Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til køb af en Comet
#1
Jeg overvejer at købe en brugt PGO Comet.
Jeg vil gerne være sikker på, om den kører som den skal.

Sælgeren fortæller mig, at der er en ubegrænset udstødning på, powerluftfilter, en bedre koblings fjeder og fjernet skive. Jeg tror ikke på, det er en klog måde, at gøre den hurtig på, da jeg tror, der nok skal noget cylinder til, før det resterende tun fungerer optimalt. Men det ved jeg ikke meget om. Smil

Resten på knallerten er standard.
Dens optræk er dårligere end min 4-takter, der kun har en fjernet begrænsning. Det vil jeg mene er et kedeligt optræk. Smil
Jeg lagde mærke til, at udstødningen rent faktisk rammer dækket helt ude ved enden. Topfarten ligger på omkring 55-60 på lang strækning.

Skjoldet er hvidt og har ridser og er ødelagt en del steder, men ikke så det er overdrevet.
Speedometeret virker ikke, jeg formoder det er km tælleren, der ikke fungerer.

- Burde den kører bedre end den gør?
- Ville det være bedre at fx sætte et tun-cylinderkit på? evt. skifte dyse?
- Hvad vil I mene den er værd?

På forhånd tak for hjælpen!! Smil
.. hjælp, jeg er verdens uheldigeste menneske.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Dilsad Skrev:Jeg overvejer at købe en brugt PGO Comet.
Jeg vil gerne være sikker på, om den kører som den skal.

Sælgeren fortæller mig, at der er en ubegrænset udstødning på, powerluftfilter, en bedre koblings fjeder og fjernet skive. Jeg tror ikke på, det er en klog måde, at gøre den hurtig på, da jeg tror, der nok skal noget cylinder til, før det resterende tun fungerer optimalt. Men det ved jeg ikke meget om. Smil

Resten på knallerten er standard.
Dens optræk er dårligere end min 4-takter, der kun har en fjernet begrænsning. Det vil jeg mene er et kedeligt optræk. Smil
Jeg lagde mærke til, at udstødningen rent faktisk rammer dækket helt ude ved enden. Topfarten ligger på omkring 55-60 på lang strækning.

Skjoldet er hvidt og har ridser og er ødelagt en del steder, men ikke så det er overdrevet.
Speedometeret virker ikke, jeg formoder det er km tælleren, der ikke fungerer.

- Burde den kører bedre end den gør?
- Ville det være bedre at fx sætte et tun-cylinderkit på? evt. skifte dyse?
- Hvad vil I mene den er værd?

På forhånd tak for hjælpen!! Smil

En comet burde køre bedere end dette, med mindre hans valg af fjedre er helt forkert.
Skjolde til comet er UTROLIG svære at skatte i ordenlig stand, og de koster kassen, så hvis den har smadret skjolde er den ikke så meget værd. Ang udstødningen der rammer bagdækket er dette en typisk fejl ved kopi-udstødninger, fx fra thansen, dog kan den rettes lidt ved simpelthen at smide nogle skiver på ophænget, eller rykke lidt i udstødningen Smil

Håber du kan bruge det jeg har skrevet! Smil
Har haft utallige scootere :D - Har en PGO PMX No Fear :scooter:
Svar
#3
Jeg ville personligt ikke give en rød reje for sådan en Smil

Det lyder som en scooter der desværre er blevet offer for en "brian pilfinger" :S
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#4
Nu har jeg selv haft en comet, og jeg havde samme problem med udstødningen der skrabede på, så det er der ikke noget unormalt i.

Mht optrækket, så skyldes det for det meste at variatoren ikke er indstillet korrekt.

Personligt ville jeg aldrig sætte fingrene i en comet igen, da det virker som om det ikke er skruet så godt sammen. Og selve maskinen ikke er af særlig god kvalitet.

Må man iøvrigt høre hvorfor du vil købe endnu en scooter? Jeg mener, hvad skal den bruges til?
Det kan gøre det lettere, at anbefale en evt anden maskine Smil
Svar


Forum spring: