Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller fra T.Hansen
#1
Ja jeg er klar over det har været diskuteret et utal af gange her inde, men efter som rygterne siger at de har skiftet leverandør (var vist i 2009 at de gjorde det), så skulle både remme og ruller være i bedre kvalitet nu.

Men lige for at samle op om rygter og sandhed, så opretter jeg denne tråd her, således vi kan få samling på det hele, en gang for alle.
Derfor har jeg lidt spørgsmål :

Er deres ruller i ok kvalitet nu ?
Hvor mange km kan man forvente de holder (på tunet / standard) ?
Er deres remme iorden, eller er der stadig problemer med holdbarhed/størrelser ?
Bør deres ruller kun bruges som test, før man køber ruller i endelig vægt ?
Hvad mærke er deres ruller du har prøvet med, eller har erfaring med ?

Find selv på flere spørgsmål og svar Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Muligt de har skiftet leverandør i 2009. Men hovedparten, hvis ikke alt de sælger til scooter/knallert kommer i dag fra Kina, så jeg ville ikke købe deres ruller. Har prøvet dem 2 gange, og de holdt kun nogle få hundrede km, på den gamle Big (tunet).

Remmene ville jeg så også holde mig fra (har aldrig prøvet dem), jeg kører nemlig altid med den originale rem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jps Skrev:Muligt de har skiftet leverandør i 2009. Men hovedparten, hvis ikke alt de sælger til scooter/knallert kommer i dag fra Kina, så jeg ville ikke købe deres ruller. Har prøvet dem 2 gange, og de holdt kun nogle få hundrede km, på den gamle Big (tunet).

Remmene ville jeg så også holde mig fra (har aldrig prøvet dem), jeg kører nemlig altid med den originale rem.
En, på arbejdet har købt et sæt for ca. 1½ måned siden. De holdt en måned.

PS! Din "originale" PGO-rem, er en Bando VS rem (nok den bedste ikke-kevlarrem, der findes), du kan få billigere, fra f.eks. enten Naraku eller Stage6 :wink: . Kymco bruger samme Bando VS-rem, men jeg sparer næsten 100 kr., hvis jeg køber en, der står Naraku/Bando VS på, og ikke Kymco/Bando VS på.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Jeg hører både godt og dårligt om deres ruller. Bevares de er ikke de bedste, men jeg hører flere der har brugt dem med succes på deres standard scooter, og hvor de har kørt flere tusinde km uden problemer.
Hvad angår rem, så kan jeg kun finde en på skåde reservedele til 99kr ( der står ikke mærke ved den), og ellers er der kun de "originale" som koster i nærheden af 200-300kr. Er det en ok pris for rem, eller kan de mon findes billigere, i original kvalitet ?
Svar
#5
kragen Skrev:En, på arbejdet har købt et sæt for ca. 1½ måned siden. De holdt en måned.

PS! Din "originale" PGO-rem, er en Bando VS rem (nok den bedste ikke-kevlarrem, der findes), du kan få billigere, fra f.eks. enten Naraku eller Stage6 :wink: . Kymco bruger samme Bando VS-rem, men jeg sparer næsten 100 kr., hvis jeg køber en, der står Naraku/Bando VS på, og ikke Kymco/Bando VS på.

Ja, den rem jeg køber til min (Bando Blink med øjet ) koster "kun" 330 kr hernede.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Citat:Ja, den rem jeg køber til min (Bando Wink ) koster "kun" 330 kr hernede.

Det var da lidt smådyrt, de fås til det halve her :wink:
http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...6-5916605/
Svar
#7
Pgo-Fan Skrev:
Citat:Ja, den rem jeg køber til min (Bando Wink ) koster "kun" 330 kr hernede.

Det var da lidt smådyrt, de fås til det halve her :wink:
http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...6-5916605/
Det var jo netop det, jeg gjorde opmærksom på. Samme Bando VS-rem, bare ca.100 kr. billigere :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Citat:Det var jo netop det, jeg gjorde opmærksom på. Samme Bando VS-rem, bare ca.100 kr. billigere Wink .

Det var det da også :roll: :wink:
Svar
#9
Pgo-Fan Skrev:
Citat:Ja, den rem jeg køber til min (Bando Wink ) koster "kun" 330 kr hernede.

Det var da lidt smådyrt, de fås til det halve her :wink:
http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...6-5916605/

Ja, men med 107 kr i forsendelse (efterkrav) plus 16-18 kr til postvæsenet, er vi næsten oppe i den pris jeg giver hernede.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Spørgsmålet er så om den rem holder tilsvarende 3 gange så langt tid som den ved thansen gør ? Gør den ikke det, så er det jo i mine øjne ikke det værd. Så kan jeg godt finde ud af at skifte rem det oftere, og så spare lidt penge på sigt. Der skal jo være økonomi i det Smil
Svar
#11
Har ruller fra thansen i variatoren på mig peugeot buxy og de er ganske udemærket til mig
Svar
#12
Er din peugeot buxy standard, og hvor langt har du kørt med rullerne, indtil nu ?
Svar


Forum spring: