Søg Garagen Hej Gæst! Register

Blindrør fjerne?
#1
Nogen som kan fjerne/svejse blindrør nær Silkeborg? Grin
Har tænkt på om de fleste fjerner blindrøret på deres
scooter?

Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa, syntes det er en dum idé at fjerne blindrøret fra en std. udstødning, da de fleste std. udstødninger koster meget mere, en f.eks en Gianelli go udstødning, som også ville give mere end bare at fjerne blindrøret.

Men det kommer jo også an på hvor mange penge du har at gøre godt med, og hvor mange du er villig til at give :wink: , for så er det jo en anden sag Smil

Men kan desværre ikke hjælpe med problemet, ville bare lige give mit råd :wink:
Hvis ikke det kan fixes med gaffa ... har man ikke brugt nok.
Svar
#3
onlyedition Skrev:Hejsa, syntes det er en dum idé at fjerne blindrøret fra en std. udstødning, da de fleste std. udstødninger koster meget mere, en f.eks en Gianelli go udstødning, som også ville give mere end bare at fjerne blindrøret.

Som eksempel på pris på en original udstødning, koster den til min Big 2300 kr og det fordi der er en katasylator i den. Den brændte dog sammen for nylig, så det er en dyr udstødning, at skulle skifte Ked af det.

Gianelli'en koster en 6-800 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Jps Skrev:Som eksempel på pris på en original udstødning, koster den til min Big 2300 kr og det fordi der er en katasylator i den. Den brændte dog sammen for nylig, så det er en dyr udstødning, at skulle skifte Ked af det.

Gianelli'en koster en 6-800 kr.


Lige der jeg ville hen :wink: Og hvis man så vælger at fjerne blindrøret på en std. udstødning og hvis man bliver stoppet, så bliver det først dyrt Ked af det, så hvis jeg var dig, ville jeg vente indtil jeg havde penge og så købe mig en Gianelli go for 599kr ved kgi, det er jo lige til at overkomme Smil istedet for at skulle til at købe en helt ny std. udstødning for de 2300kr jps nævnte, det ville være lidt surt Ked af det
Hvis ikke det kan fixes med gaffa ... har man ikke brugt nok.
Svar
#5
onlyedition Skrev:Lige der jeg ville hen :wink: Og hvis man så vælger at fjerne blindrøret på en std. udstødning og hvis man bliver stoppet, så bliver det først dyrt Ked af det, så hvis jeg var dig, ville jeg vente indtil jeg havde penge og så købe mig en Gianelli go for 599kr ved kgi, det er jo lige til at overkomme Smil istedet for at skulle til at købe en helt ny std. udstødning for de 2300kr jps nævnte, det ville være lidt surt Ked af det

Kan nævne at jeg købte en lovlig udstødning til 1200 kr, men den må kun sidde på en Hot årgang 99, på grund af at der ikke er blind og katrør på på den årgang. Men ja, man skal ikke fjerne blindrør på den originale udstødning. Man kan få dem lukket af på en måde så det er svært at se, at der er pillet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:(...) Man kan få dem lukket af på en måde så det er svært at se, at der er pillet.
Det kan man nemlig :wink: .

Få fat i en skive uden hul, der har lidt større diameter, end det indvendige af røret. Sav resonansrøret (blindrøret) halvt igennem, så langt nede, som muligt med en nedstryger. Prop skiven i revnen, og svejs den fast, og luk revnen. Giv hele røret en gang sort "lydpottemaling" på spray fra thansen, og sagen er fikset.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: