Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Big Max årg.1996 skal ned i hastighed
#1
Hejsa derude..
Jeg er så blevet ejer af en PGO Big Max fra1996 med 10600kørte km ,den køre ca 70-75km/t som den er nu..(godkendt til de 45km/t)

Mit spørgsmål er : Hvordan får jeg den NED i hastighed altså ned på de ca45km/t?????

Jeg har lige offret en ny udstødning på den ,da det der var på den var rustet over..

Det jeg fik afvide da jeg købte den var at der var taget en ring så den kørte de 70-75 km/t.. ellers skulle der ikke være lavet noget ulovligt ved den..

De jeg købte udstødningen ,ved en pgo forhandler , spurget jeg hvad der skulle til for at kommme ned,, han grinte lidt af mig og sagde så at der skulle en skive til ... okay... Den købte jeg så med , en lille grøn sag på 4mm i breden og ca 40mm i Ø..
men nu har jeg søgt nette hist og pist men synes ikke jeg kan finde noget der kan passe sammen med den..

Er der nogle der ude der ved hvad der skal til for at jeg kommer der på de ca45 km/t igen ?? så ville det være supper..
evt et link hvis der skal stumper til ..

På forhånd Tak
mvh Timon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den skive er lavet af metal ikke ?

Den skal ind og sidde mellem de forreste remskiver, så skulle den gerne falde i hastighed igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Det her er godt nok til en 4takt motor, men det er præcist samme princip, du skal bare sætte skiven i, istedet for at fjerne den:

http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...riator.php Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Hejsa..
Takker for svaret .. næe nej den lille skive jeg fik købt med er IKKE lavet metal ......
Det er en fiber skive og er ikke 40mm i Ø men 22mm i Ø...
jeg har prøvet at há den imellem de foreste remhjul. men synes ikke det hjalp noget..

Men så må jeg på den igen..
Svar
#5
Timon Skrev:Hejsa..
Takker for svaret .. næe nej den lille skive jeg fik købt med er IKKE lavet metal ......
Det er en fiber skive og er ikke 40mm i Ø men 22mm i Ø...
jeg har prøvet at há den imellem de foreste remhjul. men synes ikke det hjalp noget..

Men så må jeg på den igen..

Hvilken udstødning, har du købt??
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Timon Skrev:Hejsa..
Takker for svaret .. næe nej den lille skive jeg fik købt med er IKKE lavet metal ......
Det er en fiber skive og er ikke 40mm i Ø men 22mm i Ø...
jeg har prøvet at há den imellem de foreste remhjul. men synes ikke det hjalp noget..

Men så må jeg på den igen..

Det skal være en metalskive Smil

Så du har fået noget forkert, sådan en fiber vil blive ødelagt ret så hurtigt af remmen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Er udstødningen begrænset ellers så svejs en spændeskive i som der gerne skulle fungere som begrænsning
Svar
#8
Jae.. jeg må ind til forhandleren igen og se om han ikke også kunne mene at det er noget forkert jeg har fået med hjem..
Men sådan er det jo lige når man ikke har "rodet" med sådan noget før, så får man jo nogle gange noget forkert..
For jeg kan da også se nu hvor jeg har fået det skildt ad og rodet lidt rundt på nettet at det jo slet ingen steder ikke passer med en fiber skive. ellers må de (forhandleren) udpege hvor den skal sidde..

Og ang den udstødning så er der bedste bud jeg lige kan finde en sådan som jeg har linket til :

www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=19999&mId=1972

Det er ikke en sådan,det er den der liner den mest, den jeg har er købt til at skulle være en orginal pgo ting.. .
Svar
#9
Timon Skrev:Jae.. jeg må ind til forhandleren igen og se om han ikke også kunne mene at det er noget forkert jeg har fået med hjem..
men sådan er det jo lige når man ikke har "rodet" med sådan noget før, så får man jo nogle gange noget forkert..
For jeg kan da også se nu hvor jeg har fået det skildt ad og rodet lidt rundt på nettet at det jo slet ingen steder ikke passer med en fiber skive. ellers må de (forhandleren) udpege hvor den skal sidde..

og ang den udstødning så er der bedste bud jeg lige kan finde en sådan som jeg har linket til :

www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=19999&mId=1972

det er ikke en sådan,det er den der liner den mest, den jeg har er købt til at skulle være en orginal pgo ting.. .
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Timon Skrev:Jae.. jeg må ind til forhandleren igen og se om han ikke også kunne mene at det er noget forkert jeg har fået med hjem..
Men sådan er det jo lige når man ikke har "rodet" med sådan noget før, så får man jo nogle gange noget forkert..
For jeg kan da også se nu hvor jeg har fået det skildt ad og rodet lidt rundt på nettet at det jo slet ingen steder ikke passer med en fiber skive. ellers må de (forhandleren) udpege hvor den skal sidde..

Og ang den udstødning så er der bedste bud jeg lige kan finde en sådan som jeg har linket til :

www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=19999&mId=1972

Det er ikke en sådan,det er den der liner den mest, den jeg har er købt til at skulle være en orginal pgo ting.. .

Ser den ud som den på billedet her, er det den lovlige udstødning:
[Image: 3557.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Hejsa igensa! ! Smil
Den udstødning jeg har købt ligner den Jps også mener at det er,..

Jeg var inde ved forhandleren for at høre dem ,om det var en forkert skive jeg havde fået med hjem, ,
MEN NÆÆEE nej ;; sådan er de orginalt fra PGO... En fiber skive var svaret jeg fik med hjem! !!

Den gik jeg så og tænkte resten af den dag.. For når der NU I ligesom skriver at det burde værer en metal skive...For jeg kan jo da nemt følge jer i at en fiber måske nok bliver slidt alt for hurtigt.. For den burde jo ikke slides ! ! ! For bliver den slidt ,er det jo lig med at den vil køre hurtiger!!! !! Det går jo ikke..
Så lige inde jeg gik fra garagen i forgårs, kom jeg til at sparke til en vandrør jeg har til at ligge på gulvet,(Det skal bruges til et af værelserne,hvor der skal en ny radiator op og nye rør) Men sådan et 3/4" tomme rør passer jo næsten helt perfekt med den Ø,jeg søgte...
Så der blev skåret sådan en lille skive ,og I med den.. Grin
Så blev der vendt en kort tur på PGOen, for at lige se om det nu også havde den ønsket effekt...

Det tro jeg nok lige på at det havde Fortvivlethock:
Så nu køre den de ca45-50km/t ... Så det kan jeg fint leve med..
Så når nu ferie er forbi bliver der bestilt en skive med de mål,så det passer 100% ved smeden over på arbejde, så skal det nok blive mega godt...

Jeg Takker for hjælpen..
mvh Timon
Svar
#12
Husk, at det ikke er diameteren på skiven, der regulerer farten, men tykkelsen på skiven :wink: . Iøvrigt, har jeg også fået en "fiberskive" med fra Malossi, da jeg købte en, i Tyskland lovlig, Multivar. Så meget, burde remskiverne ikke kunne slide på skiven, at en fivberskive, ikke kan klare det - fiber, er jo mange ting. Selve remmen, bør aldrig kunne ramme den.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: