Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dr. Big larmer
#1
Hej BS

Jeg har en dr.Big fra 2003 som jeg købte for nogle måneder tilbage. Den kører godt og syntes ikke der er noget rigtig galt med den, men den larmer forfærdeligt... Jeg kører med et powerluftfilter fra Thansen og er rimelig sikker på min udstødning er en 45'.( Ved ikke meget om scootere som sådan )

Sagen er at jeg ved skam godt at det er luftfilteret der larmer rigtig meget, men har prøvet at tage standard luftfilter på og det kunne den simpelthen ikke. Fik en ven til at stille på tomgangs skruen og den der luftskrue imens, og så prøvede vi nogle ture, men den kunne ikke trække ordentligt og den hostede på en mærkelig måde. Satte så powerluftfilter på igen og skruede de der skruer tilbage, så kørte den igen... Men den larmede jo stadig.

Det er sådan at hvis jeg kører i den ene ende af byen, kan man høre den i den anden ende fortalte en af mine venner. Hvad skal jeg gøre??
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Umm, kører du med std. Cylinder kit/hvad har du skiftet fra std. Ud over luftfilter? Har du tjekket at der ikke er huller i din udstødning? og at den er tæt nede ved cylinderen?

Ellers kan jeg ikke se hvorfor den skulle larme så meget som du siger, med mindre der er et hul i udstødningen eller at den ikke sidder tæt nede ved cylinderen :?
Hvis ikke det kan fixes med gaffa ... har man ikke brugt nok.
Svar
#3
Jeg fik min fætter til at kigge på udstødningen for en uge siden og han sagde den så tæt ud. Han har haft scooter i nogle år og er udlært mekaniker.
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#4
Hmm, okay :P

Er det std. udstødning? og std. cylinder kit? For hvis den er lettere tunet og der sidder en knæk på, så kan det godt larme en hel del.

Ellers kan jeg ikke komme på noget der kan få en knallert til at larme sådan som du beskriver, desværre Ked af det

Du kan altid prøve at holde noget for udstødningen, og så se om den går ud, for så er den tæt nok, men hvis den fortsætter, så er der nok et hul/pakning eller noget der ikke sidder som det skal Smil
Hvis ikke det kan fixes med gaffa ... har man ikke brugt nok.
Svar
#5
Hostel Skrev:Jeg fik min fætter til at kigge på udstødningen for en uge siden og han sagde den så tæt ud. Han har haft scooter i nogle år og er udlært mekaniker.

Hvilken udstødning sidder der på? Og er alle begrænsninger fjernet (også den i membranen?.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der står Proma på siden, så det går jeg vel ud fra den hedder.

Det med at holde noget for den virkede ikke, det kom bare en masse røg, men den blev ved med at stå i tomgang.
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#7
Hostel Skrev:Der står Proma på siden, så det går jeg vel ud fra den hedder.

Det med at holde noget for den virkede ikke, det kom bare en masse røg, men den blev ved med at stå i tomgang.

Hmm.. det med at den bare kører videre i tomgang kunne godt tyde på at den måske ikke er helt tæt, går den slet ikke lidt ned i tomgang? Og kom der røg ud nogle steder?

For hvis der kom røg ud der hvor du holdte noget for, så er den ikke helt tæt, ellers prøv med noget andet, der slutter helt tæt ved hullet Smil

Er det muligt at du kan lægge et billede ind af din udstødning? Smil
Hvis ikke det kan fixes med gaffa ... har man ikke brugt nok.
Svar
#8
Ja der kom røg ud af den, da jeg holdte noget for.. den ryger også lidt når den bare står stille i tomgang.

Det er den her, bare til Dr. Big.: http://www.scootershop.ch/catalog/images...Katana.jpg
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#9
Hostel Skrev:Ja der kom røg ud af den, da jeg holdte noget for.. den ryger også lidt når den bare står stille i tomgang.

Det er den her, bare til Dr. Big.: http://www.scootershop.ch/catalog/images...Katana.jpg

En lorteudstødning, hvis du spørger mig. Men det er kun tilpasningsmæssigt Smil. Jeg kunne ikke få den til at sidde ordentligt, på min 2006 model.

Jeg vil anbefale dig at prøve med en anden udstødning, for når du holder hånden for hullet bagpå udstødningen skal den gå istå, fordi røgen ikke kan komme ud.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har du en anbefaling til en udstødning? Smil Den der var på da jeg købte den og scooteren har gået 18.000km, sikkert med den der på det meste af vejen, så måske er det på tide at skifte?
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#11
så vil jeg forslå du skifter den og får en ny udstødning på
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#12
Ja... Men hvad for en?
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar


Forum spring: