Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor tikker
#1
Hej BS! Grin

Jeg har en giantco sprint hvor motoren tikker efter ventil justering. Det skal siges det gjorde den også inden, og det var noget der kom pludseligt da jeg skulle ud og køre her den anden dag. Ventilerne er stilt korrekt da jeg gjorde det sammen med min bror (han er mekaniker) (og han har ikke rigtig tid til at hjælpe mig) Motorens opsætning lyder følgende: 70 ccm cylinder topstykke og sports knastaksel, malossi multivar med 7,5 grams ruller, og naraku 18,5 mm karburator med dyse 82 og standard luftfilter og den kører på blyfri 95 benzin. Motoren tikker ikke når jeg slår side støtte benet ned (så er der ingen gnist på den) og bruger elstarten. Jeg kan ikke hører hvor tikken kommer fra. Har tjekket om det var fra starter drevet den tikkende lyd kom fra, og det var det ikke, den sidder på sin plads.
Jeg har ingen anelse om hvad det kan være, håber i kan/vil hjælpe mig Grin

I kan hører tikken i den her video: http://www.youtube.com/watch?v=h1jqGJ9_MWc

Mvh. Casper
Casper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er dine Ventiler der står forkert
I/ du skal huske at følge den guide der ligger herinde
http://www.billig-scooter.dk/about6365-60.html


Citat:Vigtigt!
Når 'T''mærket står ud for tappen i motorblokken, så skal de 2 mindste huller i knastakslen være plan med topstykket, og det store hul skal være i top.

Jeg har lige haft fat i min nabo, der "osse har stillet Ventiler"
og han har bare stillet dem uden af stille motoren rigtigt
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Motoren kører og trækker som den altid har gjort og går ikke ud i lyskryds, og den begyndte med det da jeg tændte den her den anden dag, og den gjorde det ikke dagen inden jeg kørte på den.

Mvh. Casper
Casper
Svar
#4
Det kan være i har glemt at spænde det ordentligt det lyder ikke godt ihvertfald
DU kan evt lige tjekke det, det er bare 4 skruer du skal have af i dækslet Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Vil give msj helt ret, det er dine ventiler som tikker og dem der trænger til en kærlig hånd Smil Vil skyde på at de ikke står korrekt.

Det kan dog være vippearmene (dem som "skubber" til ventilerne), som er slidt. Når motoren står klar til instilling af ventiler skal der være lidt vertikalt (op/ned) slør. Er der horisontalt (fra side til side) slør, skal de skiftes.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hovsa, det kan også være knast kæden som ikke er strammet ordentligt op. Tag kædestrammeren af og nulstil den.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Men tikken fra ventilerne, troede jeg bare ikke kunne komme sådan pludseligt?

Mvh. Casper
Casper
Svar
#8
Phixion Skrev:Men tikken fra ventilerne, troede jeg bare ikke kunne komme sådan pludseligt?

Mvh. Casper

På den ene tur kan du ikke høre det, næste gang man starter scooteren er det der Smil
Få det tjekket. Er sikkert bare ventilerne der skal stilles. Men hvis det er vippearmene eller knastkæden, skal der gøres noget ved det, med det samme, da det kan lave rav i din motor.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
Jeg tror nu nok knast kæden er stram nok. Men jeg prøver og justere ventilerne en gang til og nulstille knast kæde strammeren Grin
Casper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Phixion Skrev:Jeg tror nu nok knast kæden er stram nok. Men jeg prøver og justere ventilerne en gang til og nulstille knast kæde strammeren Grin

Nu du er igang, så tjek oss lige vippearmene Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Det hele var som det skulle være, vippe arme og knastkæden, men den bliver altså ved med at tikke sådan, og det lyder ikke som om det komme inde fra ventilerne af, nærmere et sted i nærheden at variatoren?.
Hvad kan der så være i vejen med den?

Mvh Casper
Casper
Svar
#12
Det lyder faktisk som om det går væk når du giver gas

Har du haft afmontoret Variatoren det kan være der er røget en rulle ud da du satte den i

Det er svært at afgøre hvor det kommer fra på video
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: