Søg Garagen Hej Gæst! Register

Utæt olieslange CPI
#1
Hej

Har et lille problem, har opdaget, at olieslangen som går fra olietanken og ned til oliepumpen er utæt. den smider ca 1-2 dl i døgnet.
Jeg troede først, at det var pumpen der var kaput, men kiggede og kunne se, at der er slangen et sted nær ved tanken den er gal, jeg tørrede lige slangen af med en klud, og kan se at det driver med olie ned ad slangen.

Så er spørgsmålet - er det til, at skifte sådan en slange for en amatør som mig.. Eller er det ret ligetil :? .

Og lige et spørgsmål til. Jeg skal bruge scooteren imorgen tidlig, og vil ikke til, at fylde olie i tanken såfremt den er tom før slange er skiftet, så nogen der ved hvor meget olie der skal blandes i benzin tanken. jeg har kigget på olie dunken, og til 5 liter er der 3 muligheder. enten 1, 2, eller 3%.

Kan ikke lige greje hvilken der er rigtig

Mvh ajax1969
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
At skifte olieslangen er lige til, du skal bare have plads nok til at kunne sætte de to små "spænder" på Grin en ekstra kraftig slange koster vidst 39 kr i Thansen for en meter Grin (har selv lige købt) Blink med øjet


Og jeg plejer altid når jeg kører et nyt cylinderkit til bruger jeg 3%, så du skal vel nok bruge 1½-2% Grin men det er jeg ikke sikker på Grin
Svar


Forum spring: