Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gamle Kymco larmer så meget. Reparere eller...
#1
....udskifte?

Hej, jeg har brug for et råd.
Jeg købte denne Kymco for to år siden. Den har været lidt dyr i drift, da jeg ikke er specielt handy. Min idè med at købe brugt var, at ingen ville stjæle sådan en gammel spand, bor i lejlighed.
Det er ikke mere end 3 måneder siden den fik en dyrere reparation og den kører.
Men udstødningen er meget rusten og nu fra den ene dag til den anden lyder scooteren som en motorsav, lyden er hul og meget dybere, som om den var "forkølet". Især når den er helt nede på 10-20 km/t larmer den så det gør næsten ondt i ørerne.

Spørgsmål:

1 er det ikke udstødningen der skal skiftes ud?

2 kan I anbefale et sted at købe reservedele fra? 700 kr. vil jeg godt give, hvis min svoger kan lave det, værkstedet snakker 700+1100 i mekanikertime, alt for meget.

3 skal jeg også købe skruer og motrikker?

4 skal den omdyses og omrulles, hvis jeg køber den originale reservedel?

Og hvis I ikke synes, den er værd at reparere,

5 Kan jeg tjene nogle penge på at sælge den gamle? Eller er det lige til at skrotte?

6 Kan I anbefale nogle mærker og modeller af 45-scootere? (Jeg er 185 høj og bamset) Jeg forstår PGO, Peugeot og Aprilia er gode. Men andre? Jeg vil ikke give mere end 4-5000 tusind kroner. En ny scooter ville jeg hele tiden være nervøs for blev stjålet.

Mange tak på forhånd, hvis I vil dele af jeres dyrebare scooter-erfaring.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Var spørgsmålene for nemme? Jeg er lidt på bar bund, kom med jeres guldkorn, gutter! :-)
Svar
#3
Du har nok bare en rusten utæt potte og/eller pakning. Find en godkendt (billigere) uoriginal udstødning til den, og sæt den på. Det behøver man ikke, den store kædestrammereksamen, for at gøre selv Griner . Hvis de to bolte ved cylinderen ikke groet til, og laver ballade, tager en stille og rolig udskiftning kun ½ time. De "hidsige", gør det vel på ca. 10 min.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Der er et par stykker her http://www.speedline.dk/da/scooter/kymco...stoedning/
Som Kragen siger så kræver det ikke meget at udskifte en udstødning, du skal have 2 bolte af oppe ved cylinderen og 2 ved ophænget
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: