Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tun cylinderkit til Texas
#13
Rasmus L Skrev:(...) Skal du have cylinder og topstykke. så kik her..

http://www.gy6-motor.de/product_info.php...6102e104d4

Ingen afgift og 20 euro i fragt.
Obs! Det er uden topstykke. 90 ccm, kan ikke køre med standardtopstykket. Det kan de mindre kit.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
High performance cylinder og top, samt højkompressions stempel og racer knast.

ca 1200kr leveret på adressen.

http://www.gy6-motor.de/product_info.php...e-gy6.html

Og så smide sådan en her på.

http://www.gy6-motor.de/product_info.php...39qmb.html

Og så lige monter sådan en her.

http://www.gy6-motor.de/product_info.php...-pole.html

Så kører du nok også 85km/t ægte. og så kan man købe gearinger også bare + 15% gearing = 100km/t istedet for 85km/t

Gætter på en rullevægt på ca 10 gram på sådan en 51mm ting de.r .
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#15
100 km/t kommer man dog næppe op på med kun 85ccm gy6 motor. :wink:

Svar
#16
Man skal aldrig sige aldrig. Jeg har selv en 85cc cylinder på min 45 med std top stykke, og nej, selv om den har lidt extra dele rundt omkring. Så kommer den nok ikke til at rende over 70 km/t på lige vej.

Men når man får 85cc cyl & top, racerknast og fjedre, samt stor karburator og høj kompression på, så tror jeg godt at den kan rende de der 80-85 km/t med vilde omdrejninger, og så en lille gearing, så tror jeg det kommer tæt på.

Der er nogle at de GY6 maskiner der bare vil fremaf som en raket, vores maskiner bliver nok aldrig til raketter, det kan nok kun blive til en lyn-kineser..

Men en GY6 motor er ikke en sløv motor som sådan, det er en super motor konstuktions mæssigt, simpel og vel fungerende. Findes over 250cc så du kan da bare tune løs, 130km/t er opnåeligt på 200cc, så mon ikke 100km/t er opnåeligt med race 85cc...

Er du skeptisk så søg selv på GY6 racing.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#17
Rasmus L Skrev:Man skal aldrig sige aldrig. Jeg har selv en 85cc cylinder på min 45 med std top stykke, og nej, selv om den har lidt extra dele rundt omkring. Så kommer den nok ikke til at rende over 70 km/t på lige vej.

Men når man får 85cc cyl & top, racerknast og fjedre, samt stor karburator og høj kompression på, så tror jeg godt at den kan rende de der 80-85 km/t med vilde omdrejninger, og så en lille gearing, så tror jeg det kommer tæt på.

Der er nogle at de GY6 maskiner der bare vil fremaf som en raket, vores maskiner bliver nok aldrig til raketter, det kan nok kun blive til en lyn-kineser..

Du skal have fat i en bedre motor, hvis du skal i nærheden af de HK, 100 km/t kræver. Selv mange 125ccm motorer har problemer med at at få nogle maskiner over de 100 km/t.

Se på hvor tit en Kymco 125 ccm scooter kører de 100 km/t. Hvor tit en Yamaha YRB 125 ccm mc kører de 100 km/t eller en Regal Raptor 125ccm rammer de 100 km/t.

Nu behøver jeg ikke at købe dele ind til en scooter, for at st det måske kan blive svært at ramme de 100 km/t med kun 85ccm.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Nej det også rigtigt, men der er 2 ting. " en frisk tunet kymco super 8 125cc kan rende ca 75mph.

Men den vejer immervæk også 1/3 del mere, altså 35kg mere end en texas scooter.

En kymco super 8 45knallert vejer 13kg mere.

En texas scooter vejer 80kg.


Men gearingen er alt afgørende for topfarten, den har jo ingen problem med at trække op i fart, men stopper pga den er oppe i så mange omdrejninger. så hvis gearingen bliver lidt højere så vil den også trække en højere topfart i sidste ende.

her er en måling af 90cc på en tungere super 8 og der står i teksten ægte 89km/t.


http://www.youtube.com/watch?v=K-ZblaSxt...re=related
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#19
Rasmus L Skrev:Nej det også rigtigt, men der er 2 ting. " en frisk tunet kymco super 8 125cc kan rende ca 75mph.

Men den vejer immervæk også 1/3 del mere, altså 35kg mere end en texas scooter.

En kymco super 8 45knallert vejer 13kg mere.

En texas scooter vejer 80kg.


Men gearingen er alt afgørende for topfarten, den har jo ingen problem med at trække op i fart, men stopper pga den er oppe i så mange omdrejninger. så hvis gearingen bliver lidt højere så vil den også trække en højere topfart i sidste ende.

her er en måling af 90cc på en tungere super 8 og der står i teksten ægte 89km/t.


http://www.youtube.com/watch?v=K-ZblaSxt...re=related

Problemet er ikke gearing, men HK de fleste gange. Udover vægt, så er der også vindmodstand, hvilke er ligeglad med vægten.
Tror du skal op i nærheden af 7-8hk før du kommer forbi de 100 km/t på en scooter, omkring 9-10hk på en chooper, da de genrelt er lidt tungere, men også har vindmodstand som et hus.

Tror næppe en Kymco kan runde de 120 km/t, men mindre den kommer i nærheden af de 12 hk.

Svar
#20
Rasmus L Skrev:Man skal aldrig sige aldrig. Jeg har selv en 85cc cylinder på min 45 med std top stykke, og nej, selv om den har lidt extra dele rundt omkring. Så kommer den nok ikke til at rende over 70 km/t på lige vej.

Men når man får 85cc cyl & top, racerknast og fjedre, samt stor karburator og høj kompression på, så tror jeg godt at den kan rende de der 80-85 km/t med vilde omdrejninger, og så en lille gearing, så tror jeg det kommer tæt på.

Der er nogle at de GY6 maskiner der bare vil fremaf som en raket, vores maskiner bliver nok aldrig til raketter, det kan nok kun blive til en lyn-kineser..

Men en GY6 motor er ikke en sløv motor som sådan, det er en super motor konstuktions mæssigt, simpel og vel fungerende. Findes over 250cc så du kan da bare tune løs, 130km/t er opnåeligt på 200cc, så mon ikke 100km/t er opnåeligt med race 85cc...

Er du skeptisk så søg selv på GY6 racing.
Fejvisningen på Kymco's speedometer er ca. 10 km/t, og når du passerer de ca. 60 km/t er den nærmere 15 km/t (målt på 6 forskeliige Kymco'er) :wink: .

En "racerknast" (der er to typer: en "spids, og en en "høj")giver ikke højere topfart - den kan give bedre acceleration. Kraftigere fjedre, øger heller ikke noget, de hindrer blot evt. "svømning". Kompressionen er i forvejen ca. 11:1, og bør ikke hæves yderligere. Omdrejningerne ændrer sig ikke væsentligt, om du har 50 ccm eller 125 ccm, og maks. hk og maks. drejningsmoment ligger også ved samme omdrejningstal (7-7.500 o/m). En bedre karburator, kan hjælpe lidt, og en anden gearing ligeså, men det begrænses af de få hk, og den encylindrede firtakters "manglende" tænding, i forhold til totakteren. Det går meget bedre, med en tocylindret firtakter. der er ikke meget, der kan "tunes" på den lille encylindrede firtakter.

Super8 125 med ca. 9 hk, kører ca. 85 km/t stabilt, og kan, på en god dag, passere de 90 km/t. 250 ccm'eren ligger omkring 110-115. 300 ccm'eren ligger på 120-125 og 500 ccm'eren (Xciting) ligger på ca. 145 km/t. De kører alle, med samme omdrejninger, så forskellen ligger i hk og den gearing, de kan trække. En veltrimmet 85'er kan vel drives op på ca. 80 km/t, ikke holdbart meget mere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Jeg vil skyde på Agilityen har fået et sted mellem 1.500 til 2.500 rpm mere at gøre godt med pga cylinderskift osv (er 89ccm).

100 km/t "rigtige" km er opnåeligt på en lille 4takter (88-89ccm), men så skal det også være med gear så du har større kontrol over hvilken del af effekt båndet du bruger. Agilityen har været over 100km/t, men kun ned af bakke og har kun turdet at gøre det ca 3 gange (mange ting som spiller ind, mest vigtige er nok scooterens stabilitet, hvilket mere eller mindre er lig 0 med den hastighed, den er simpelthen ikke lavet til det). Uden vind og på en lige vej, går den ca 90km/t, hvis man har tålmodighed nok og en meeget lang vej. 0-60 er hurtigt, 60-80 går langsomt (tager lidt længere tid end 0-60) og over 80km/t tager det omkring 2-3 sekunder pr km/t.

Når mit speedo viser 80km/t, kører jeg ca 72km/t ifølge gps'en. Det er en fejlmargin på ca 10% og den går igen hele vejen for min. Om speedo så står på 35km/t eller det der ville svare til 90km/t på speedo (Det går kun til 80 Ked af det )

En CVT Gearing har potentiale for at blive hurtigere end gear, men det kræver en 100% korrekt indstilling. Med gear kan man selv bestemme lidt over effekten og tilpasse den derefter.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jamen.

Om du tager en 70mm cylinder og top eller en 50mm cylinder og top på din danske 4 takter knallert med 10" eller 12" baghjul. Så kommer du ikke over max 85. Og det er nok kun med knast, fjedre og CDI og stor karburator og 10.000 omdrejninger man kan det. Spørgsmålet bare om hvor hurtigt du kommer der op. Selv en magen til knallert med en tunet 50ccm kan tage precist samme omdrejninger hvis den får lov til at rende livet af sig selv. ergo hvis ingen modstand var på knallerten og motoren kunne tage alle de omdrejninger den kunne "hvis 50cc motoren er magen til 90cc motor altså tunet på samme måde. så ville ingen af de 2 knallerter tage flere omdrejningern på baghjulet end den anden" vil deres topfart vil teoretisk være ens pga. gearingen er nøjagtig ens på de 2, den ene vil bare nå topfarten væsentligt hurtigere. Den ene vil have svært ved at køre ret stærkt op af bakke, mens den store vil trække meget bedere, men ned af en lang lige bakke vil de 2 have nøjagtig samme topfart.

Og grunden til det er gearingen af de små knallert. de er ikke bygget til at køre så stærkt, derfor er de heller ikke gearet så højt. Men der kan ændres på gearingen, iform af et hjul og en aksel man skal skifte. Og så er det som at knallerten nu har fået et 6. gear. Nu render den ikke med 10000omdrejninger ved 85km/t længere. den ligger måske på 8500 omdrejninger ved 85km/t istedet..

derfor er topfarten også hurtigere, på den er er blevet gearet frem for den der ikke er gearet, spørgsmålet er så om ens motor nu kan trække det extra gear, men som accelerationen ses på filmen her, så tror jeg sagtens den kan trække en 15% højere gearing, og stadivæk rende sig selv ud i omdrejningerne, og kan den det, så nærmer vi os de rigtige 100km/t. Om det så sker på en god dag med rygvind eller ej vides ik. Men det bør ski være muligt.


det skal så også lige siges, en kødklump på 110kg på en 92kg 45 kymco. over til 65kg skind og ben på en 80kg texas giver også en STOR STOR forskel. De begge er GY6 4takter så deres ydelse på hver især 90cc tun, skal så også være den samme.

55kg forskel på er det samme som at have passagerer med bag på eller ej. du kan tro min scooter ikke er lige så sjov når man er 2 på den. Slanke mig, på min texas, vil have et 33% bedere effekt pr. kg forhold, iforhold til 110kg Kragen på 92kg kymco, selv om vores motorer var helt ens. " no offence !" så mon ikke også min så kunne trække 15% større gearing når effekt pr kg er forbedret så meget ?.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#23
Rasmus L Skrev:Jamen.

Om du tager en 70mm cylinder og top eller en 50mm cylinder og top på din danske 4 takter knallert med 10" eller 12" baghjul. Så kommer du ikke over max 85. Og det er nok kun med knast, fjedre og CDI og stor karburator og 10.000 omdrejninger man kan det. Spørgsmålet bare om hvor hurtigt du kommer der op. Selv en magen til knallert med en tunet 50ccm kan tage precist samme omdrejninger hvis den får lov til at rende livet af sig selv. ergo hvis ingen modstand var på knallerten og motoren kunne tage alle de omdrejninger den kunne "hvis 50cc motoren er magen til 90cc motor altså tunet på samme måde. så ville ingen af de 2 knallerter tage flere omdrejningern på baghjulet end den anden" vil deres topfart vil teoretisk være ens pga. gearingen er nøjagtig ens på de 2, den ene vil bare nå topfarten væsentligt hurtigere. Den ene vil have svært ved at køre ret stærkt op af bakke, mens den store vil trække meget bedere, men ned af en lang lige bakke vil de 2 have nøjagtig samme topfart.

Ja, hvis der ingen rullemodstand, vindmodstand var, så ville en 50 og 90ccm have samme topfart. Men da det kræver kræfter at komme igennem vinden, ville en 50ccm falde bagud i den virkelige verden, da den ikke vil have de samme kræfter som en 90ccm.

Hvis vi derimod sender dem ned af en lang bakke som du beskriver, så har 50 eller 90ccm ingen betydning, men derimod så spiller newtons anden lov ind.

Om vi vil eller ej, så er vi alle underlagt visse natur love, der selv på scooter er svære at undgå.

Svar
#24
Ja det er Newtons lov der spiller et pus her ;-)

Men så forstil dig 90cc motoren så med en 15% højere gearing. så vil den også ned af bakken have en 15% højere topfart.


Derfor tror jeg helt bestemt også godt at det kan lade sig gøre at få en top trimmet 90ccm til at rende 100km/t på flad vej med ryggen i vinden.

og det samme gælder for en 50ccm. hvis den har fået alt hva den kan trække af race stumper, så vil den også kunne rende rigtigt hurtigt hvis den fik en gearing. jeg har på min 50cc texas målt 76 ægte km/t på GPS ned af en bakke i vejle, men der var motoren også ved at splitte sig selv ad. havde den haft en gearing så havde den også rent det hurtigere ned af bakken. havde den haft de sidste Race stumper på, og en gearing så tror jeg bestemt at den havde rent 100km/t med top omdrejninger ned af en let bakke med rygvind, men det ville så nok tage lidt tid at nå derop.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar


Forum spring: