Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elscooter i Harald Nyborg.
#1
Hej
Ja som overskriften siger så så jeg en el scooter i Harald nyborg: Link.

Den koster lidt mere, da den er med litiumbatteri.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nåda, der kan man bare se Smil

Kilde: Harald-Nyborg.

"Vedligehold af motor og motorstyring:
Undgå generelt at køre gennem vandpytter og undgå under alle omstændigheder at lade
vandspejlet overstige midten af motoren. Hvis det sker, så kan motor gå itu eller tage varig
skade.
Brug ikke bremsegreb og gashåndtag på én gang. Ganske vist er der en elektrisk kontakt,
der slukker motor, men skulle den få en defekt så vil samtidig betjening af bremsegreb og
gashåndtag beskadige motor og motorsyring
.
Nedsæt farten på ujævn vej. Kraftige vibrationer kan få de elektriske forbindelser til at fejle"


Den er dømt til fiasko på forhånd. :?

Så hellere vente på en model 2011 E-Vivacity, og se hvad den kan tilbyde. Der sidder motoren oppe under skjoldet, med en stor rem ned til baghjulet. Smil

Svar
#3
Læste lige brugsanvisningen til den og der står

Citat:Vådt føre
Kør med nedsat hastighed. Undgå pludselig opbremsning, da scooteren lettere kan miste
grebet i underlaget og glide af kørebanen eller tage en uønsket retning.

"Kør med nedsat hastighed." En lovlig 30'er med nedsat hastighed :?

Citat:Vigtigt:
Lås altid styret og tag nøglen med dig når du parkerer scooteren.
Skub eller træk aldrig scooteren når styret er låst for så vælter scooteren for dig.

Hvad ved de om det? Jeg har tit flyttet med min scooter når den har været ret-lås og scooter har aldrig væltet for mig.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#4
mtk Skrev:Læste lige brugsanvisningen til den og der står

Citat:Vådt føre
Kør med nedsat hastighed. Undgå pludselig opbremsning, da scooteren lettere kan miste
grebet i underlaget og glide af kørebanen eller tage en uønsket retning.

"Kør med nedsat hastighed." En lovlig 30'er med nedsat hastighed :?

Citat:Vigtigt:
Lås altid styret og tag nøglen med dig når du parkerer scooteren.
Skub eller træk aldrig scooteren når styret er låst for så vælter scooteren for dig.

Hvad ved de om det? Jeg har tit flyttet med min scooter når den har været ret-lås og scooter har aldrig væltet for mig.


Cykler køber man da hos cykel handleren, godt nok tager "vi" mellem 12-16.000kr for sådan en men så er den os smalet og klar gjord.
Svar
#5
barden Skrev:Nåda, der kan man bare se Smil

Kilde: Harald-Nyborg.

"Vedligehold af motor og motorstyring:
Undgå generelt at køre gennem vandpytter og undgå under alle omstændigheder at lade
vandspejlet overstige midten af motoren. Hvis det sker, så kan motor gå itu eller tage varig
skade.
Brug ikke bremsegreb og gashåndtag på én gang. Ganske vist er der en elektrisk kontakt,
der slukker motor, men skulle den få en defekt så vil samtidig betjening af bremsegreb og
gashåndtag beskadige motor og motorsyring
.
Nedsæt farten på ujævn vej. Kraftige vibrationer kan få de elektriske forbindelser til at fejle"


Den er dømt til fiasko på forhånd. :?

Så hellere vente på en model 2011 E-Vivacity, og se hvad den kan tilbyde. Der sidder motoren oppe under skjoldet, med en stor rem ned til baghjulet. Smil

Ja..
Undgå vandpytter og ujævn vej...

Så kan den jo slet ikke bruges i Danmark... :roll:
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu arbejder jeg tilfældigvis i harald-nyborg og har set scooteren og har ellers hørt, at det er ret god kvalitet.
Svar
#7
Rodding Skrev:Nu arbejder jeg tilfældigvis i harald-nyborg og har set scooteren og har ellers hørt, at det er ret god kvalitet.

Det kan man jo ikke vide før den har været på markedet noget tid. :wink:

Svar
#8
Stadig for lav rækkevidde, efter min mening. Kom igen, når den kan køre 500-1.000 km på en opladning.
I min situation, er den ihvertfald ikke brugbar, før rækkevidden er deroppe omkring.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Nej nej det er rigtigt.
Ville da heller ikke købe den personligt. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Prisen er sgu osse for pebret, til min smag..
Så vild er jeg heller ikke for at være miljøvenlig..

Jeg kunne nu sagtens bruge den, da jeg kun har 5,8 km på arbejde..
Men jeg bor lejlighed, i et område med "pilfingre" (for at sige det pænt) så jeg gider ikke det pjat med ledning ud over altan, og et vindue der ikke vil kunne lukkes..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#11
retropsnart Skrev:(...)
Men jeg bor lejlighed, i et område med "pilfingre" (for at sige det pænt) så jeg gider ikke det pjat med ledning ud over altan, og et vindue der ikke vil kunne lukkes..

Nej, og så udgiften til en elektriker, til udskiftning ef el kontakt, når det hele bliver revet ud af væggen når den bliver stjålet. Grin

Svar
#12
Den lydder som en gang bras som man skal holde sig langt væk fra Griner hvorfor må den ikke kører i regnvejr hvad regner de med at man kun kører hvids solen skinder det regner altså også i Danmark jo jeg ville dælme ikke købe den der, og at sige det er kvalitet den køber jeg slet ikke lige til skralde spanden med den.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: