Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giancto Sprint dør ved 45 km/t
#1
Hej BSére, jeg har et lille problem med min Sprint,

Problemet er at den dør ved en 45 km/t, den går helt ud, og så kan jeg sætte den på støtteben igen, og starte igen, og køre med det samme, men så når den 45 og dør igen :S

jeg er ikke sikker på om det er dysen eller om det bare er "dårlig" benzin, den har stået stille i 2-3 år med samme benzin på, så ved ikke om det er noget med de ting der er i, (læste om "dårlig" benzin" her på BS på et tidspunkt) men har ikke skiftet benzin endnu,


Nogle ideer om hvad der kan være galt ? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
2hvybg3yb Skrev:Hej BSére, jeg har et lille problem med min Sprint,

Problemet er at den dør ved en 45 km/t, den går helt ud, og så kan jeg sætte den på støtteben igen, og starte igen, og køre med det samme, men så når den 45 og dør igen :S

jeg er ikke sikker på om det er dysen eller om det bare er "dårlig" benzin, den har stået stille i 2-3 år med samme benzin på, så ved ikke om det er noget med de ting der er i, (læste om "dårlig" benzin" her på BS på et tidspunkt) men har ikke skiftet benzin endnu,


Nogle ideer om hvad der kan være galt ? Grin

Er det en 45er eller en 30er?

Benzinen bør ikke have nogen indflydelse i og med, at du sagtens kan køre, men når du når 45 går den ud.

Det lyder underligt at den bare går ud ved en bestemt hastighed.
Svar
#3
Kunne være CDI'en, der driller??
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Jps Skrev:Kunne være CDI'en, der driller??

Tror ikke CDI´en bare vil knække over fordi man køre 45 km/t. Den går jo ud, den begrænses jo ikke. Eller det kunne faktisk være en smart måde, hvis scooteren bare gik ud, hvis man kørte over den tilladte hastighed.
Svar
#5
mortenlala Skrev:Tror ikke CDI´en bare vil knække over fordi man køre 45 km/t. Den går jo ud, den begrænses jo ikke. Eller det kunne faktisk være en smart måde, hvis scooteren bare gik ud, hvis man kørte over den tilladte hastighed.
Jeg vil, ligesom Jps, gætte på, at fejlen ligger i CDI'en. Har du den gamle CDI, med "Giantco" og part number og dato for produktion, påtrykt på den korte side af CDI'en ? I så fald, skal den byttes hos thansen, da den har "medfødte" fejl.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmm.. ja det er meget mærkeligt, men det sjove er at den har kørt fint, og den trækker godt, lige pt. sidder den er 85 dyse i, og jeg synes det er rimelig højt af en total standart af være Smil

Men det er en Listo, men det er jo præcis samme model som Sprinten har jeg regnet ud Blink med øjet
Svar


Forum spring: