Søg Garagen Hej Gæst! Register

El-starter virker lige pludselig ikke?
#1
Hej scooter guys.

Først og fremmest skal det lige siges, at jeg ikke har den store forstand på scooter.

Jeg har en yamaha jog R/rr 30 Km/t.

Jeg fik for 2 måneder siden skiftet mit batteri og nyt tændrør, da den havde stået stille i 1 år.

Men her i dag, da jeg kørte, gik mortoren ud, og jeg kunne ikke El-starte den.
Når jeg drejer nøglen, kommer der lys i instumentbrættet, og der kommer frem hvor meget den har kørt, og benzin forbrug. MEN det kommer ikke nu.

Nu kan jeg så kun Kick starte den, også køre den også som den skal.

Men hvordan kan det være at el-start er hoppet fra?

og hvordan kan jeg lave det?

Mvh. Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan du høre et klik fra startrerelæet?
Hvis ikke kan det være at der ikke længere er stelforbindelse...
8)
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#3
Når jeg drejer nøglen, siger den klik?

Er det, det du mener?

Eller kan det være sikringen ert gået?

Baglyset virker heller ikke når jeg drejer på nøglen.
Svar
#4
Ingen strøm fra batteriet. Det kan godt være en sikring, der er gået - men så burde den heller ikke "klikke".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Okay, tak.

Hvor køber man det, og hvad er det man skal købe helt præcist?

Er ikke så skab til scooter Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis du kan høre et klik når du "trykker" på el-starteren, er det højst sandsynligt el-motoren der er gået ud.
Prøv at tage den ud, og blank slib kullene.

Ellers kan det være mistet stel forbindelse, en sikring, eller bare dårlig strøm.

sikringer, batterier og hvad ved jeg kan købes stort set over alt.
www.speedline.dk
www.kgi.dk
Hvis du kan, så hjælp andre. Hvis ikke, så lad i det mindste være med at gøre dem skade!
Svar
#7
Jonasmi Skrev:Hvis du kan høre et klik når du "trykker" på el-starteren, er det højst sandsynligt el-motoren der er gået ud. (...)
Det kunne det have været, hvis bare ikke, der lige er det lille problem, at lyset i instrumentbrættet og stoplyset også er røget. De får strømmen direkte fra batteriet. Mit gæt er derfor, sikring, fladt batteri, stelforbindelse eller evt. en irret forbindelse i tændingslåsen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Det kunne det have været, hvis bare ikke, der lige er det lille problem, at lyset i instrumentbrættet og stoplyset også er røget. De får strømmen direkte fra batteriet. Mit gæt er derfor, sikring, fladt batteri, stelforbindelse eller evt. en irret forbindelse i tændingslåsen.

Helt sikkert. Men samtidig lyder det også usandsynligt hvis han kan høre klikket.

Hvis det var mit dyr, ville jeg nok tjekke det hele igennem, bare for en sikkerheds skyld.
Hvis du kan, så hjælp andre. Hvis ikke, så lad i det mindste være med at gøre dem skade!
Svar
#9
Det var sikringen der var smuttet, nu den skiftet ud, og det virker

Men men men, når jeg så blinker med blinklyset, blinket de ikke, de lyser bare op.

Hvad kan det være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jonas1994 Skrev:Det var sikringen der var smuttet, nu den skiftet ud, og det virker

Men men men, når jeg så blinker med blinklyset, blinket de ikke, de lyser bare op.

Hvad kan det være?
Blinkrelæet sidder "fast", eller er brændt af. Sidder alle ledningerne, som de skal på relæet? Et nyt, koster vel 30-40 kr. :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Tak, hvor sidder relæet?
Svar
#12
Jeg havde faktisk et lign. problem med min Honda, men efter at have kørt i 10-15 min på støttefoden kunne den pludselig igen.... Grin Der var åbenbart for lidt strøm...
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar


Forum spring: