Svar: 45
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Jeg har en kymco agility .. Jeg har ændret den begrænsede gliderør med et der ikke er begrænset og nu kan jeg godt nok komme op på 70 ned af bakke, men den har fået et utroligt dårligt optræk og det samme når jeg skal op af bakke hvad kan jeg gøre?
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Du skal have nogle lettere ruller i, Standard er nok omkring 6,5 gr
Jeg køre selv med 6 gr normalt, har dog lige prøvet at sætte nogle 7 grams i men det er for tungt til mig
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 45
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Så hvis jeg skaffer 5,5 eller 6g skulle den kunne få et ordenligt optræk igen?
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Ja det ville jeg mene, går ud fra det er nogenlunde samme motor...
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Zaaq Skrev:Så hvis jeg skaffer 5,5 eller 6g skulle den kunne få et ordenligt optræk igen?
5,5g er nok lige i underkanten på en Agility. På min, kunne 5,5g ikke drive den over 40, og den blev meget sløv i optrækket. Sidder der standard 6,5g i, så køb et sæt 6g, og prøv med dem. Min, kørte bedst med tre af hver vægt, skiftevis., hvilket giver 6,25g. Hoveddysen kan med fordel hones op til #82 (der sidder en #80 i). Messingskruen, under topdækslet i karburatoren, er vel også fjernet? Den skulle gerne køre 55 km/t (65 på speedometeret) på lige vej. Den vil stadig gå "død" på bakker og i modvind. Det kan kun "fikses", med større cylinder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 45
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Det eneste jeg har ændret er røret .. Den kører ca. 55 på spedo på lige vej
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Zaaq Skrev:Det eneste jeg har ændret er røret .. Den kører ca. 55 på spedo på lige vej Måske, har du et af de ydesrst få speedometre, der viser korrekt , for så passer pengene, med de 55.
Vej de nuværende ruller (standard:6,5g), og tjek, at de ikke er kantede. Tjek samtidigt bredden på remmen. Er den under 16,5 mm, skal den udskiftes - en ny, er 18mm. Prøv med de ruller, jeg foreslog tidligere. Prøv også, med en tuschstreg, at konstatere, at remmen gearer helt ud.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 45
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Ved ik om du har det med T-hansen som de fleste andre men ville deres ruller kunne bruges? Og hvis der skulle større cylinder på ville en af de 2 her så kunne bruges?
http://speedline.dk/da/scooter/naraku-pe...-nk100-47/
http://speedline.dk/da/scooter/naraku-pe...-nk100-49/
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Zaaq Skrev:Ved ik om du har det med T-hansen som de fleste andre men ville deres ruller kunne bruges? Og hvis der skulle større cylinder på ville en af de 2 her så kunne bruges?
http://speedline.dk/da/scooter/naraku-pe...-nk100-47/
http://speedline.dk/da/scooter/naraku-pe...-nk100-49/ Med fare for, at få en bagvaskelsesag på nakken, vil jeg påstå, at thansens ruller er noget bras, og kun kan bruges, som prøveruller.
Jeg ville vælge 80'eren, når der nu skal være fest. Straffen er den samme, for begge, hvis det bliver opdaget. De skal iøvrigt begge, køres med dit standardtopstykke. Det vil give dig en tophastighed på 65-70 km/t, men et meget bedre optræk, og ikke noget med, at gå ned på 30-40, bare der er en smule bakke eller modvind. Du skal sikkert lige have honet hoveddysen et par numre op, og måske et ½g mere på rullerne, men ellers intet andet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 45
Tråde: 10
Tilmeldt: Aug 2007
Kan der også bruges original kaburator på 80'eren?
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Nu kender jeg ikke den karburator der sidder på. Men en 17½ eller 19 ville være optimalt
Ihvertfald når det gælder 2-taks. Må indrømme at jeg ikke har meget forstand på 4-takts.
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Zaaq Skrev:Kan der også bruges original kaburator på 80'eren? Agilityen, er konstrueret til en 80ccm motor. Det er kun til eksport, der sættes en 50ccm cylinder på. Så alt passer fint til 80 ccm - også karburatoren :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|