Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ingen gnist
#1
hey har en scotter model Bella 45 har kørt rundt i den et stykke ti, da den plusligt en dag gik ud og ikker ville starte lige siden.. har prøvet at skifte op til fler tændrør, tændspole og cdi box da tændrør ikke gir noget gnist....... er der nogle her der evt. kan hjælpe mig hvad det evt kan være???????
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan evt starte med at læse reglerne her på siden.

Hvis du har skiftet Tændspole, CDI, tændrør, og tjekket for dårlige forbindelser, så er tiden kommet til at skifte stator.

Jeg ved ikke om sådan en scooter har afbryder ved støttebenet, du kan evt prøve at hive den ledning fra der går til støtteben, bare for at udelukke.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
bellabella Skrev:hey har en scotter model Bella 45. har kørt rundt i den et stykke ti, da den plusligt en dag gik ud og ikker ville starte lige siden.. har prøvet at skifte op til fler tændrør, tændspole og cdi box da tændrør ikke gir noget gnist....... er der nogle her der evt. kan hjælpe mig hvad det evt kan være???????
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Sorry jeg ikke skriver med STORE BOG. DA JEG HAVDE TRAVLT, MANGE TAK FOR TIPS.. darkside
Svar
#5
bellabella Skrev:Sorry jeg ikke skriver med STORE BOG. DA JEG HAVDE TRAVLT, MANGE TAK FOR TIPS.. darkside

Man har har aldrig for travlt til ikke at gennemlæse sit indlæg for fejl, inden man poster det Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har du tjekket tændrørshætten, den og navntlig dårlige forbindelser er ofte årsag til tændingsfejl.
Havde selv et mindre problem her fornylig: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=13794

Sjov rækkefølge du har valgt, de dyreste dele udskiftes først. :roll:
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
Letsindig takker for tippet kigger på det, eller giv mig dig tlf nr. da jeg os bor kbh nv så gir jeg en bajer hvis du har tid. Du er jo experten her
Svar
#8
Ok de 2 sikringer jeg skulle se efter hvor sidder de ????? sorry er ikke den store scooter expert Ked af det
Svar
#9
Mål fra stator og se om den giver spænding. Du skal måle vækselspænding mellem stel og rød/sort og se om stator afgiver mere end 50V når du kører med elstarten. Kunne godt lyde som om stator er stået af. Du kan også bare røre ved rød/sort imens elstarten er altiveret, og se om du får et rap over nallerne. Får du stød så virker stator. ;-)
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hejsa....

Har du tjekket om der er strømkapacitet nok på dit batteri??, for jeg mener at have hørt at det kan give vanskeligheder fra halvfuld og ned efter.

Er der ik noget med at i har en motorstop knap ( rød knap oppe på styret ), har du tjekket den om den fungere??.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Hej hvad angår motor stop knap, har jeg den ikke og jo jeg må tjekke batteriet.
Svar
#12
Er der andre måder man kan tjekke om roter virker ??
Svar


Forum spring: