Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ubegrænset cdi til kymco fever zx hvor
#1
Hej jeg står med en kymco fever zx som der gerne måtte komme til at køre 60+ og det eneste der begrænser den er cdi`en

Men jeg har og så funder en ubegrænset cdi på scootershoppen.dk men den er ikke på lager.

Hvor kan jeg ellers finde en
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MJENSEN Skrev:Hej jeg står med en kymco fever zx som der gerne måtte komme til at køre 60+ og det eneste der begrænser den er cdi`en

Men jeg har og så funder en ubegrænset cdi på scootershoppen.dk men den er ikke på lager.

Hvor kan jeg ellers finde en
Har din Fever en CDI med 6 ledninger, der kommer ud fra CDI'en - altså 2 til den ene stik, og 4 til det andet stik - og hvor der fra stikket med de 4 ledninger kun kommer 3 ledninger ud på den anden side? Hvis det er den type, så bør den ledning, der ikke kommer ud på den anden side være en lysegrøn sag. Er det sådan en fætter, du har, kan du prøve, at at klipse en strømtyv på, sammen med et stykke ledning, som du sætter til stel :wink: . Så har du noget at lave, mens du venter på en ny CDI Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kragen Skrev:Har din Fever en CDI med 6 ledninger, der kommer ud fra CDI'en - altså 2 til den ene stik, og 4 til det andet stik - og hvor der fra stikket med de 4 ledninger kun kommer 3 ledninger ud på den anden side? Hvis det er den type, så bør den ledning, der ikke kommer ud på den anden side være en lysegrøn sag. Er det sådan en fætter, du har, kan du prøve, at at klipse en strømtyv på, sammen med et stykke ledning, som du sætter til stel :wink: . Så har du noget at lave, mens du venter på en ny CDI Griner .

Kan du forklare det lidt nærmere
Svar
#4
MJENSEN Skrev:Kan du forklare det lidt nærmere
Hvad er det, du ikke forstår?
Har du denne type, hvor der kommer ledninger ud af CDI'en:
[Image: 3444.jpg]

Så kan du se, at den fimsegrønne lednig, længst ude til venstre ikke er i forbindelse med stikket. Normalt på en droslet CDI, vil ledningen sidde i stikket, men i det stik, du sætter i CDI'ens stik, vil der ikke være en fimsegrøn ledning - der vil normalt slet ikke være en ledning til det ben i stikket. Den fimsegrønne ledning på billedet, er højst sandsynlig splisset sammen med den sorte stelledning under den gule tape, så den fimsegrønne ledning bliver ført til stel. Det afbryder droslingen i CDI'en. Går din fimsegrønne ledning helt ud i stikket, er CDI'en droslet. Du kan derfor enten splisse den sammen med stelledningen, eller sætte en strømtyv på, og forlænge den hen til stellet. Det går altså bare ud på, at få den ledning forbundet til stel. Hvis det får den til at køre hurtigere, kan du jo sætte en kontakt på forlængerledningen til stellet, så du kan drosle og afdrosle CDI'en på kontakten.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Hvad er det, du ikke forstår?
Har du denne type, hvor der kommer ledninger ud af CDI'en:
[Image: 3444.jpg]

Så kan du se, at den fimsegrønne lednig, længst ude til venstre ikke er i forbindelse med stikket. Normalt på en droslet CDI, vil ledningen sidde i stikket, men i det stik, du sætter i CDI'ens stik, vil der ikke være en fimsegrøn ledning - der vil normalt slet ikke være en ledning til det ben i stikket. Den fimsegrønne ledning på billedet, er højst sandsynlig splisset sammen med den sorte stelledning under den gule tape, så den fimsegrønne ledning bliver ført til stel. Det afbryder droslingen i CDI'en. Går din fimsegrønne ledning helt ud i stikket, er CDI'en droslet. Du kan derfor enten splisse den sammen med stelledningen, eller sætte en strømtyv på, og forlænge den hen til stellet. Det går altså bare ud på, at få den ledning forbundet til stel. Hvis det får den til at køre hurtigere, kan du jo sætte en kontakt på forlængerledningen til stellet, så du kan drosle og afdrosle CDI'en på kontakten.

Der er hvis ikke nogen grund til at sætte afbryder på den som der virker som politi fælde for de finder nok alligevel ud af at den ikke er helt lovlig.

Men hvad kommer den op i af topfart hvis jeg laver denne operation på den
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MJENSEN Skrev:(...)Men hvad kommer den op i af topfart hvis jeg laver denne operation på den
Det må du da fortælle os Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Ja kymcoen kører ikke for tiden da jeg formådede at brænde cdi boksen af da jeg forsøgte at fjerne begrænsningen i CDI boksen Ked af det
Svar
#8
Ja så kom den endelig ud at køre med ubegrænset CDI og den har nu en top hastighed på 50 km/t på lige vej og 60 km/t ned af bakke

+ den har en top hastighed på 40 km/t op af bakke

Så klager ikke
Svar
#9
MJENSEN Skrev:Ja så kom den endelig ud at køre med ubegrænset CDI og den har nu en top hastighed på 50 km/t på lige vej og 60 km/t ned af bakke

+ den har en top hastighed på 40 km/t op af bakke

Så klager ikke

Du kunne evt dyse karburatoren om. Jeg gik fra en #80 til en 84# på min Agility da jeg satte ubegrænset CDI i. Den lagde nogenlunde stabilt på 55km/t og nåede rundt de 70km/t ned af bakke og ca 40-45km/t i modvind og op ad bakker. Jeg fik et mindre chok da jeg tog den første tur ned af bakke, da speedo viste lige over 80km/t. Med gps blev det dog målt til ca de 70km/t.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Havoc Skrev:Du kunne evt dyse karburatoren om. Jeg gik fra en #80 til en 84# på min Agility da jeg satte ubegrænset CDI i. Den lagde nogenlunde stabilt på 55km/t og nåede rundt de 70km/t ned af bakke og ca 40-45km/t i modvind og op ad bakker. Jeg fik et mindre chok da jeg tog den første tur ned af bakke, da speedo viste lige over 80km/t. Med gps blev det dog målt til ca de 70km/t.

Syntes ikke jeg vil pille mere ved min kymco selvom den lyder ret godt når den kommer op på de 60 km/t ned af bakke
Svar
#11
kragen Skrev:Har din Fever en CDI med 6 ledninger, der kommer ud fra CDI'en - altså 2 til den ene stik, og 4 til det andet stik - og hvor der fra stikket med de 4 ledninger kun kommer 3 ledninger ud på den anden side? Hvis det er den type, så bør den ledning, der ikke kommer ud på den anden side være en lysegrøn sag. Er det sådan en fætter, du har, kan du prøve, at at klipse en strømtyv på, sammen med et stykke ledning, som du sætter til stel :wink: . Så har du noget at lave, mens du venter på en ny CDI Griner .
Er du sikker på det virker med den fimse grønne ledning til stel ? Gider ikk brænde min CDI af, som MJENSEN gjorde :roll:
Svar


Forum spring: