Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooteren er også et transportmiddel af varer.
#25
Citat:Demonstrere mod hvem?

Det er en gammel EU-beslutning, som resten af EU har fulgt i mange år, men som Danmark har haft dispensation fra. Med den nye kørekortreform, der træder i kraft senest 2012, og den deraf følgende nye kategorisering af køretøjer, er det bare slut med dispensationen. Den nye kørekortreform, der giver ens kørekort i hele EU, kræver selvsagt, at man også har fælles inddelinger og definitioner af køretøjer. Iflg. denne definition, er alle "knallerter", der har en tilladt maksimumhastighed på over 25 km/t, herefter en motorcykel. Det kan Danmark ikke lave om på. Det, Danmark kunne, var, at følge EU's anbefalinger vedrørende aldersgrænser. De er nemlig, modsat kategoriseringen, desværre kun anbefalinger, og ikke krav . EU anbefaler, at aldersgrænsen for at opnå ret til erhvervelse af kørekort til 45'ere og lille mc, bør være 16 år - hvilket, så at sige alle EU-lande har fulgt - men her, slår Danmark hælene i, og fastholder 18 år.

Er det hele EU som har 30' scootere og 45' scootere? Synes det er åndsvagt at reglerne lavet som de er.
Hvem har egentlig lavet de regler?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Gerner Skrev:
Citat:Demonstrere mod hvem?

Det er en gammel EU-beslutning, som resten af EU har fulgt i mange år, men som Danmark har haft dispensation fra. Med den nye kørekortreform, der træder i kraft senest 2012, og den deraf følgende nye kategorisering af køretøjer, er det bare slut med dispensationen. Den nye kørekortreform, der giver ens kørekort i hele EU, kræver selvsagt, at man også har fælles inddelinger og definitioner af køretøjer. Iflg. denne definition, er alle "knallerter", der har en tilladt maksimumhastighed på over 25 km/t, herefter en motorcykel. Det kan Danmark ikke lave om på. Det, Danmark kunne, var, at følge EU's anbefalinger vedrørende aldersgrænser. De er nemlig, modsat kategoriseringen, desværre kun anbefalinger, og ikke krav . EU anbefaler, at aldersgrænsen for at opnå ret til erhvervelse af kørekort til 45'ere og lille mc, bør være 16 år - hvilket, så at sige alle EU-lande har fulgt - men her, slår Danmark hælene i, og fastholder 18 år.

Er det hele EU som har 30' scootere og 45' scootere? Synes det er åndsvagt at reglerne lavet som de er.
Hvem har egentlig lavet de regler?
Nej. Man har 25'ere og 45'ere. Det er kun Danmark, der har dispensation til 30 km/t. Det er EU, der har lavet de regler for mange år siden, da man indførte fælles EU-knallert (45'eren). Ideen var, at den skulle køre 60 km/t, men de nordlige lande (Danmark), ville beholde 30'eren, og de 30 km/t for alle knallerter. Da dette ville stride mod reglen om fri handel, blev Danmark tvunget til, at tillade EU-knallerten. Man indgik derfor et forlig, så man tog gennemsnittet af de 60 km/t, som resten af EU ville have, og de 30 km/t, som bla. Danmark ville have. Det gave de "sjove" 45 km/t (60+30=90/2=45), som ingen egentlig ville have.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#27
Også tåbeligt at købe en 45'ere. for så skal man jo lige købe et bilkørekort til "xx" tusinde kroner, for at køre de 15km/t mere..
Håber bare de på et eller andet tidspunkt ser fornuften i at sætte fartgrænsen for scootere op, for nøj det er kedeligt at køre de 30km/t, og så blive overhælet af en cykelist der kører 40-50km/t, med dårligere bremser, små dæk, dårligt stel, og ja alt er dårlige på en cykel iforhold til en scooter/knallert..

Men er fucking (undskyld sproget) lige glad med de 30km/t, så hellere tage de begrænsninger, som der nu engang er sat i, og så køre den "Standard".
Svar
#28
Lille Mc som 16 årig ville ellers ikke være dårligt Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#29
Jacob k Skrev:Lille Mc som 16 årig ville ellers ikke være dårligt Grin
Det kunne være fedt Grin
Er der ikke lande hvor det er lovligt?
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Thyboen Skrev:Det kunne være fedt Grin
Er der ikke lande hvor det er lovligt?

I Tyskland må 16 årige køre 80cc. Og i Sverige, mener jeg de stadig må køre 125 cc som 16 årige.
Ivecar plus 2023.
Svar
#31
Jps Skrev:I Tyskland må 16 årige køre 80cc. Og i Sverige, mener jeg de stadig må køre 125 cc som 16 årige.
125 ccm, dog max. 80 km/t i to år, hvis de kun har et "begrænset" kort.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: