Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stoppet af politiet!!!
#49
Det var da rimelig let sluppet må jeg sige. Dejligt Grin
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Bimf Skrev:Har lige surfet lidt og undersøgt sagen, forsikringen dækker selvom der er ændret på køretøjet, der er en regel der berører dette en smule, men den regel kan bøjes på mange måder!
Synes nu også folk er lidt hellige det er trods alt kun her i norden vi har sådan nogle neddroslede scootere, resten af verden tager næppe fejl, men som resten af lovgivningen er vi også på det område vattede i DK. bare fordi en scooter kan køre 80 er det jo ikke ensbetydende med at den skal gøre det overalt..så burde alle biler jo neddrosles til 120-30 stykker, og have en sattelitstyret chip der gør de kan køre max 50 i byzonen :blahblah:
Men det er da rigtigt der er mange knægte med deres tundele, manglende erfaring og ligegyldighed, der er direkte livsfarlige når de kommer med 120 km med deres miniskive og tromlebremser. men har læst eksempel på netop sådan en gut var fuldt dækket da uheldet var ude. Har måske haft en vild advokat ved det ik, men reglerne kan tvistes.
Lidt usammenhængende sorry Frækhyy:

Jeg har heller aldrig hørt at forsikringen har nægtet at dække uheld forvoldt af en ulovlig knallert/scooter.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#51
Lund Skrev:
Bimf Skrev:Har lige surfet lidt og undersøgt sagen, forsikringen dækker selvom der er ændret på køretøjet, der er en regel der berører dette en smule, men den regel kan bøjes på mange måder!
Synes nu også folk er lidt hellige det er trods alt kun her i norden vi har sådan nogle neddroslede scootere, resten af verden tager næppe fejl, men som resten af lovgivningen er vi også på det område vattede i DK. bare fordi en scooter kan køre 80 er det jo ikke ensbetydende med at den skal gøre det overalt..så burde alle biler jo neddrosles til 120-30 stykker, og have en sattelitstyret chip der gør de kan køre max 50 i byzonen :blahblah:
Men det er da rigtigt der er mange knægte med deres tundele, manglende erfaring og ligegyldighed, der er direkte livsfarlige når de kommer med 120 km med deres miniskive og tromlebremser. men har læst eksempel på netop sådan en gut var fuldt dækket da uheldet var ude. Har måske haft en vild advokat ved det ik, men reglerne kan tvistes.
Lidt usammenhængende sorry Frækhyy:

Jeg har heller aldrig hørt at forsikringen har nægtet at dække uheld forvoldt af en ulovlig knallert/scooter.

Jeg har hørt om flere hvor forsikringen har betalt for skader, selvom scooteren var ulovlig, har krævet pengene tibage hos skadevolderen. Og det kan løbe op i titusindevis af kr.
Svar
#52
Jps Skrev:Jeg har hørt om flere hvor forsikringen har betalt for skader, selvom scooteren var ulovlig, har krævet pengene tibage hos skadevolderen. Og det kan løbe op i titusindevis af kr.

Du har ikke noget på skrift et eller andet sted, jeg har aldrig hørt om det, hvilke uheld var der tale om i de du har hørt?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#53
Lund Skrev:
Jps Skrev:Jeg har hørt om flere hvor forsikringen har betalt for skader, selvom scooteren var ulovlig, har krævet pengene tibage hos skadevolderen. Og det kan løbe op i titusindevis af kr.

Du har ikke noget på skrift et eller andet sted, jeg har aldrig hørt om det, hvilke uheld var der tale om i de du har hørt?

Skal siges at jeg har hørt/læst om de fleste på MG og så hos min scooterven. Så det er jo ikke ligefrem nogle pålidelige kilder. Men der står lidt om konsekvenserne, på sikkertrafik.dk.

Men man kunne jo spørge sit eget selskab, om hvad proceduren er i sådanne tilfælde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Peter Skrev:nu er min ikke en 45'er..
men er lige blevet stoppet idag, på vej hjem fra skole.

Jeg går i skole i Aalborg, og bor selv 20km derfra, så jeg tager scooteren næsten hver dag.
så da jeg kørte hjem idag, synes jeg der var lidt for meget politi på hovedvejen, så jeg tog den lidt længere vej, gennem alle småbyerne.

det gik også helt fint, og jeg kommer til Mou (hvor jeg bor).
der kommer jeg ind i byen i et T-kryds, og skal til højre, der er fri så jeg kører ud, så bor jeg 4-500m hennne af vejen, og da jeg bremser ned og blinker ser jeg en sort bil bag mig, jeg svinger så ned af indkørslen, og bilen følger efter mig, da jeg så hopper af scooteren inde i garagen, kommer vores landbetjent ligeså fint hen og spørger om jeg har et knallertbevis han må se.

det viser jeg ham så, og så spørger han hvor hurtigt sådan en maskine må køre, jeg svarer så at den må køre 30, men at de fleste kører 35-40 fra fabrikken. hvortil han svarer at han lige har målt mig til 70 gennem byen.

såe.. om en uge skal jeg komme over til ham med en totalt lovlig scooter, så slipper jeg for bøden.

Faktisk så er de gode, ja betjente kan faktisk være det, til at vurdere om man er en af dem der ligger og køre med hovedet under armen og tuner knallerten så forgaflen er ved at knække på grund af trykket. (okay, ville bare have det i perspektiv Grin)

Men hvis man blot køre pænt når de observere en også stopper hurtigt når de sætter blink på, så skal det nok gå.
(kender flere der er sluppet fordi de har gjort dette)
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#55
Jeg spekulerede godt nok på, om jeg blev stoppet her til eftermiddag.
Jeg kom forbi et lyskryds inde ved Søerne (næsten centrum, København), hvor der stod en selvlysende gul betjent i midten og dirigerede.
På samtlige hjørner stod sammenlagt vel 50 betjente (in spe?) og så på.
Flokken havde imidlertid nok med at forberede sig på den forestående opgave. (eller hvæse på en giftkæp!)
Svar
#56
Ordet i leder efter hedder "Regres". Det betyder, at hvis du laver en skade, som forsikringen bliver bedt om at dække, gør de det i første omgang. Efterfølgende ser forsikringsselskabet på, om skaden er opstået som et direkte resultat af at du har lavet en modifikation, som ikke er lovlig iht loven eller betingelserne for din forsikring. Hvis dette er tilfældet, påberåber selskabet sig Regres, og vil forsøge at kradse pengene ind fra dig.

I mine betingelser for ansvarsforsikringen fra GF på min MC står der følgende:

§12 Regres for ansvarsskader
12.1 Selskabet har regres mod føreren af den forsikrede motorcykel, hvis denne har forvoldt skaden med forsæt, j.f. Færdselslovens bestemmelser herom.

og
12.4 Selskabet har regres mod den, der er ansvarlig for skaden, hvis selskabet har måttet betale en skade, der ikke er dækket af forsikringen.


Forsikringen dækker ikke, hvis køretøjet ikke er i lovlig stand, jf. Færdselslovens bestemmelser. Et køretøj der er konstruktivt ændret (og dette ikke er godkendt) er som bekendt ikke i lovlig stand - og så dækker forsikringen ikke - og i GF.s tilfælde dækker §12.4 således. Da en ansvarsforsikring er lovpligtig, er rammerne for denne udstukket af myndighederne. Bestemmelserne for bil, mc og stor/lille knallert er med visse undtagelser (grundet køretøjernes natur) enslydende.
Svar
#57
Ok så må jeg jo hellere holde op med at køre ind i folk med vilje!
Blink med øjet
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: