Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rullevægt har betydning!
#1
Så kom der igen nye ruller i. Denne gang dem, Kymco åbenbart har stående i deres fortegnelser med nummer mm.
På kurven ses de tankninger, jeg har foretaget siden 3000 km eftersyn, hvor man åbenbart satte 6,2 eller 6,3 gram ruller i. Efter en uges klageri fra mig, satte man så ca. 6,8 gram i, og i mandags de specificerede.
[Image: album_pic.php?pic_id=629]
Der er indsat et kunstigt punkt uden for plottet for at fremtvinge en mere realistisk 0-gennemgang. Punktet 13,5km/0,4l er foretaget med (næsten) måleglas fra dunk, efter de nye ruller kom i og inden turen i går, for at mindske unøjagtigheder. Alle andre punkter er fra tankninger ved pumpe.

I går var jeg så på en længere tur på godt 140 km (vel omkring 120 på landevej) med efterfølgende tankning. Det er punktet til venste for kurven øverst.

Mens gennemsnittet af alle de her viste målinger åbenbart har ligget omkring 36 km/l siger den nu (Husk endnu kun 1 måling over 142 km!) 41,7.
Undlader man den seneste tankning, får man en hældning på 34,4 km/l, så mon ikke der trods alt er sket en markant forbedring!
Den tidligere langtur (punktet til højre for kurven øverst) foregik (delvist) i kraftig regn (med ca. 6,8g ruller) og endte på 33 km/l.

Husk for øvrigt lige på, at måleusikkerheden stiger, jo tættere man kommer på 0,0 punktet! (dvs. Er man nu også he..elt sikker på, at tanken er lige så fuld som da man tankede sidst. 1 dl fejl betyder en del mere ved en tankning på 1l end ved 3,5l)

Er der nogen der ved, hvilken vægt ruller en fuldt lovlig Agility 30 rent faktisk er udstyret med?
Kan rullerne evt. have en lidt anden diameter, end dem alle andre bruger?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hm. Har fundet dette link, hvor man snakker om 7,5 - 8 gram.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=76938
Så tror pokker, det kun hjalp lidt at gå fra 6,2 til 6,8.
(såfremt linket taler sandt!)
De lave ruller er måske for 45 eller 70, hvor gliderøret ikke har x-tra pukler?
Svar
#3
Kymco køre med 6 grams ruller men tag din begranser og sæt 8 grams ruller i så køre du ca: 45 km/l Griner
Svar
#4
walker1 Skrev:På kurven ses ?

Din graf er blot 2 firkanter med et rødt X i på min computer.
Har jeg et problem?
--
Hilsen Ole
Svar
#5
OlePagh Skrev:Din graf er blot 2 firkanter med et rødt X i på min computer.
Har jeg et problem?
Jeg tror den kurve var en af de personlige filer, jeg ryddede op iblandt for en måneds tid siden.

Jeg har muligvis stadig billedfilen liggende, men selve kurven er også slettet i regnearket. Den kan dog regenereres, da alle data er der.

Edit: Som det fremgår, er det en temmelig gammel tråd, der aldrig kom svar på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Edit: Som det fremgår, er det en temmelig gammel tråd, der aldrig kom svar på.

OK. - Jeg havde ikke observeret datoen for indlæggene.
Du skal ikke gøre yderligere. Ellers tak.
--
Hilsen Ole
Svar
#7
jmkroner Skrev:Kymco køre med 6 grams ruller men tag din begranser og sæt 8 grams ruller i så køre du ca: 45 km/l Griner
En Kymco Agility 30'er er udstyret med 6.5g's ruller ab fabrik.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: