Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad kan være galt med hot 50
#1
Synes min Hot 50 opfører sig mærkligt. Når den har stået i cirka en 30 min, og jeg så starter den og hiver gashåndtaget i bund, så accelere den op på 15 km/t og brummer i 3-5 sek så slutter brummen og den accelere op på 20 km/t hvorefter brummen fra motoren kommer igen. Sådan fortsætter den indtil den er nået op på 40 km/t, men når den så endelig er kommet op på 40 km/t og man så accelere fra 0 km/t til 40 km/t kører den smooth.


Har også et andet problem.
Efter jeg købte den her for et par ugers siden virkede elstart fint nok og startede 90% af alle de gange man forsøgte. En af mine venner kunne godt lide at lege med elstarten, hvor han trykkede på den flere gange hurtigt, derefter gad elstarten ikke og virke. Den startede med at sige en hurtig lyd hvor den ikke tog fat og nu sker der slet ikke noget når man trykker på elstart. Jeg har lagt mærke til at når jeg drejer nøglen på "on" hvor jeg så trykker på elstart så blinker olielampens lys som om den er ved at gå ud hver gang jeg trykker.

Kan dette være slid af batteri, hvor jeg så skal investere i et nyt batteri ?
Hvis ja ville dette batteri være godt ? Og ville det passe ind ? http://www.thansen.dk/product.asp?c=3954...1709638925

Hvis ikke hvad kan dette skyldes?.

Meget irriterende træk fra scooteren :x.

Tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
ingen der ved det ?
Svar
#3
Hejsa,

Det der med at den ikke accellere så godt, lige efter du har startet, er sikkert fordi din scooter ikke har haft tid til at varme op..! Mener en scooter skal bruge omkring 40 sekunder til 1 minut om at varme op, (alt efter hvor gammel og slidt osv. ens scooter er) inden jeg køre, plejer jeg at starte scooteren og lade den stå i tomgang, og så tager jeg handsker og hjelm på, og så køre jeg bare... Det er nok tid til den får varmet op..! Smil

Og start med at lade batteriet op, i stedet for at sige, (den dur sku ikk, så må jeg have fat i en ny) men lad den op.! Smil 1. det er billigere 2. et batteri kan sagtens blive ladet op, og det kan man gøre op til flere gange 3. den tager overhovedet ikke skade af det.. (måske skal man hælde lidt batterisyre i, en gang i mellem)

Men hvis det med batteriet ikke virker, så er det sikkert startrelæet som er brændt af... (tror jeg,)

Smil

Håber det hjalp.. Smil
Svar
#4
Til det første så lyder det som en ganske almindelig auto choker Blink med øjet Som sagt lad maskinen varme op før du vrider den i øret Smil

Et nyt batteri kan gøre underværker Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
henrikoo1993 Skrev:(...)Og start med at lade batteriet op, i stedet for at sige, (den dur sku ikk, så må jeg have fat i en ny) men lad den op.! Smil 1. det er billigere 2. et batteri kan sagtens blive ladet op, og det kan man gøre op til flere gange 3. den tager overhovedet ikke skade af det.. (måske skal man hælde lidt batterisyre i, en gang i mellem)

Men hvis det med batteriet ikke virker, så er det sikkert startrelæet som er brændt af... (tror jeg,)

Smil

Håber det hjalp.. Smil

De fleste totaktere, kan starte med kickstarteren, uden batteri. Flere firtaktere, kan derimod ikke, og slet ikke, hvis CDI'en får strømmen direkte fra batteriet, og ikke fra generatoren. Min Kymco firtakter har f.eks. en sådan jævnstrømscdi, der får strømmen direkte fra batteriet. Det betyder, dårligt eller intet batteri=Nul strøm til CDI'en, og dermed heller ikke til tændspolen og tændrøret. Modsat biler, har de fleste knallerter "vedligeholdelsesfrie" batterier, og der skal derfor ikke påfyldes vand. Syre, er heller ikke noget, man selv skal påfylde et batteri - heller ikke et bilbatteri. Syren fordamper ikke, så hvis det mangler syre, er der noget galt. De små startbatterier, der sidder på knallerter, tåler ikke, at blive kørt helt "flade" mere, end 2-3 gange, så skal de udskiftes, da de så ikke mere vil kunne holde på strømmen, uanset, hvor meget man oplader. Oplader man et lille startbatteri med ret meget mere, end 1½ ampere, kan man ligeledes ødelægge det, hvis man ikke holder øje.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: