Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Pmx bedre optræk
#1
Hej med jer. Smil

Jeg er lige blevet ejer af en pmx 45 og er rigtig glad for den...dog synes jeg den er lidt sløv i optræk
jeg har fået pillet skiven men synes ikke det har givet nok.

Mit spørgsmål er så: Hvad kan jeg gøre uden at det skal koste noget, her tænker jeg nok mest på indsugning / plombe. Det skal lige siges at jeg ikke har den helt store erfaring med at pille selv, så hvis en venlig sjæl kunne beskrive for mig hvad jeg skal gøre for at fjerne den vil jeg blive meget glad Grin Grin Grin

Hilsen thomas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tror du mangler ar fjerne tragten, og husk at sætte en lidt større dyse i.
Guide i fjernelse af tragt.

Og hvis du vil ha' bedre træk er du nødt til at ofre 500 kr på en anden variator som f.eks Malossi Multivar. Den er bare go' Smil. (kører selv med en). Den kan købes hos http://www.speedline.dk .
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 27.000 km.
Svar
#3
okay kanon tak for det hurtige svar Smil

men er det nødvendigt at skal dysse op bare fordi man fjerner tragten eller er det bare for at den kører bedre hvis man gør det...

jeg er ikke interresseret i en scooter der kører 80, da det er en 45 og det vil være for dyrt i klip / bøde men vil rigtig gerne at den kan holde en konstant fart i modvind Smil
Svar
#4
Hvis den ikke skal køre hurtigere så er det andre ruller,
eller Evt som Jps skriver en ny Variator

Det giver bedre optræk og måske lidt på toppen
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
cftrp Skrev:okay kanon tak for det hurtige svar Smil

men er det nødvendigt at skal dysse op bare fordi man fjerner tragten eller er det bare for at den kører bedre hvis man gør det...

jeg er ikke interresseret i en scooter der kører 80, da det er en 45 og det vil være for dyrt i klip / bøde men vil rigtig gerne at den kan holde en konstant fart i modvind Smil

Den får jo mere benzin når du fjerner tragten, derfor skal du dysse op, ellers sætter stemplet sig. Og så det måske både ny cylinder og stempel. Og den kommer ikke til at køre 80 med den smule ændringer. Variatoren giver 6-8 km/t mere (gjorde den på min) plus et væsentligt bedre træk, hele vejen op til topfart.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 27.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
okay jeg kigger lidt på det...tak for hjælpen Grin Grin
Svar
#7
cftrp Skrev:okay jeg kigger lidt på det...tak for hjælpen Grin Grin

Tjek lige BS's regler, inden du skriver nye indlæg Blink med øjet.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 27.000 km.
Svar
#8
Har nu selv været ved at rode lidt med at fjerne karburator fra indsugningen, men jeg har ikke det rigtige værktøj. Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne anbefale en i Aalborg området der kan gøre det for mig?. Jeg har lige snakket med dem jeg købte den af og de vil ikke gøre det pga garanti.

Hilsen Thomas
Svar
#9
cftrp Skrev:Har nu selv været ved at rode lidt med at fjerne karburator fra indsugningen, men jeg har ikke det rigtige værktøj. Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne anbefale en i Aalborg området der kan gøre det for mig?. Jeg har lige snakket med dem jeg købte den af og de vil ikke gøre det pga garanti.

Hilsen Thomas

Find ud af hvilket værktøj du skal bruge og køb det i Harald Nyborg Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: