Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian sætter ud efter fuldgas
#1
Hej BS

Jeg har et problem med min Baotian BT49QT-9s motosport. Efter længere tid med fuld gas, begynder scooteren at sætte ud, hvor den først tager fat igen når den når under de 30 km/t. Jeg har renset karburatoren 2 gange, hvor den under første rensning gik godt. Men efter 200 km skete det samme igen, og rensede den igen uden ret meget held. Hvis der ikke gives fuld gas, opstår problemet ikke.

Den kører umiddelbart 65 km/t (på speedo) med fuld gas, hvor den sætter ud 1 min efter med denne fart. Jeg har taget ledningen fra samt fjernet luftbegrænsningen. Dysen er pt. en str. 79.

Håber i kan hjælpe Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tjek dit tændrør. Det lyder som om den enten får for meget luft, eller for meget bensin. Er Tændrøret nærmest hvidt, er det for meget luft=større dyse. Er tændrøret sort og en "kokset" yderring (der gevindet er) er det for meget bensin=mindre dyse.

Hvis tændrøret ser pænt ud (en svagt cociobrun/sort yderring, IKKE kokset, kun farvet og ikke et "lag", keramikken skal være hvid-cociobrun) er du nok rendt ind i motorens naturlige, maximale omdrejningstal og du skal have tungere ruller i, for at forhinde unødvendigt motor slidtage.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Standard dyse med fjernet luftbegrænsning (mener du tragten i luftfiltret?) er helt i skoven. Jeg kører på en Baotian Rebel, og på den har jeg ikke fjernet tragten i luftfiltret. Pt er den ved at blive dyset ind, og det ser ud som om jeg kommer til at ramme en str. 86. Jeg skal dog lige have Thansen til at sende mig en, før det kan afprøves. De havde haft en talblind til at pakke den første dyse jeg bestilte, så jeg fik en 85 i stedet :-p

88 er prøvet, og der kører scooteren lidt for fedt. Med 85'eren i, mangler den en smule benzin.

Mit gæt er altså, at du skal op i dyse. Ikke fordi vi to nødvendigvis skal bruge samme dysestørrelse (hvilket vi ikke skal, da du har fjernet noget begrænsning i luftfiltret), men fordi 79 er std på en del Baotians, og det tror jeg ikke på, at den kan køre godt med. Min skabte sig uden at jeg havde fjernet tragten i luftfiltret..
Svar
#4
Okay, jeg vil i hvert fald tjekker mit tændrør imorgen for at se farven. Har ellers lige lavet en lille service med nyt olie samt tændrør, men jeg vil da tjekke det imorgen Smil

Mit gæt er også for lille dyse, da str. 79 nok ikke er stor nok. Blev faktisk lidt overrasket over, at der lå en str. 79, da de der giantco kører med 85 standard.

Men jeg siger tak for hjælpen. Var ellers lige ved at blive grå i hovedet over at jeg havde renset karburatoren 2 gange hehe Smil
Svar
#5
Min baotian gjorde nøjagtigt det samme idag dog gik der 2-5 min mellem hver gang den gik ud. ;-) men det var ved landevejs kørsel, ved bykørsel der var der ikke noget. Det føltes nøjagtigt som karburator is. Lige pludslig sagde den bare baaarb og døde indtil den kom nok ned i fart. og hvis man så trillede ved langsom fart og lave omdrejninger et stykke tid, så lige pludslig så kunne den trække igen. Meget mystisk.. ;-)

Har roede lidt med det her til aften, og tror jeg fandt at bundkaret ikke var spændt ordentligt " utæt" , Ja det gik lidt stærkt så glemte at mærke efter da jeg skidte det ad for at rense karburatoren. Men har ikke siden været ude og køre en lang lige strækning, det finder jeg ud af i morgen.

Men jeg tror på min at det simpelhent er fordi der ikke bliver leveret nok benzin til karburatoren så den bruger benzinen hurtigere end den kan nå at få fra vacuum ventilen.

Pumpen er sådan set slet ikke en pumpe på disse. Det er bare en vacum ventil. Suger du i vacumslangen løber der benzin ud af benzinslangen, så er benzin filter lidt brugt og stoppet, slange meget tynde eller bukket, og svømmerventilen er en smule snasket så kan det gøre sådan så der ikke er nok til at føde motorer når den kører med fulde omdrejninger. Svømmerhuset løber simpelhent tør når der bliver suget allermest fra motoren.

så jeg ændrede lige lidt på mine benzin slange, rensede dyse og svømmerventil og spændte bundkaret ordetligt på igen og blæste i benzinslangen på karburatoren, så den hvæste ud af alle åbninger. . og umiddelbart føles det som om det virker, men igen jeg har ikke testet det ordentligt.

Det kunne jo lige så godt være karburator is som det føles som om ;-)


Men den ryger ik, Tændingen er der og så sprutter den og hakker, og sætter helt ud ved fuld gas. indtil den er faldet helt ned i fart og lige triller lidt der, og så vågner den igen.

Den Mangler benzin !!.

Og du skal højere op i dyse, min kørte med 94 og et modificeret std, filter.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
De små firtaktere, har en meget "flad" karburator, med et meget fladt svømmerhus. Der skal derfor ikke meget til, før der ikke er nok benzin i svømmerhuset. Det behøver ikke engang være møg, der hindrer benzinen. Hvis ventilationshullet i/ved benzindækslet, er stoppet, eller på nogle modeller sat 180 grader forkert på, vil vakuummet i tanken, holde benzinen tilbage. Hvis man har kørt motoren godt varm, og pakerer maskinen, kan det også ske, at benzinen simpelt hen er fordampet fra svømmerhuset, så den bliver svær, at starte. Hvis problemet holder op, når man kører uden benzindæksel (evt. med en klud i), så er det højst sandsynligt dækslet, der sidder forkert, eller ventilationshullet, der er stoppet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Rasmus L: Vi har nøjagtig det samme problem kan jeg høre. Det er netop ved en længere strækninger at den begynder at brokke sig, mens den i bykørsel kører uden problemet. Uanset hvad skal jeg nok op i dyse, da std. ikke levere nok benzin. Men spørgsmålet er så hvilken dyse skal jeg have ? . en str 88 eftersom jeg har fjernet tragten i luftfilteret, hvor str. 86 passer til johnnys uden at fjerne tragten i luftfilteret, eller skal jeg simpelthen have en 94 som din ?.
Har ikke fjernet skive eller lettere ruller, men kun fjernet ledning til CDI samt det med luftfilteret
Svar
#8
Ja det er nok den samme sygdom der manifisterer sig. Tænkte godt nok ikke lige over at benzin dækslet hvis hermetisk tæt forhindre benzinen i at løbe hurtigt ud af slangen, men det er jo logisk nok. Dog sidder mit dæksle rigtigt.

Men hvis du tager dit luftfilter og kikker på slangen mellem filter og kaerburator, så kan du se at slangen indsnævre der hvor den går ind i luftfilteret. Den slange skal smides væk, og der skal monteres en med ordentligt størrelse diameter. du skal lige skære hullet op i filteret med ca 5mm og så kan du dreje en stødsuger slange ned i filteret, og så kan du mokke den ud over karburatoren og så har du ca 38mm hul fra karburator og ned til luftfilteret. Inde i filteret sidder den der luft indsnævring, den skal du self fjerne. Men bare ved at hive den dims af, har du ikke fjernet den ordentligt. Røret der går fra fri luft til luftfilteret sidder skubbet ud over en pastik muf, af med slange og skær muffen af, og skær hullet så meget op at du kan simpelhent kan dreje slange fra fri luft direkte ned i filteret. Så har du så fået et filter der ikke larmer, men som har noget mere gennemgang end std.

Hvis du gør dette så er en dyse 90-94 den rigtige.

Fjerner du skiven i varioen, så bliver den noget så sløv i optrækket og det er fordi den også er begrænset i rullerne. Knallerten yder måske 2,2HK ved 7500 omdrejninger. Men ved at gøre således at knallerten trækker ved 6000omdrejninger så er der kun ca 1 HK tilrådighed. Så når du fjerner gearings begrænseren " ringen " så bliver gearingen højere og den ene hest du har til rådighed ved 6000omdrejninger kan simpelhent bare ikke trække den højere gearing og knallerten trækker meget meget ringe. Derfor skal du op i omdrejninger ved at sætte nogle i ruller der er 1½-2Gram lettere og så vågner den fra de døde af.

Racer CDI kan du også montere, det giver en lidt friskere motorgang og gør knallerten en anelse mere frisk. Koster 250kr + fragt og er du i tvivl om farvekoderne på ledningerne kan du bare spørge, Har monteret utallige af racer CDIer på kina 4 takteren, og den giver fuld valuta for de 250kr det koster at købe.


Eventuelt tag lige et billed af din CDI, så vi lige kan se om der er tændings begrænser på. " lyserød ledning " den skal du klippe af. Men laver du CDI tun og ruller og større dyse, så skal du fjerne ringen, Det er meget vigtigt at du gør det, for eller kan du ødelægge motoren pga for mange omdrejninger.

For at sige D, så skal du også have A B & C med..

Det skal lige siges at den jeg snakker om er ikke min nuværende.

Jeg havde en 30 texas BT49QT-9 " baotian " 50cc og den kunne køre 30 til at starte med. Så fjernede jeg ringen, og den kunne langsomligt køre 50-55, så fjernede jeg begrænser ledningen og den kunne stadivæk køre 55, men ned af bakke kunne den lige pludslig køre lidt hurtigere.. Så gik karburator i Ged, og jeg fik nok og købte en old scool 14-15mm og ombyggede så den passede på. Ingen effekt messig forskel, men nu ingen autochocker eller vacumspjæld der kunne gå i stykker. så købte jeg en Racer CDI og så havde den meget nemmere ved at passere 55km/t, men der var stadivæk et dødt punkt mellem 30-50km/t, så monterede jeg 5 grams ruller istedet for 6,5grams ruller, så så var det døde punkt væk, og i let medvind kunne den rende helt op til ægte 70km/t og ned af bakke har den ramt på GPS 76km/t.

Det var ikke en Racer den texas, men den havde et behageligt og jævnt optræk, og så kunne den under de rigtigt omstændigheder rende rigtigt stærkt " taget i betragtning af 50cc 4 takt"
Men det bedste ved den gang lettere tuning var, at den nu kunne køre 40-50km/t op af bakke istedet for 20km/t.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#9
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer

i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort

begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja nu har jeg skiftet dysen til en str. 88. Det skal lige siges at scooteren kører meget bedre end før, og med jævn optræk til de 65 km/t. Men dog sætter scooteren stadig ud, når man kører med fuldgas i længere tid Ked af det

Jeg har også forsøgt at tage benzindækslet af og køre med det, som Kragen forslog, men ligeledes hjælper det ikke Ked af det

Hvad kan jeg gøre for at benzin tilførslen bliver bedre ? Større slanger ? Smil
Svar
#11
tt-nguyen Skrev:Ja nu har jeg skiftet dysen til en str. 88. Det skal lige siges at scooteren kører meget bedre end før, og med jævn optræk til de 65 km/t. Men dog sætter scooteren stadig ud, når man kører med fuldgas i længere tid Ked af det

Jeg har også forsøgt at tage benzindækslet af og køre med det, som Kragen forslog, men ligeledes hjælper det ikke Ked af det

Hvad kan jeg gøre for at benzin tilførslen bliver bedre ? Større slanger ? Smil

Er du sikker på, at benzinslangen eller filtret ikke sidder i klemme eller slår et knæk? Også når skjoldene er på?
Der er vel ikke noget i slangen (udover benzin)?
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#12
tt-nguyen Skrev:Ja nu har jeg skiftet dysen til en str. 88. Det skal lige siges at scooteren kører meget bedre end før, og med jævn optræk til de 65 km/t. Men dog sætter scooteren stadig ud, når man kører med fuldgas i længere tid Ked af det

Jeg har også forsøgt at tage benzindækslet af og køre med det, som Kragen forslog, men ligeledes hjælper det ikke Ked af det

Hvad kan jeg gøre for at benzin tilførslen bliver bedre ? Større slanger ? Smil

Skal du ha mere bensin, bliver du nok nødt til at skifte over til manuel benzinhane og et benzinpumpe system.
Større slanger vil ikke gøre noget, siden benzinhanen er styret af vakum. Tjek dine slanger, køb et nyt benzinfilter eller blæs det gamle igennem med trykluft og det er vel det der er at gøre, udover at skifte hele systemet ud.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: