Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Neos el problem.
#1
Hej Alle
Har lige købt en Neos 2002 30´er med defekt ledningsnet/ manglede gnist. Jeg har lavet mange knallerter tidligere men dog altid med kontakt tænding.

Jeg burde ha koblet tændings delen rigtigt sammen efter diagrammet der ligger herinde så den skulle slå gnist men der er stadig ingen gnist når jeg bruger kickstarter. Dog er mit ledningsnet ikke helt som det der ligger herinde fra 2002. Det gælder den CDI og de ledinger der kommer fra motoren men Yamaha DK har bekræftet det og den har et dk type nr.

Jeg er derfor i tvil om hvor mange ledninger der skal komme spænding fra og hvor stor, altså fra motoren og hvad de er til på scooter med elektronisk tænding.

Der er følgende fra mototen. (Hvid), (hvid/rød), (Hvid/blå), (gul/rød)

Jeg mener den rød/hvide er stel og den hvid/blå er til CDI. De eneste to jeg kan måle noget på når jeg trykker på kick starteren er den hvide og den Blå/hvide. Den hvide er der meget lys i søge lampen ca 7-9 volt bare ved kickstarter men den blå/hvide kan jeg ikke se noget på søgelampen men måle en meget svag spænding på 0,2 volt.

hvordan skal det være, hjælp lige jer det ved noget herom, Takk
Mvh
Jesmo71
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
http://www.rprhosting.dk/nytsite/article...icle_id=84 Prøv det her Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Hej Darkside
Tak for linket. Jeg vil forsøge dette hvis der ikke kommer andre der kan svare på det jeg ønsker men mine ledninger fra motor stemmer ikke overens med disse farver. Min CDI er en ret større model og lig den man finder på west-import. Dem der er på T-Hansen er en lille model med andre lednings farver. Ved du hvorfor?, og om min er evt. en jævn eller vekselstrøm og evt. har brug for batteri.

Jeg vil stadig også gerne have noget info om mine ledninger som jeg har nævnt fra start. Så jeg kan måle mig frem til fejlen, og så se om det kan betale sig at købe komponenter hertil.
Mvh
Jesmo71
Svar
#4
De færreste totaktere, om nogen, kører med jævnstrøms-CDI, og de kan derfor starte uden strøm på batteriet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Kragen
Tak for svaret. Jeg ved ikke så meget om 2 og 4 takts scootere med CDI men som diagrammet ser ud forventer jeg også at den kan starte uden batteri som du også nævner. Ved brug af kickstart funktionen mener jeg slet ikke CDIén får strøm fra batteriet.

Ved i ikke hvad der kommer fra fra motoren/statoren?
På gamle knallerter kommer en med spænding fra lys spolen og en med spænding der går til tændspolen. Disse har begge spænding der kan måles.
Er det også sådan på scootere med CDI ?
Jeg kan se der er en charge coil, lighting coil og en harnessing coil på side 4-23 der ligger under download herinde. Der kan man se at der er mange spoler til lys og en til charge og en til harnessing som jeg ikke ved hvad er til.

Har i info herom må i meget gerne informere herom og evt. hvor meget spænding statoren skal give til CDI ledningen og hvordan dette måles.
Mvh
Jesmo71
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ups... Kan se at CDI faktisk får spænding fra batteriet via Br ledningen side 4-7 men ved ikke om det har noget med start af scooteren at gøre når det er med kickstart. Har ingen CDI diagram.
Mvh
Jesmo71
Svar


Forum spring: