Søg Garagen Hej Gæst! Register

Muligvis defekt tændrør eller chocker?
#1
Morgen folkens!

Jeg skulle på arbejde her til morgen og så ville min PGO Big Max sgu ikke starte Ked af det Jeg kørte næsten batteriet flad og fik sgu også godt med sved på panden af at sparke til kickstarteren... Til sidst startede den endelig og kørte helt uden problemer - Ingen udsættelser eller noget! Den har altid haft lidt bøvl med at starte om morgenen på elstarter men hvis jeg bare sparkede den igang startede den efter en 5-6 spark og når den så har kørt og holdt lidt stille starter den uden problemer på elstarter. Har ikke tænkt videre over det for maskinen er fra 2001 men det her til morgen holder desværre bare ikke Ked af det Kom for sent på arbejde og måtte stille til en skideballe... Jeg tænker sådan at det evt er tændrøret og tændrørshætten den er gal med? Men synes det er underligt da den kørte fejlfrit efterfølgende! :S

Idéer?

/Anders
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan pille tændrøret af og så sætte det fast i tændrørshætten lægge det op af stellet, så der er stel forbindels og så køre på starteren, så skulle der gerne være gnister, hvis der er det, er det ikke noget med tændrøret.
Svar
#3
Ligesom på min Astra Smil Men hvor sidder tændrøret henne på sådan en Big Max? Har ikke skiftet det før desværre...
Svar
#4
Der kan være flere tin g som spiller ind, men nu koster et tændrør jo ik en jetjager :wink: . Normalt derfor ik generelt men en lille tommelfinger, er at en tændrør ca holder 3000km og efter der er det ved at være udkørt og problemer kan opstå.
Hvis ik det hjælper med et nyt tændrør, så må du videre i teksten efter fejlen. Den kan så ligger i karburatoren/luftfilter der er skidt i, en choker der ik rigtig virker eller at den ik er justeret ordentligt.

Jeg har selv lige lavet service på en Ligero, den ville heller ik starte og havde svært ved at tage gassen. Efter en karburator/luftfilter rensning, var den frisk og livlig igen :wink: .

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Lyder fornuftigt Smil Men hvordan skifter jeg tændrøret på en scooter? På min gamle Puch GP var det jo ligetil - Det sad mellem benene :P Men hvor sidder det på en PGO?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa...

Hvor tændrøret sidder på motoren har ik ændret sig siden din puch tid Grin , der er bare kommet mere omkring det Griner .

Du skal op nedefra hvor din udstødning sidder på cylinderen, eller er den anden mulighed at du piller dit saddelrum af dem ( mest besværligt )....

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Dét var sgu da en dum placering :S Sidder jo ude ved alle elementerne i f.eks. regn osv... Men ok jeg må ned på knæ så! Blink med øjet
Svar
#8
Anden1986 Skrev:Dét var sgu da en dum placering :S Sidder jo ude ved alle elementerne i f.eks. regn osv... Men ok jeg må ned på knæ så! Blink med øjet

Dum placering?? Tændrøret sidder jo ligesom på Puch og en del andre modeller i topstykket Smil.
Som Tempo skriver så er der bare kommet lidt plastik på din scooter, der dækker for cylinder/topstykke Griner.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Ja okay kom også lige til at tænke på Maxi : Dér sidder det jo også nedenunder... Synes bare placeringen var bedre på min gamle GP da cylle jo sidder skråt opad ligesom på en gammeldags MC'er Smil Men selvfølgelig hvor skulle de ellers placere det? Og nu er det jo blevet pakket ind i plastic osv så om ikke andet burde det da være BEDRE end hvis det bare sidder ude i det fri! Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så er der opdatering! Smil Tændrør ser fint og næsten nyt ud og gnister som det skal så dét er nok ikke svaret Ked af det Jeg har til gengæld lagt mærke til at maskinen fint starter efter 9 timer på arbejde hvor den har stået i solen men den vil bare overhovedet ikke starte når den har stået natten over i skyggen derhjemme og er "kold"... Derfor tænker jeg: chockeren måske? :S Aner ikke hvordan den virker på sådan en scooter for på min gamle Puch GP var det bare en lille knap på karbu som man kunne trykke ned og som hoppede op igen når man begyndte at give gas Smil
Svar
#11
Fandt sgu løsningen! Grin Er totalt glad... Fandt en guide herinde der fortæller at den nemmeste måde at komme til motoren er igennem "baggagerummet" så tog sædeboksen af og dér var motoren sgu! Fik løsnet autochockeren (den havde åbenbart sat sig fast) ved at give den et par rolige bank med en lille gummihammer og så fik jeg stillet tomgangen lidt højere Smil Nu kører og starter dyret perfekt også om morgenen! Grin Er netop kommet 20 min for tidligt på arbejde fordi jeg havde regnet med at skulle bøvle med scooteren her til morgen... Men nej ikke mere!! XD
Mine køretøjer:

PGO Big Max årgang '01 - Primær maskine
PGO Big Max årgang '98 - Donor maskine

Opel Astra F årgang '95 - Ja bil skal der sgu også til! ;)
Svar
#12
Til lykke, med "fangsten" Grin

Tyve minutter for tidligt på arbejde pga. en knallert, der virker Fortvivlethock: , det er en uskik, vi må have gjort noget ved Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: