve så. vender tilbage når jeg får det gjord.

Nu når vi er ved luft kassen. Kan det så passe, at den lille sorte 'ring/rør' i hullet i luftkassen er en begrænsning som mindsker luftindtaget til motoren?
''Stopper ikke før jeg ryger på baghjulet! ''
Svar
#7
Crackzter Skrev:Okay så det vil jeg prøve så. vender tilbage når jeg får det gjord.

Nu når vi er ved luft kassen. Kan det så passe, at den lille sorte 'ring/rør' i hullet i luftkassen er en begrænsning som mindsker luftindtaget til motoren?

Helt rigtigt med begrænsningen der Grin
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar
#8
zHOw^ Skrev:Helt rigtigt med begrænsningen der Grin

Og den skal blive sidddende, da den kun giver mere larm, når den er ude.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#9
Crackzter Skrev:Okay så det vil jeg prøve så. vender tilbage når jeg får det gjord.

Nu når vi er ved luft kassen. Kan det så passe, at den lille sorte 'ring/rør' i hullet i luftkassen er en begrænsning som mindsker luftindtaget til motoren?

Ja, men den skal ikke fjernes, da den som jeg skriver ovenover, kun giver mere larm.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis den går ud med en "baaaaaaaaah" lyd, så får den for lidt benzin/for meget luft.

Når du ændre på mængden af luft som scooteren får, skal du altså også ændre på mængden af benzin.
Ellers ender du med en død motor, eller en tom tank :wink:

At tage indmaden ud ad luftfilteret vil kun gøre det værre, da den så får endnu mere luft.

Hvis problemet ikke løses ved at sætte den gamle svamp i igen, så blæs karburatoren igennem Smil.
Der skal ikke meget til at tilstoppe sådan en lille dyse.

Du kan måske få en ven, eller en her fra siden som bor i nærheden af dig, til at gøre det hvis du ikke selv vil kaste dig ud i det Smil

Det kan måske også være svømmeren der har sat sig fast. Det har jeg lige været ude for.

Håber det kunne hjælpe lidt.
Svar
#11
Som Jps skriver så vil at fjerne begrænsningen kun give larm + at man skal omdysere for at undgå motorskade.

Man kan dog med fordel fjerne den på lettere tunede maskiner, da de kan lide af luftmangel.
Svar


Forum spring: