Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bedre lys på Giantco Venus ??
#1
Kender i til nogle muligheder for at få bedre lys, fra forlygten på en Venus ???

Jeg har fået job :clap: men størstedelen af mine vagter er nattevagter..

De få gange jeg har kørt i mørkekørsel på Venus'en har jeg været dybt skuffet over det skod-lys, som den originale pære leverer..

Havde den så bare kørt på H4-pære, havde det jo været nemt nok at skifte til én der giver mere lys.
Men de Ond kinøjsere har valgt at smide en type pære i, hvor jeg ikke kan finde de store valgmuligheder.
[Image: 99484780004.JPG]
En såkaldt BA20D, 12V-35/35W
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den eneste måde at få mere lys på, er ved at vælge en pære med mere watt.

Ellers skal du indbygge flere pærer, eller måske bygge den om så den kan benytte halogen pærer.

Så vidt jeg husker er det ikke lovligt at ændre på lyset. Om det er lovligt at vælge en pære med mere watt skal jeg ikke kunne sige.

Håber du finder på en løsning Smil
Svar
#3
http://www.billig-scooter.dk/about6443.h...gen+p%E6re
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Hej
Jeg har haft den BA20D halogen pære, og den er go' , den lyser rigtig godt op og bilerne ligger mærke til en.
Jeg vil ud og hente en, inden vinter, så jeg kan se noget. Der er både kort og lang lys på denne.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#5
Off topic spørgsmål til retropsnart

Der er godt nok mange knapper og greb i forhold til min, på din venus, hvad kan du ud over lys, horn, start og blink, med alle de ting du kan betjene ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Gnuen Skrev:Off topic spørgsmål til retropsnart

Der er godt nok mange knapper og greb i forhold til min, på din venus, hvad kan du ud over lys, horn, start og blink, med alle de ting du kan betjene ?

Til ære for Gnuen Griner
[Image: garage.jpg]

Og tak for idéerne til Jer andre..
Bare noget skod at der er så få steder der sælger halogenpærer med BA20D-sokkel.
Og efter hvad jeg kan se, tager dinmc.dk ikke "børnedankort"
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#7
Dinmc.dk tager 99,- for pæren, og 85,- i fragt...
Jeg nægter sgu at gi' 184,- for én pære.. Ond
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#8
Fin lille illustration, så bare så anderledes ud end min baotian...
Nej 185 er sgu også i overkanten for hvad jeg har lyst til at give for een pære, mon de har andet man lige mangler til en god pris, for skal ikke til bjerringbro så vidt jeg ved

Ps. min har samme pære som din, og jeg møder ofte omkring kl 5.00 tror jeg får brug for mere lys.
Svar
#9
Kører snart op og henter til egen scooter. (torsdag eller fredag) så hvis nogen skal have nogen med, kan vi nok godt finde ud af det, for en 100 kr. pr stk, og fragt på en 10-15 kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
For lige at følge op på tråden, har jeg nu bestilt en pære via ebay.co.uk

Totalpris INCL. fragt = 6,25£ ~ 58,20 kr. (betalt med paypal via mit visa electron)

Link:
http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/i.ht...m270.l1313
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#11
Meld endelig tilbage, når pæren er afprøvet. Jeg går selv og lurer på at smide halogen i min forlygte, og hvis jeg kan få dem (der skal to i) så billigt, er det über guf Smil
Svar
#12
Johnny Skrev:Meld endelig tilbage, når pæren er afprøvet. Jeg går selv og lurer på at smide halogen i min forlygte, og hvis jeg kan få dem (der skal to i) så billigt, er det über guf Smil

Det skal jeg nok..

Jeg planlægger at lave en lille video med før og efter. Kørt på samme mørke strækning.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: