Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint vs Yamaha jog space
#1
Min søn griner selvfølgelig af min THansen sprint.
Jeg har sat mig for at køre fra ham uanset hvad han gør ved sin Yamaha jog space.
Er det overhoved muligt ?. Da jeg er 43 år og han kun 16, tjener jeg jo flere penge end ham og har så bedre råd til tuning
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
svendaage Skrev:Min søn griner selvfølgelig af min THansen sprint.
Jeg har sat mig for at køre fra ham uanset hvad han gør ved sin Yamaha jog space.
Er det overhoved muligt ?. Da jeg er 43 år og han kun 16, tjener jeg jo flere penge end ham og har så bedre råd til tuning

Hvis din søn sætter 70ccm eller større på, får du et problem Smil

Men det er der en løsning på. Pil motoren af din sprint og sæt sådan en her på, GY6 157QM. Udover det, er der ikke ret meget du kan stille op mod en 2takter hvis den bliver tunet ordentligt. Smil

Skal så lige siges at den motor "smider" man ikke bare på. Skal have udstødning, CDI, evt nyt ledningsnet, Ny stator, tændspole og et større batteri (12V 6aH burde være nok). Oh, og så skal motor ophænget oss lige flyttes... Når jeg tænker over det, så gør dig selv en tjeneste: Smid Sprinten ud, tag mc-kortet og køb en +150ccm mc scooter, så sætter du ham uanset hvad. Så er det også lovligt Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
150cc GY6'er ?

Sådan en kan en jog nemt nappe med den rigtige opsætning, det er lige ved min SR50 kan tage sådan en i topfart.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
svendaage Skrev:Min søn griner selvfølgelig af min THansen sprint.
Jeg har sat mig for at køre fra ham uanset hvad han gør ved sin Yamaha jog space.
Er det overhoved muligt ?. Da jeg er 43 år og han kun 16, tjener jeg jo flere penge end ham og har så bedre råd til tuning

Det kan gøres på en billig måde. Du kigger besmt på ham, og spørger hvor han vil bo henne hvis han skulle være så heldig at vinde.
Hvis han så er klog, så lader han farmand vinde og stadig kan få lov til at bo hjemme. Griner

Svar
#5
DarkSide Skrev:150cc GY6'er ?

Sådan en kan en jog nemt nappe med den rigtige opsætning, det er lige ved min SR50 kan tage sådan en i topfart.
Nemt og nemt :?

En 150 ccm GY6 med vario, kører ca. 100-105 km/t på en god dag, hvilket kræver ca. 10-11 hk. At få hevet de samme 10-11 hk ud af en Jog, er ikke for amatører :wink: . En almindelig "baggårdsskruer", vil næppe få en 50 ccm Jog'en meget over 65 km/t, og ikke meget over 75-80 med 70 ccm. Skal den passere de 100, er det ikke nok, bare at smide en masse med "sport" eller "racing" på.

På vejen hjem fra "krokodilleturen", var der en "vildtype" der absolut mente, han skulle holde hornet i bund, og give mig fingeren, da han overhalede gamle gulvestede mig, med mine ca. 45 i timen, på en knallert med spejle, topboks og sidetasker (undtagelsesvis, havde jeg ikke vindskærmen på). Normalt, hidser det mig overhovedet ikke op, men det var dejligt vejr, og en kedelig landevej, så jeg syntes lige, jeg ville se, hvad "klistermærkegutten", med masser af "Malossi", Hebo" og "Polini" mærker på), kunne køre. Da jeg overhalede ham ved 88 ægte km/t, kunne den ikke mere (som det kan ses på loggen fra turen, kørte jeg på det tidspunkt lige over 92 ægte :oops: ). Han mente selv, at han kørte over 110 :? Han havde ikke set den "store plade" på min, så jeg sagde, det skam bare var en almindelig Super8 "kineserfirtakter", med et lidt større kit på. Han blev meget deprimeret, og kørte slukøret hjem Griner . Så nogle folks ide om, hvor hurtigt, deres maskiner kører, harmonerer ikke altid med realiteterne. Dermed ikke sagt, at en erfaren "tuner", ikke kan få en 70 ccm totakter op på 110 ægte km/t - det kan han sagtens, men det kræver en viden og erfaring, de færreste har.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Nemt og nemt :?

En 150 ccm GY6 med vario, kører ca. 100-105 km/t på en god dag, hvilket kræver ca. 10-11 hk. At få hevet de samme 10-11 hk ud af en Jog, er ikke for amatører :wink: . En almindelig "baggårdsskruer", vil næppe få en 50 ccm Jog'en meget over 65 km/t, og ikke meget over 75-80 med 70 ccm. Skal den passere de 100, er det ikke nok, bare at smide en masse med "sport" eller "racing" på.

På vejen hjem fra "krokodilleturen", var der en "vildtype" der absolut mente, han skulle holde hornet i bund, og give mig fingeren, da han overhalede gamle gulvestede mig, med mine ca. 45 i timen, på en knallert med spejle, topboks og sidetasker (undtagelsesvis, havde jeg ikke vindskærmen på). Normalt, hidser det mig overhovedet ikke op, men det var dejligt vejr, og en kedelig landevej, så jeg syntes lige, jeg ville se, hvad "klistermærkegutten", med masser af "Malossi", Hebo" og "Polini" mærker på), kunne køre. Da jeg overhalede ham ved 88 ægte km/t, kunne den ikke mere (som det kan ses på loggen fra turen, kørte jeg på det tidspunkt lige over 92 ægte :oops: ). Han mente selv, at han kørte over 110 :? Han havde ikke set den "store plade" på min, så jeg sagde, det skam bare var en almindelig Super8 "kineserfirtakter", med et lidt større kit på. Han blev meget deprimeret, og kørte slukøret hjem Griner . Så nogle folks ide om, hvor hurtigt, deres maskiner kører, harmonerer ikke altid med realiteterne. Dermed ikke sagt, at en erfaren "tuner", ikke kan få en 70 ccm totakter op på 110 ægte km/t - det kan han sagtens, men det kræver en viden og erfaring, de færreste har.

Nu kører både min SR50 Ditech og normale SR50 de 95 km/t ægte, og de har begge 2 kun sportscylinder på.

Ikke noget racing, bare Malossi sport, og stage6 Streetrace (yder som trophy)

Jog er en af de maskiner der skal ikke meget til de løber halv stærkt, de vejer stort set intet, og har en god solid motor.

Smed jeg en gearing i en af mine SR50, så ville den også meget hurtigt rende over de 105 ægte, og hvis man så kombinerede det med en knæklarmebrøle udstødning, så var 110 nok ikke helt umuligt.

De 95 km/t de går nu på GPS er bare med 45'er udstødning.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Nu er dine SR50'ere ikke en Jog, og du er heller ikke en 16-årig nybegynder :wink: . Uanset, hvilken motor, skal der hentes 10-11 hk, hvis den skal over 100. En anden gearing, hjælper ikke, hvis hestekræfterne ikke er der. Skal den tilmed holde, så er vi nok nærmere ovre i den "klasse", hvor du og PTL-drengene går Griner . Det er ikke bare lige, at flikke noget sammen. Det skal være de rigtige dele, der passer til hinanden, og det hele skal justeres omhyggeligt, hvilket mange har svært ved, selv på en standardmaskine. Vi er ofte nede i den klasse, hvor mange mener, at en kraftigere "sporttrykfjeder", sammen med en "racingkobling", alene vil øge topfarten Fortvivlethock: . Så bær over med mig, når jeg siger, at det er mere end svært, at passere de 100 8) .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Jamen kan du ikke tage ham i topfarten, så må du jo overhale ham på økonomien. Du når ca dobbelt så lang på samme mængde benzin. Og når du nu er nået dobbelt så langt, så lugter du heller ikke af brændt 2 takts olie.

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

Med sådan en opsætning her. Så er din 4 takter ihvertfald ikke sløv.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#9
Rasmus L Skrev:Jamen kan du ikke tage ham i topfarten, så må du jo overhale ham på økonomien. Du når ca dobbelt så lang på samme mængde benzin. Og når du nu er nået dobbelt så langt, så lugter du heller ikke af brændt 2 takts olie.
Optimisk Grin

En veltrimmet 70ccm kan sagtens gå +30 km/l, når det går derudad. Du får ikke en 85 ccm GY6 til det dobbelte. Måske, 5-10 mere på literen, og det er endda tvivlsomt. En 50 ccm GY6, uden skive, går ca. 50 km/l, hvis man kører pænt. Så skal du have fat i en af de gode gamle 90 ccm Honda Cup. de kunne uden problemer krydse de 60 km/l. Gad vide, hvorfor nye knallerter ikke kan :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Rasmus L Skrev:Jamen kan du ikke tage ham i topfarten, så må du jo overhale ham på økonomien. Du når ca dobbelt så lang på samme mængde benzin. Og når du nu er nået dobbelt så langt, så lugter du heller ikke af brændt 2 takts olie.

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

Med sådan en opsætning her. Så er din 4 takter ihvertfald ikke sløv.
Den bliver alt andet, end sløv - men næppe 100 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Nu er dine SR50'ere ikke en Jog, og du er heller ikke en 16-årig nybegynder :wink: . Uanset, hvilken motor, skal der hentes 10-11 hk, hvis den skal over 100. En anden gearing, hjælper ikke, hvis hestekræfterne ikke er der. Skal den tilmed holde, så er vi nok nærmere ovre i den "klasse", hvor du og PTL-drengene går Griner . Det er ikke bare lige, at flikke noget sammen. Det skal være de rigtige dele, der passer til hinanden, og det hele skal justeres omhyggeligt, hvilket mange har svært ved, selv på en standardmaskine. Vi er ofte nede i den klasse, hvor mange mener, at en kraftigere "sporttrykfjeder", sammen med en "racingkobling", alene vil øge topfarten Fortvivlethock: . Så bær over med mig, når jeg siger, at det er mere end svært, at passere de 100 8) .

Nu kører min ene SR50 præcist med samme motor som Jog Smil

Og det eneste der er ændret på den er Sports cylinder, 17.5mm dellorto, og en 45'er udstødning, der er hverken pillet ved kobling eller vario, det er standard.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Rasmus L Skrev:Jamen kan du ikke tage ham i topfarten, så må du jo overhale ham på økonomien. Du når ca dobbelt så lang på samme mængde benzin. Og når du nu er nået dobbelt så langt, så lugter du heller ikke af brændt 2 takts olie.

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

http://gy6motor.de/product_info.php/info...vs1mk7l44i

Med sådan en opsætning her. Så er din 4 takter ihvertfald ikke sløv.

Den cdi passer ikke på en sprint ^

Der er da også 100Cc Grin

http://gy6-performance.fr/100-big-bore-k...p-539.html
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: