Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ansvarsforsikring
#1
Mit spørgsmål går på: Hvis jeg betaler min ansvarsforsikring via netbank, så får jeg ikke noget stempel på girokortet.

Skal der være det det, eller kan politiet via policenummeret (Som står på kvitteringslappen fra girokortet) se at der er betalt ansvarsforsikring ???

Altså, skal jeg betale det på posthuset, så jeg får et stempel på at den er betalt ???
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis der er nummerplade på scooteren behøver du ikke medbringe forsikringspapirer (med mindre du kører i udlandet). Ellers burde du modtage en en forsikringpolice fra forsikringselskabet i løbet af 2-3 uger (er vist lidt forskellige fra selskab til selskab).

Hvis det er en knallert 30 uden nummerplade, ja så bliver du nok nødt til at betale på posthuset så du får kvitteringen eller også vente med at kører på den til du modtager policen.

Det vil sige du skal enten have nummerplade på eller forsikringspolice med eller kvittering på at du har betalt ansvarsforsikring med.
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#3
hvis du betaler via netbank, så print et skærmdump ud af betalingen + medbring den gamle police. Det har jeg selv gjort, og de gange jeg blev stoppet var det fint nok. De kunne jo se jeg havde betalt. Og de ved godt der går eop til 3 uger før du får den nye police...
Svar
#4
Mit forsikringsselskab (Top Danmark) sagde, at den skulle betales på posthus.

Hvis du kører i udlandet (med nummerplade) skal medbringes registreringsattesten, som du får tilsendt fra motorkontoret, kort tid efter du har fået den indregistreret. I danmark behøver du ikke at medbringe registreringsattesten.

Du skal vist nok - også for en indregistreret knallert - medbringe præmiekvitiering for ansvarsforsikring. Både i Danmark, og udlandet. Men, på nuværende tidspunkt, er det ikke så kritisk, fordi alle knallerter med nummerplade er under et halvt år gammel, og har haft gyldig ansvarsforsikring, ved indregistreringen. Normalt får du en midlertidig forsikringsbevis, som du dog skal medbringe indtil du får den endelige police og opkrævning. Den skal medbringes både i DK og udland.
Svar
#5
Da jeg fik forsikring (Tryg) på min, forlød det, at man ganske enkelt fremsender en (ny) police hvert år, når pengene er gået ind.

Noget tilsvarende har jeg hørt andre steder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: