Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint vs Yamaha jog space
#13
DarkSide Skrev:Nu kører min ene SR50 præcist med samme motor som Jog Smil

Og det eneste der er ændret på den er Sports cylinder, 17.5mm dellorto, og en 45'er udstødning, der er hverken pillet ved kobling eller vario, det er standard.
Igen, det afhænger personen, der monterer det rigtige, og kan justere det ind Griner
Der er andre herinde, der kører med en "Minarelli" fra Piaggio- koncernen, der har skiftet tap, gearing, udstødning, karburator, kobling, vario, m.m. og sat 70-kit på, uden at passere de 100 :wink: . Det er derfor ikke alle, der kan hive de nødvendige heste og omdrejninger ud af den.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
MSJ1982 Skrev:Den cdi passer ikke på en sprint ^

Der er da også 100Cc Grin

http://gy6-performance.fr/100-big-bore-k...p-539.html

52,4mm boring er samme boring som der er på mit nuværende kit, det er "kun" 89ccm. Skal du havde et 52,4bore gy6 139qma/qmb-kit op på 100ccm, skal der længere slaglængde til, hvilket betyder ny krumtap og plejlstang, hvis der i det hele tager er plads til det i motorhuset. I 52,4 kittet er cylinder væggene ved at være så tynde som de kan, uden at gå på kompromi med varme afledning eller holdbarheden. 100ccm kunne vel opnås med større boring, hvis man var frisk på at fræse blokken op og man kan finde et 100ccm cylinder til gy6-139's slaglængde (tror jeg ikke er muligt).

Med lidt god vilje og uden kat, SAS og andre ubrugelige EU restriktioner, tror jeg det er muligt at få en 150ccm gy6'er op på 15hk. Vil skyde på min 89ccm har omkring de 10hk nu på "kranken" (motoren).

Men de rigtige dele og den nødvendige erfaring/ekspertise, kan man hive 10hk ud af en 50cc 2takter.

Så med mindre svendaage's søn er et tunings geni, eller får hjælp af andre, burde en 150cc gy6 kunne tage ham i de fleste tilfælde Smil

Men som skrevet tidligere, smid Sprinten ud, køb en +150ccm mc scooter og kortet til den og tun den. Så er der størst chance for at du beholder "æren" af at være den hurtigste Blink med øjet

Edit: Jeg skal ha lavet en såkaldt "stel racer" som IKKE vil bliver brugt til gadebrug. Bestiller en 272ccm 4T med EFI(Direkte indsprøjtning) og Turbo(ca 0.8-1.0 bar tryk) hjem til den fra USA. Den skulle være istand til at yde op til 25-30hk Smil

Der går dog nok en hel del tid før det projekt bliver begyndt, da jeg lige skal ha mc kortet og en mc først :P
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: