Nej aclerations pumpen er en pumpe der rent mekanisk bliver aktiveret og sprøjter ca. ½ ml benzin direkte ind i indsugninger når du drejer gashåndtaget.
Du kan se den her, den sidder på karburatorens højre side bagerst, når du giver gas skal tappen kunne gå 1-2 mm. Ned.
Der er nogle billeder af arbejdet her:
http://picasaweb.google.dk/1054218523083...6846656818
Havoc
Jeg vil tro at benzinfilteret snildt tillader en benzin gennemstrømning på mindst 25-50 liter i timen.
Ved fuld gas bruger motoren højst 2 l/t og ved tomgang 1/25 del af dette.
Derfor er det selvfølgelig kun ved fuldgas at en svigtende benzin tilførelse vil give problemer.
Når motoren kører og der er lukker ned for gassen, vil vakum i manifold (stykket mellem topstykket og karburator )være størst.
Er der en utæthed i slangen til den vakumstyret benzinhane, er det største problem ikke at hanen ikke vil åbne for benzinen, men derimod at motoren trækker falsk luft ind. Ved fuldgas er det ikke mærkbart, dertil vil % af falsk luft være for lille, men ved tomgang, hvor gasspjældet er helt lukket, med en mikroskopisk passage vil det have stor indflydelse, og den vil ikke kunne køre i tomgang eller ikke særlig godt, da benzin/luft blanding vil blive alt for mager.