Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse ned?
#1
Hej Grin

Ved godt jeg laver mange tråde men har en masse spørgsmål, og da en stor tråd med en masse spørgsmål sjældent bliver svaret skriver jeg hver tråd med spørgsmål inde for ét specifikt emne (:

Jeg bruger lige nu en Dyse 72, da luftkassen er boret ud.

spørgsmålet er om jeg burde dække hullet til så den får halvt så meget luft og så smide en mindre dyse I?

Hvilken forskel vil det have? (andet end benzin forbrug)

Mvh Morten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Morten-Turi Skrev:Hej Grin

Ved godt jeg laver mange tråde men har en masse spørgsmål, og da en stor tråd med en masse spørgsmål sjældent bliver svaret skriver jeg hver tråd med spørgsmål inde for ét specifikt emne (:

Jeg bruger lige nu en Dyse 72, da luftkassen er boret ud.

spørgsmålet er om jeg burde dække hullet til så den får halvt så meget luft og så smide en mindre dyse I?

Hvilken forskel vil det have? (andet end benzin forbrug)

Mvh Morten
Forholdet mellem luft og benzin skal være det samme, for at få den bedste forbrænding, uanset hvilken størelse dyse du har. Er forholdet ikke ca. 14:1, mister du effekt. Lukker du lidt af for luften, skal dysen være mindre, så forholdet stadig passer. Men det vil give mindre at forbrænde, og dermed mindre fart og acceleration. Det kan gøres lettere, ved at lade være med, at dreje så meget på gashåndtaget Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Tak for den information, meget hjælpende Smil

Jeg ønsker ikke topfart, da den kun skal køre de 37-39 som den gør nu. dog ønsker jeg at den accelerer hurtigere og eventuel trækker mig af sted uden jeg skal puffe den i gang (selv med Max RPM)

:?
Svar
#4
Så skal man i princippet bare fjerne begrænsninger og sætte en lavere gearing i.
Der bliver dog ikke lavet lavere gearinger, så det er jo et problem.

Man kunne sætte lettere ruller i, det giver dog ikke den rigtige effekt, da den så vil bruge noget mere i benzin. Og trækket vil ikke være optimalt.
En enkelt løsning er at fjerne lidt begrænsninger og så lade være med at give fuld gas.

Eller endnu bedre, lade den være standart. Så er der heller ingen grund til at frygte Frækolice:
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#5
n1kko Skrev:Så skal man i princippet bare fjerne begrænsninger og sætte en lavere gearing i.
Der bliver dog ikke lavet lavere gearinger, så det er jo et problem.

Man kunne sætte lettere ruller i, det giver dog ikke den rigtige effekt, da den så vil bruge noget mere i benzin. Og trækket vil ikke være optimalt.
En enkelt løsning er at fjerne lidt begrænsninger og så lade være med at give fuld gas.

Eller endnu bedre, lade den være standart. Så er der heller ingen grund til at frygte Frækolice:

Heh, jeg har med vilje købt en begrænsning til den Grin

Men jeg kan komme frem til 2 muligheder hvorfor den ikke trækker baghjulet når motoren kører med fuld drøn.

1: Koblingen glider
2: Kileremmen glider

1 løses: slibe indersiden af koblingsskålen og lidt på koblingen

2 løses: stærkere trykfjeder i koblingshuset
har en trykfjeder på 30kilo, og nogle 9gramsruller jeg kan smide i. Dog vil jeg gerne have nogle 10grams eller 11 grams at prøve, da jeg elles kun har 13 gramsruller :x
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis kileremmen glider så vil omdrejningerne stige og falde under kørsel.
Hvis koblingen glider så tager den rigtig mange omdrejninger, men kommer ingen steder. Og så er den blevet regnbuefarvet.

Jeg kan nu godt komme på flere ting der kan være i vejen Smil.
Hvis karburatoren ikke er indstillet rigtigt kan den ha svært ved at gå fra tomgang til mellemgas og fuld gas Smil.
Dårlig kompression kan også gøre det, skulle jeg mene.
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#7
n1kko Skrev:Hvis kileremmen glider så vil omdrejningerne stige og falde under kørsel.
Hvis koblingen glider så tager den rigtig mange omdrejninger, men kommer ingen steder. Og så er den blevet regnbuefarvet.

Jeg kan nu godt komme på flere ting der kan være i vejen Smil.
Hvis karburatoren ikke er indstillet rigtigt kan den ha svært ved at gå fra tomgang til mellemgas og fuld gas Smil.
Dårlig kompression kan også gøre det, skulle jeg mene.

har en film med det hele som nok kan hjælpe dig mere specifikt, men problemet er bare det er optaget i MOV... så det fylder 300MB per film på 3min :S
Svar
#8
Genlæs lige reglerne på forum og ret dit indlæg, så det stemmer overens.

Så må du jo i gang med at konvertere filmen Smil
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#9
n1kko Skrev:Genlæs lige reglerne på forum og ret dit indlæg, så det stemmer overens.

Så må du jo i gang med at konvertere filmen Smil

Jeg har skam prøvet alt, men det ser simpelt hen ud til at jeg bliver nød til at lave en ny film og optage det i et ordenligt format Smil

Men jeg siger godnat ;D tak for hjælpen (so far)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Udemærket.

Klokken er også ved at være mange da.. Fortvivletleepy:
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar


Forum spring: