Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian gnister ikke
#1
Har denne Baotian BT49QT-7 der bare ikke vil give gnist. den har været til mekaniker og vi kan konstaterer flg.

Cdi ok
Laderegulator ok
Tændkabel ok
Tændrør ok
Hætte ok
Tændspole ok
Stator ok
Svinghjul ok
Startrelæ ok

Derudover kan kun nogle ledninger måles igennem ogg nogen ikke . dem der kan måles igennem fejler intet og måler hvad de skal.
Der er prøvet:
Andet tændrør-hætte-kabel-tændspole-cdi.

Stator giveer osse det strøm den skal og har prøvet med ny sidestøttebenskontakt og helt uden

Hvad kan min fejl ligge i min mekaniker siger ledningsnet men han er ikke sikker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kender ikke spor til Baotian, så jeg kan ikke give dig noget konkret råd. Men jeg bemærker at du ikke nævner noget om pick-up'en til tændingen... den dims som registrerer svinghjulets position og fyrer gnisten af på det rette tidspunkt. Hvis den af en eller anden grund ikke virker eller ikke har fat i CDI'ens trigger-indgang, så kommer der ingen gnist - uanset om alt det andet er i perfekt stand.

Men som sagt, spørg mig ikke hvor den sidder eller hvordan den ser ud på en Baotian...

8)
Svar
#3
Ved ikke hvad det er men der kommer strømm fra tændingen kan det så godt være den ?
Svar
#4
trackzy Skrev:Ved ikke hvad det er men der kommer strømm fra tændingen kan det så godt være den ?
Normal er det sådan (og atter udtrykker jeg mig i generelle vendinger da jeg ikke kender Baotian) at der kommer en konstant strøm til CDI'en når tændingen er slået til. Denne bliver så "hakket til pulser" og sendt videre ind i tændspolen som så genererer højspændingen som laver din gnist. Men for at CDI'en kan vide hvornår den skal udsende en puls er den nødt til at vide hvornår motoren er klar og den information får den som sagt via pick-up'en. Hvis pick-up'en ikke siger til kommer der ingen gnist uanset om der er strøm på CDI'en.

Jeg fandt lige det her på nettet... dog vist fra en 150cc'er, men så stor er forskellen nok ikke:

[Image: 3603.jpg]

Den "lille" vikling plus den lille sorte dims nede ved generatoren udgør tilsammen ovennævnte pick-up som bestemmer hvornår gnisten fyres af. Som du kan se har de begge fat i CDI'en. Dennes øvrige forbindelser er en strømtilslutning via tændingen samt output-ledningen som går til tændspolen.

Bemærk i øvrigt at hverken tændspole, CDI eller pick-up kan fungere uden stel så det er altid en godt ide at checke først.

8)
Svar
#5
Der er en lille animation, og forklaring, af forløbet her:
http://www.vespamaintenance.com/elec/cdiwork/

Det skal dog bemærkes, at det gælder for vekselstrøms-CDI'er. En jævnstrøms-CDI, som der sidder flere firtaktere, bla. på Kymcoer, får strømmen fra batteriet, og ikke direkte fra generatoren :wink: . Det giver en mere præcis styring af tændingen, men bevirker desværre også, at der skal være et funktionsdygtigt batteri, for at starte motoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: