Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gnisten er væk :(.
#1
Hejsa...

Igår var jeg ude på prøve tur på min Speedfighter 1 og nu mangler jeg gnisten, men har tjekket følgende i går/i dag.

Tændrør - klippet ca 1cm af kablet og holde det mod stel ( udelukke hætten ), har tjekket alle forbindelser til tændspole/CDI og stator.

Er der noget jeg har overset eller mangler, må i meget gerne lige skrive der. Tændingslåsen har jeg tjekket til morgen, for at se om der var en dårlig ledning/stik.
Kan jeg uden at overbelaste, prøve at sætte en tændspole på fra en PGO og prøve at træde på kickstarteren??.
Den døde som når man dreje nøglen.

Skal jeg ud i ny tændspole eller stator??.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Stelforbindelse?

Du kan godt prøve med den anden tændspole, hvis antallet af stik passer (nogle, har et stik, andre to). Tændspolens eneste opgave er, at lave 12v om til ca. 16.000v, så der er strøm nok, til at lave en gnist i tændrøret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Stelforbindelser/stik er også blevet tjekket, der var heller ik noget at hente Ked af det . Nu prøver jeg senere idag, med den tændspole fra PGO ( hvis den har de samme stik ).

Hmm sidder og tænke på en anden evt. mulighed, nogle der ved om for lidt strøm kan gøre at mit startspær i slår fra ( mener fra tidligere ejer, at det stadig sidder på den ). Jeg har nemlig haft en del små turer, i forbindelse med mit karb. projekt.
For hvis ik jeg sætter tænding til ( drejer nøglen ), kan jeg heller ik få nogen gnist.


Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Nu ved jeg at startspærre er et meget kendt problem på Speedfight 1, det går simpelthen konstant i stykker, og koster en formue at reppe på.

Det er dog noget med de kan nulstilles, men lige hvordan vil jeg ikke gøre mig klog på.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Hejsa...

Jeg har også selv en lille mistanke til startspærret, men nu prøver jeg lige med et fuldt opladt batteri og ser om det hjælper.

Hvis ik det hjælper må jeg lige ringe til Peugoet, der kan jeg via stel nr få oplyst om mit startspær er i 1 eller 2 moduler... Hvis det er med 2 moduler, er startspærret en separat enhed De burde da også kunne svare på nulstilling, men det ender sku nok med at de siger at det kan kun gøres på værksted....

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tempo Skrev:Hejsa...

Jeg har også selv en lille mistanke til startspærret, men nu prøver jeg lige med et fuldt opladt batteri og ser om det hjælper.

Hvis ik det hjælper må jeg lige ringe til Peugoet, der kan jeg via stel nr få oplyst om mit startspær er i 1 eller 2 moduler... Hvis det er med 2 moduler, er startspærret en separat enhed De burde da også kunne svare på nulstilling, men det ender sku nok med at de siger at det kan kun gøres på værksted....

Mvh
Tempo
Du burde have en "to-delt" AEC400 CDI, og ikke en ACI100.01 CDI, hvor "spærren" er indbygget i CDI'en.

Ifølge http://stenberg.dk/ACE400.htm er der en mulighed for at "genindkode", hvis man har den røde og sorte nøgle :?

Citat:Recoding of Immobiliser Keys
Please note that the immobiliser talks to the keys through an electro magnetic field which is not limited to just the key in the ignition - so make sure to only have one key near the ignition at any time; leave all other keys at least 1m away from the bike.

a) With red key, turn on ignition but do not start the engine. Wait 3-5 seconds, remove the key and take it away from the bike.

b) For each of your black keys: With one black key, turn on ignition but do not start the engine. Wait 3-5 seconds, remove the key and take it away from the bike.

c) Re-insert red key, turn on ignition but do not start the engine. Wait 3-5 seconds, remove red key and take it away from the bike.

Now the immobiliser is re-encoded and should recognize all of your back keys. Remember that if the scooter accidentally picks up the red key when ignition is turned on it will forget any previously encoded back keys! So keep the red key away from the scooter once encoded. If you loose one of the black keys; recode the (remaining) keys - then the key that was lost can no longer be used to start the scooter.

Virker det ikke, bliver det en dyr affære, da du så skal have en ny "IMO"-boks (CDI -HPI) til ca. 1.000 kr.
http://scooter-center.de/catalog/product...1d5972baf1

Den har så den fordel, at startspærren er helt væk.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
ØØØØHHHHH rød og sort nøgle??.

Jepper er godt klar over at er den i 1 modul, bliver det spidsen af een jetjager Fortvivlethock: ....

Hvis jeg er så heldig at den har 2 delt, kan jeg i følge Peugoet fjerne startspæren ( ved dog ik endnu hvordan ).
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Tempo Skrev:ØØØØHHHHH rød og sort nøgle??.

Jepper er godt klar over at er den i 1 modul, bliver det spidsen af een jetjager Fortvivlethock: ....

Hvis jeg er så heldig at den har 2 delt, kan jeg i følge Peugoet fjerne startspæren ( ved dog ik endnu hvordan ).

Ja, øøøhhh Fortvivlethock: . Der findes åbenbart en rød "masternøgle" med indbygget kode, man skal gemme væk, og så nogle sorte reservenøgler, man skal bruge i hverdagen. Hvad ved jeg, de er skøre de franskmænd Griner .

Der går rygter om, at man kan fjerne startspærren på den todelte model, men ingen vil åbenbart ud med sproget om, hvordan, det gøres. Selv gutten på PTL vil have en "tusse" for at gøre det, men vil ikke fortælle hvordan Ond . For 1.000 kr., kan man jo bare købe den nævnte "dims".

Har du mod forventning, den samlede nyere udgave, er prisen nogenlunde den samme, men så er der jo også en "ny CDI" med. Det er der ikke i den todelte udgave.
http://www.scooter-center.com/scoweb/pag...T_ZUENDUNG
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hmmm er der en måde jeg kan finde ud af, om det er startspæret der ik vil slå fra??. Mht den røde nøgle må jeg lige hører hos en forhandler, hvordan den ser ud og hvad de tager for en evt. åbning. Den eneste røde nøgle jeg har fået med, er den til den indbyggede wirelås og tvivler på at det er den.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Men sidder lige og tænker på en anden ting, kan det egentligt være mit startspær??....

Da den døde var jeg ude og køre, så må startespærret da være slået fra og problemet må da så være efter startspærret.
Når der er tænding på ( nøglen drejet ), er der så strøm hele vejen på til tændspolen. Hvis der er det, så burde en polsøger hjælpe mig lidt på vej. Det jeg tænker på at at sætte den på de 2 ledninger før tændspolen, sætte tænding til og er der strøm er det min spole som er defekt.
En anden ting er, hvordan kan jeg tjekke min CDI??. har læst inde på SG og der var en med næsten samme problem dog på en Buxy og der sagde en at det var CDIén.

Eller er jeg forkert på den, at det slå til når som helt ved defekthed??...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Lille opdate....

Jeg har nu været lidt ude og rode, der har jeg fundet ud at der sidder en AEC 400 ( 2 stik ) på den.
Er det så min CDI eller mit startspær, eller er det en og samme enhed ( ja jeg fatter det ik helt, for det er en helt klods med 2 stik ).
Jeg har haft en prøvelampe tilsluttet som tændspole og der var intet resultat, så min fejl ligger før tændspolen.

Nogle der ved og kan forklarer evt. med link/tegning, hvordan jeg kan finder ud af om det er min CDI - startspærret eller stator der blokere Græder .

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
Hej

Jeg ved ikke om dette svar er for sen .

Det er med 99,9 % sikkerhed din startspærre som er i stykker .

Jeg har en boks som kan gå uden om din startspærre , den koster 500kr .
Jeg kan montere den gratis hvis du bor på fyn, den kan også sendes porto frit . Bor selv i odense . Medfølger brugsanvisning .tl. xxxxxxx (edit kragen: Brug en PB - ingen personlige oplysninger i indlæg Blink med øjet ) e-mail. svane5@galnet.dk
Svar


Forum spring: