Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint startproblemer
#1
hej alle sammen søger hjælp.

Jeg har fået en Giantco Sprint af min far. og han har ikke brugt den i ca. 7 md.

Selfølgelig kan den jo ikke starte. Græder

Har kigget på den og kan ikke lige se hvad det skulle være. Den har ikke strøm på batteriet men der kommer lys i den når jeg træder i kickstarten.
Dog har jeg renset tændrør og set efter olie.
Nu aner jeg ikke lige hvad jeg skal gøre

Ville være så taknemmelig vis nogle har en ide om hvad det kunne være.. Grin
Kenneth Iversen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
shadow2403 Skrev:hej alle sammen søger hjælp

jeg har fået en Giantco sprint af min far. og han har ikke brugt den i ca. 7 md.

og selfølgelig kan den jo ikke starte. Græder

har kigget på den og kan ikke lige se hvad det skulle være. den har ikke strøm på batteriet men der kommer lys i den når jeg træder i kickstarten. i pærene på scooteren.
dog har jeg renset tændrør og set efter olie. og nu aner jeg ikke lige hvad jeg skal gøre

vi være så taknemmelig vis nogle har en ide om hvad det kunne være.. Grin
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Tjek om tændrøret gnister:
Tag tændrøret ud, sæt det i tændrørshætten, og lad gevindet røre stellet og træd på kickstarteren (med tændingen til). Så skulle der gerne være en klar blå gnist. Husk at holde nallerne væk fra tændrøret, når du træder på kickstarteren Blink med øjet.

Tjek om karburatoren får benzin:
Når du dejer på drænskruen på karburatoren skulle der gerne komme benzin ud, fra bundkarret. Dette kan også hjælpe på hvis scooteren er druknet.

Håber det kan hjælpe Smil
Svar
#4
Har prøvet det der med tændrøret og sætter den til stel. Der kommer ikke nogen gnist. Ked af det

Druknet er den helt sikker uden gnist for den får benzin når jeg træder sådan på kickstarteren.
Kenneth Iversen
Svar
#5
Prøv med et nyt tændrør. Det er ofte det der er i vejen.

Tag ud til thansen med det du har, og sig at du skal have et magen til.
Så går du ikke galt i byen Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg ville starte med at oplade batteriet. Jeg ved ikke hvordan det er med Sprint'en, men en hel del 4 taktere, kører ikke uden strøm på.

Hvis det ikke virker: Hiv karburator fra hinanden, og rens den igennem. Der kan have sat sig noget grums hist og pist, mens den har stået stille.
Svar
#7
Okay det vil jeg gøre rengøre den nu så.
Derefter henter jeg lige et tændrør i morgen.
Så må vi se Grin
Tak for tipsne.
Kenneth Iversen
Svar
#8
Selv om batteriet er fladt burde der da komme gnist
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
MSJ1982 Skrev:Selv om batteriet er fladt burde der da komme gnist
Ikke, hvis du har en jævnstrøms CDI. Den får strømmen direkte fra batteriet, og ikke fra vekselstrømsgeneratoren :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej
Jeg ville købe et nyt batteri, det er et meget dårlig batteri fra fabrikken og så er du fri for at træde på kickstarteren.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#11
Mit har da holdt 1 år 7-9-13
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
Flemmingo Skrev:Hej
Jeg ville købe et nyt batteri, det er et meget dårlig batteri fra fabrikken og så er du fri for at træde på kickstarteren.
En sprint starter ikke uden strøm på batteriet , min datters batteri er nu 3,5 år gammelt og virker fortsat , det har siddet der fra november 2006 , men statoren er brændt af 2 gange , begge gange ladespolen.
Svar


Forum spring: