Søg Garagen Hej Gæst! Register

giantco g-buddy.
#1
har et spørgsmål der lyder på, hvilken begrænsninger er der på den nye g-buddy, jeg er en kegle til scootere jeg har indtil videre fjernet skive ved vario så den render iflg speedometer 65, men cdi er vidst også begrænset, jeg har googlet i en evighed men kan bare ikke finde ud af hvor jeg kan få en ubegrænset til g-buddy...

ville blive glad hvis i andre kunne gi mig lidt input om evt andre begrænsninger, og om hvor man kan få fat i en ubegrænset cdi boks Smil

mvh johnny.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville tro det er samme motor som en sprint, men hæng mig ikke op på det
Men hvis du skal have Cdi så køb den hos Protuna
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
avast Skrev:har et spørgsmål der lyder på, hvilken begrænsninger er der på den nye g-buddy, jeg er en kegle til scootere jeg har indtil videre fjernet skive ved vario så den render iflg speedometer 65, men cdi er vidst også begrænset, jeg har googlet i en evighed men kan bare ikke finde ud af hvor jeg kan få en ubegrænset til g-buddy...

ville blive glad hvis i andre kunne gi mig lidt input om evt andre begrænsninger, og om hvor man kan få fat i en ubegrænset cdi boks Smil

mvh johnny.
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Hej Johnny,
Jeg ville hører hvordan den scooter er, for har selv kigget lidt på sådan en, men har hørt meget dårligt om Giantco. Har du haft nogle problemer med den?
Svar
#5
Freyapea Skrev:Hej Johnny,
Jeg ville hører hvordan den scooter er, for har selv kigget lidt på sådan en, men har hørt meget dårligt om Giantco. Har du haft nogle problemer med den?
Skal man bare bruge en knallert, man kan køre nogenlunde lovligt på i et par år eller tre, er det ret ligegyldigt, hvilken man vælger. Man skal dog inden købet undersøge, om man kan sidde ordentligt på den, at der er et værksted, der vil reparere den i nærheden, og at man kan skaffe reservedele til den. Behandler man den herefter ordentligt, vil selv de billigste kunne holde perioden ud. Undgå dog, modeller med hjul, der er under 12", og udskift de "originale kineserdæk" med et sæt kvalitetsdæk, første dag, du har den. Det gælder også for de fleste dyre modeller, uanset, hvor de kommer fra.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg føler mig så splittet, en Hot 50 til 3800, hvor kun lige karburatoren skal renses, eller en ny G-Bubby til 6400 med fragt og plade...
Og min mekaniker laver dem begge, så de har lige mange pluser, og minuser...
Svar
#7
Freyapea Skrev:Jeg føler mig så splittet, en Hot 50 til 3800, hvor kun lige karburatoren skal renses, eller en ny G-Bubby til 6400 med fragt og plade...
Og min mekaniker laver dem begge, så de har lige mange pluser, og minuser...

Som ny er der ikke megen konkurrence. Hot er en væsentlig bedre maskine end G-buddy'en, hvilket også reflekteres af nyprisen som er næsten dobbelt så høj. Men til 3800,- lyder det ikke just som en ny. Derudover er Hot en af de allermest populære maskiner for fartglade teenagere så det kan godt være lidt svært at finde et brugt eksemplar som ikke har været tunet - hvilket ikke nødvendigvis er en dårlig ting hvis det har været gjort ordentligt, men kan være det hvis den har været ejet af en fusker som har mekket med den i en grusbelagt indkørsel og som tror at "olie" primært er noget som man putter i håret.

Så hvis du vælger Hotten så check den grundigt og medbring gerne en ven med check på scootere til at assistere så du ikke køber scooteren i sækken...

8)
Svar
#8
Runnerdude Skrev:Som ny er der ikke megen konkurrence. Hot er en væsentlig bedre maskine end G-buddy'en, ....

8)

Det har jeg skam helt styr på, men den er godt holdt ved lige og kender en som er venner med ham der sælger den, og siger den er rigtig godt, og at det ville være et godt køb...
Men jeg tager en tur ned og ser på dem begge imorgen, så nu må vi jo se... Håber bare på at få taget det rigtige valg! (:
Svar
#9
MSJ1982 Skrev:Jeg ville tro det er samme motor som en sprint, men hæng mig ikke op på det
Men hvis du skal have Cdi så køb den hos Protuna

Den u. Begrænset CDI boks, findes ikke i deres sortement, til Giantco G-Buddy for jeg har selv tjekket Protunas webside. Jeg overvejer selv at at købe en til min kære mor, men dog i starten af 2011.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Micras Skrev:Den u. Begrænset CDI boks, findes ikke i deres sortement, til Giantco G-Buddy for jeg har selv tjekket Protunas webside. Jeg overvejer selv at at købe en til min kære mor, men dog i starten af 2011.

Jo der gør Grin
http://www.giantco.com/model/accessorie/gy50_cdi.htm
Svar
#11
toeffe Skrev:Jo der gør Grin
http://www.giantco.com/model/accessorie/gy50_cdi.htm

Hej Toeffe

Det var nu ikke deres egen webside, som jeg hentyd til, men Protunas webside. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#12
toeffe Skrev:Jo der gør Grin
http://www.giantco.com/model/accessorie/gy50_cdi.htm
Den CDI, du linker til, er ikke henvendt til forbugere. Den gør bare opmærksom på, at Giantco nu bruger Kymcos programmerbare CDI'er :wink: . Dvs., at i stedet for, at begrænse f.eks. varioen med en skive, så begrænses den nu udelukkende med CDI'en. CDI'en bliver programmeret til, at slå fra ved 25, 30 eller 45 km/t. På de modeller, der allerede kører med denne CDI, sker det ved, at der går en ledning med en føler fra CDI'en til koblingen. Når koblingen når de forudbestemte omdrejninger, der skal til, for at knallerten kan køre f.eks. 30 km/t, så afbrydes CDI'en. "Falder" ledningen fra føleren til CDI'en af :oops: , får CDI'en intet signal om, at de forudbestemte omdrejninger er nået, og slår derfor ikke fra.

En begrænsning med CDI'en, er bedre, end skive i variatoren. En skive, blokkerer ganske enkelt for de "højeste gear", så man hele tiden må køre med alt for mange omdrejnniger (maks. omdrejninger), ved 30 km/t. Sammenlign med, at du på en cykel, skulle køre 30 km/t i 2. gear, fordi 3., 4. 5. gear var blokkeret. Der skal trædes unødvendigt hurtigt. Det koster energi (benzin), det sviner (øget udslip), og slider på motoren. Ved at lade CDI'en styre det alene, beholder man alle gear, og motorkraft. Man vil derfor kunne køre 30 km/t med færre omdrejninger i motoren - blot ikke over 30 km/t.

Da CDI'en ellers er ubegrænset (næsten) - hvis den ikke får signalet fra koblingen - er der ingen grund til, at markedsføre en "ubegrænset" CDI til modellen. Den bliver, som sagt, "ubegrænset, i samme øjeblik, ledningen ned til føleren mangler. Det burde Micras, som har sådan en model, vide Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: