Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem: Blinklys, el-starter, bremselys virker ikke
#1
Hei alle

Jeg har nogle problemer med min scooter, som i nok kan læse i overskriften.
Blinklys, el-starter, bremselys virker ikke.
Jeg har tjekket løse forbindelser, sikring og pærerne... but still doesn't work

Any ideas? Grin
Takker på forhånd Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej
Jeg kan ikke se hvilken scooter du har. Man kan (som en hjælp til alle andre) skrive i sin profil hvilken scooter man har, så er det nemt & hurtigt at se hvilken scooter der er snak om.

Så mit sprøgsmål er så: Hvorfor skriver du ikke hvilken scooter du har ? Er det fordi du er bange for at politiet eller andre skal gennemskue hvem du er eller hvad ?

Jeg synes fra Billig-scooter's side at man skulle kræve at man oplyser hvilken scooter brugerne har.
Det er meget nemt, når man kan klikke sig frem til garagen og se scooter årgang pris km osv.

Træls at man skal spørge først "hvilken" og "hvor langt har den kørt" osv.

Lidt et surt opstød her fra Randers SØ.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#3
Scooteren: Baotian BT49QT-12 (tror jeg nok, kan ikke huske det).
Km: Den har kørt omkring 2'500 km.

Flemmingo...
Jeg er da ikke bange for, at politiet tager min scooter eller andre gennemskuer hvem jeg er.
Scooteren er 100% lovligt, så der er intet der. Jeg vidste bare ikke man skulle det. Jeg er ikke den store fan inden for scootere, så troede ikke sådan noget var nødvendigt.

Ps. Det er da godt nok trælst med sådan en "røv-bemærkning" (ja undskyld mit sprog), men alle er ikke lige kvikke.
Svar
#4
Skidt pyt nu med det.

Har du prøvet at måle om der er spænding til ledningerne ? stikket til baglyset sidder på stellet under sædeboxen. Lige ved siden af stikkene til baglyset, der sidder der et stater relæ. Der går en rød ledning ned til starteren og en rød ledning over til batteriet, samt en op til starter kontankten på styret. på starter relæet er de 2 store røde ledninger fastspændt med møtrikker. hvis du tager en spidstang og luser manuelt mellem de 2 røde så aktiverer du manuelt starteren.

På side styttebenet sidder der en kontakt der forhindre dig i at køre imens benet er ned, har du husket at slå støttebenet op ? Kontakten i støttebenet kan også godt gå i stykker.

Under frontskjoldet foran sidder der også rigtigt mange stik som kan være dårlige. Du skal måle dig frem til hvorfor der ikke er strøm på. Start med at finde farvekoderne på lyset og så følg dem rundt. det kan være dårlig stel, det kan være dårlige stik det kan være mange ting der er galt.
Så fat i multimeteret og mål.

Mvh. Rasmus.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#5
Okay. Der da en del muligheder, som man nu ikke har prøvet.
Takker for svaret. Vil jeg prøve her i morgen. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis jeg glemmer, at sætte den lille ekstra røde ledning, der sidder ved det store kabel til pluspolen på batteriet, til pluspolen, så går mit lys også bersærk. Tjek også din sikring ved batteriet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Flemmingo Skrev:Jeg kan ikke se hvilken scooter du har. Man kan (som en hjælp til alle andre) skrive i sin profil hvilken scooter man har, så er det nemt & hurtigt at se hvilken scooter der er snak om.

Helt enig
Og for eftertiden vil jeg ikke bruge tid på dem der ikke kar gjort det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
Flemmingo Skrev:(...)Jeg synes fra Billig-scooter's side at man skulle kræve at man oplyser hvilken scooter brugerne har.
Det er meget nemt, når man kan klikke sig frem til garagen og se scooter årgang pris km osv.

Træls at man skal spørge først "hvilken" og "hvor langt har den kørt" osv.

Lidt et surt opstød her fra Randers SØ.

Man kan kræve så meget Griner .

Vi henstiller, at folk i profilen skriver, hvor cirka i landet, de bor. Det er ikke et krav, men en høflig henstilling. Et krav om, at man skal have sin knallert i garagen, bliver der næppe tale om. Det behøver ikke, at være relevante data, at vide, hvilken knallert, km, årgang, pris osv., der gælder for medlemmets knallert. Man behøver jo slet ikke, at eje en knallert, for at være medlem, eller stille specifikke modelrelaterede spørgsmål, der gælder ens egen knallert. :wink: .

Stiller man tekniske spørgsmål, vedrørende en knallert, er det selvsagt nødvendigt, at folk husker, at skrive, hvilken knallert m.m., det drejer sig om, før andre, kan komme med relevante svar.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Fællesnævneren på alt der mangler er batteri , alle tingene kører over batteriet , derfor, stelledning,sikring,den tynde røde ledning ,forbindelse generelt i kabler på batteri , og naturligvis selve batteriet , et af stederne ligger fejlen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: