Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tun cylinderkit til Texas
#25
Rasmus L Skrev:Ja det er Newtons lov der spiller et pus her ;-)

Men så forstil dig 90cc motoren så med en 15% højere gearing. så vil den også ned af bakken have en 15% højere topfart.


Derfor tror jeg helt bestemt også godt at det kan lade sig gøre at få en top trimmet 90ccm til at rende 100km/t på flad vej med ryggen i vinden.

og det samme gælder for en 50ccm. hvis den har fået alt hva den kan trække af race stumper, så vil den også kunne rende rigtigt hurtigt hvis den fik en gearing. jeg har på min 50cc texas målt 76 ægte km/t på GPS ned af en bakke i vejle, men der var motoren også ved at splitte sig selv ad. havde den haft en gearing så havde den også rent det hurtigere ned af bakken. havde den haft de sidste Race stumper på, og en gearing så tror jeg bestemt at den havde rent 100km/t med top omdrejninger ned af en let bakke med rygvind, men det ville så nok tage lidt tid at nå derop.

Nu er 15% gearing ikke lige 15% højere topfart. Hvis du ikke har HK nok, vil en 50% gearing ikke give 50% højere topfart.

Du kunne få den op på 100km/t endda med slukket motor. Din 50ccm, vil kun have hk til at opnå en vis topfart. Resten af turen til de 100 km/t er med hjælp fra den kære newton.
Du kan ikke få de hk ud af en 50ccm der kræves for at kunne runde de 100 km/t, uden hjælpe fra newton.

Hvis kravet er en bakke og 2 hjul, kan du de fleste 2 hulet til at runde 100 km/t ned af den rigtige bakke.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Rasmus L Skrev:Ja det er Newtons lov der spiller et pus her ;-)

Men så forstil dig 90cc motoren så med en 15% højere gearing. så vil den også ned af bakken have en 15% højere topfart.


Derfor tror jeg helt bestemt også godt at det kan lade sig gøre at få en top trimmet 90ccm til at rende 100km/t på flad vej med ryggen i vinden.

og det samme gælder for en 50ccm. hvis den har fået alt hva den kan trække af race stumper, så vil den også kunne rende rigtigt hurtigt hvis den fik en gearing. jeg har på min 50cc texas målt 76 ægte km/t på GPS ned af en bakke i vejle, men der var motoren også ved at splitte sig selv ad. havde den haft en gearing så havde den også rent det hurtigere ned af bakken. havde den haft de sidste Race stumper på, og en gearing så tror jeg bestemt at den havde rent 100km/t med top omdrejninger ned af en let bakke med rygvind, men det ville så nok tage lidt tid at nå derop.
Hvis vi lader Newton blive siddende under æbletræet Griner , og tager en almindelig GY6 50ccm, så accelererer den op til ca. 55 km/t. For nemheds skyld, lad os antage at knallert inkl. fører vejer 200 kg. Den skal så så bruge godt 1 hk i baghjulet til, at hive den op på 55 km/t. Hvis du vil opnå 100 km/t, skal den så bruge godt 8 hk i hjulet. Du skal altså hive mindst 7 hk i hjulet mere, ud af din 85 ccm, end du har i din 50 ccm. En Super8 50 ccm har 3,5 hk ved 7.500 o/m, i motoren - ikke i hjulet :wink: . Du skal derfor i realiteten have en GY6-motor på, der yder godt 10 hk. En Super8 125 har ca. 9,5 hk ved 7.500 o/m, og kan ganske rigtigt ikke passere de 100 km/t, men på en god dag måske klare 90 km/t. Skal den over 100 km/t, skal der derfor findes et par ekstra heste.

Det er godt nok en simpel beregning af vægt, accelerationslængde til topfart, og hk., men giver et billede af den effektforøgelse (hk), der er nødvendig, for at få knallerten fra 55 km/t til 100 km/t. Du skal finde min. 7 hk mere, end der sidder i GY6 50 ccm. Konkret, nok en +150 ccm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#27
kragen Skrev:Hvis vi lader Newton blive siddende under æbletræet Griner , og tager en almindelig GY6 50ccm, så accelererer den op til ca. 55 km/t. For nemheds skyld, lad os antage at knallert inkl. fører vejer 200 kg. Den skal så så bruge godt 1 hk i baghjulet til, at hive den op på 55 km/t. Hvis du vil opnå 100 km/t, skal den så bruge godt 8 hk i hjulet. Du skal altså hive mindst 7 hk i hjulet mere, ud af din 85 ccm, end du har i din 50 ccm. En Super8 50 ccm har 3,5 hk ved 7.500 o/m, i motoren - ikke i hjulet :wink: . Du skal derfor i realiteten have en GY6-motor på, der yder godt 10 hk. En Super8 125 har ca. 9,5 hk ved 7.500 o/m, og kan ganske rigtigt ikke passere de 100 km/t, men på en god dag måske klare 90 km/t. Skal den over 100 km/t, skal der derfor findes et par ekstra heste.

Det er godt nok en simpel beregning af vægt, accelerationslængde til topfart, og hk., men giver et billede af den effektforøgelse (hk), der er nødvendig, for at få knallerten fra 55 km/t til 100 km/t. Du skal finde min. 7 hk mere, end der sidder i GY6 50 ccm. Konkret, nok en +150 ccm.

På en go dag, tager min Agility de 90km/t. Med gearing, racer knast og 100% iorden indstilling, tror jeg godt jeg kan presse den op på de 100km/t ud af en lige vej. Jeg bliver nok nødt til at køre til DHS, ASW eller noget i den dur for at få den på et felt. Gad godt vide hvor meget "power" den egentligt har Smil

Dyse #97,5 er også en tand for stor til den. Tror jeg skal ned i en #95 men tør ikke rigtigt pga motorens temperatur. Jeg aner ikke præcist hvor varm den bliver nu, men jeg tror det er på grænsen. Ingen grund til at pine motoren helt i stykker, før den anden motor er klar til at blive sat på Blink med øjet

Edit: Mig+Agility vejer vel ca 195-200kg.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#28
Ja der kan du se.


Mig på min texas vejer ca 145kg.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar


Forum spring: