Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kaburatorproblemer ?
#1
Hej. Jeg har et " luxusproblem" Smil . Når jeg holder i tomgang, og skal lægge fra land, er det lige såmom motoren tøver eller kløjes et kort sekund. Har justeret luftskruen adskillige gange, men kan ikke helt komme problemet til livs. Jeg har kørt godt 4500 km, og det er først her på det sidste problemet har været der :? . Nogle forslag Spørgsmålstegn Grin .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa...

Nu er jeg desværre ik inde i motorcykler :oops: , men jeg prøver alligevel og se om jeg kan hjælpe.

Jeg ved ik om du har samme justering mulighed, der er på en karb. på en scooter.

Vi har nogle gange kunne komme det til livs ved at hæve nålen et hak ( låseringen et hak ned ), hvis ik det hjalp så skulle man den anden vej ( låseringen et hak op ).

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Hej tempo. Jo, en karburator er en kaburator uanset str på cykel Grin , og det kan da godt være at du har ret, vil prøve det :wink: , lyder bare mystisk hvis den pludselig skulle gå hen og bruge mindre benz Udråbstegn Spørgsmålstegn .Tak for svaret Fortvivletcooter: .
Hilsen Max
Svar
#4
Jeg har haft samme problem på min Baotian. Det var indsugningsstudsen der var revnet i gummiet.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#5
Okay Total, tak for svaret Grin .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan også være fordi der sidder skidt i karburatoren eller at dit benzinfilter er ved at være stoppet og at den skal bruge ekstra vakum før den kan trække den rette mængde benzin igennem systemet.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Hej Havoc. Filteret er rent og karburator har jeg fornyligt skildt ad og renset Smil , ellers tak for svar :thumpup: .
Hilsen Max
Svar
#8
Prøv at tjekke acelarations pumpen, altså om stangen går ned, den sidder noget udsat, på min har jeg netop opdaget at den var tæret fast, måske kunne jeg have klaret det med rustløser og ladet det arbejde nogle dage. Jeg valgte at skille karburator ad og skiftede dyssen samtidig.

Havoc
prøv at sætte tempoet lidt ned, og tænk dig om før du skriver, med dinne svar forvirer du mere end du hjælper.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Hej Letsindig. Min karburator er en Sheng wey crb001, og der er acelerations pumpen vacum styret så vidt jeg kan konstatere, du kan se den på Chinesemotorcyclepartsonline, et Engelsk firma Grin .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nej aclerations pumpen er en pumpe der rent mekanisk bliver aktiveret og sprøjter ca. ½ ml benzin direkte ind i indsugninger når du drejer gashåndtaget.
Du kan se den her, den sidder på karburatorens højre side bagerst, når du giver gas skal tappen kunne gå 1-2 mm. Ned.
Der er nogle billeder af arbejdet her: http://picasaweb.google.dk/1054218523083...6846656818


Havoc
Jeg vil tro at benzinfilteret snildt tillader en benzin gennemstrømning på mindst 25-50 liter i timen.
Ved fuld gas bruger motoren højst 2 l/t og ved tomgang 1/25 del af dette.
Derfor er det selvfølgelig kun ved fuldgas at en svigtende benzin tilførelse vil give problemer.

Når motoren kører og der er lukker ned for gassen, vil vakum i manifold (stykket mellem topstykket og karburator )være størst.
Er der en utæthed i slangen til den vakumstyret benzinhane, er det største problem ikke at hanen ikke vil åbne for benzinen, men derimod at motoren trækker falsk luft ind. Ved fuldgas er det ikke mærkbart, dertil vil % af falsk luft være for lille, men ved tomgang, hvor gasspjældet er helt lukket, med en mikroskopisk passage vil det have stor indflydelse, og den vil ikke kunne køre i tomgang eller ikke særlig godt, da benzin/luft blanding vil blive alt for mager.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
Hej Letsindig. Efter længere tids sygdom, har jeg endelig haft tid til at løse problemet. Men først, acelerationspumpen på min motor, er IKKE "mekanisk" styret, men vacum styret!. Nåh men problemet jeg havde, blev løst ved at hæve nålen på gasspjæld 1 hak i forhold til neutral stilling, og så måtte blandeskruen justeres ca 1/5 mod uret, altså ud Grin , så nu tager den fat som den skal.
Hilsen Max
Svar


Forum spring: