Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elscooter i Harald Nyborg.
#25
Ledningen til bremselyset, går ind på controleren, så hastigheden nedsættes automatisk når bremsen aktiveres. Flot!

Samme type batterier anvendes på el-cykler, og her mener jeg de tåler over 1000 opladninger, typisk op til 2000 opladninger.

De skriver ikke noget om aktionsradius, men jeg vil tro den nok når over 50 km per opladning ved 25 km/t udgaven.

På harald nyborgs billede, har scooteren skivebremse foran, og ser rimeligt sikker ud - meddens billedet i brugsanvisningen, kun har tromlebremser... Gad vide, hvad den er, på den de sælger!

Jeg synes, at det efterhånden begynder at ligne noget: En el-scooter, til under 10.000 kroner, incl. et batteri, der nok skal holde 5 år.

Men, måske er der et par børnesygdomme endnu. Det er trods alt, en ret ny teknologi.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Den jeg så udstillet i fredags havde skivebremse, så mon ikke manualen viser billedet af en skrabet model (jo, jeg mener at der må findes en model MINDRE end den HN valgte at importere ) :rofl:
Billig-scooter.dk
Hellere et team i ryggen, end et hold i nakken! :-D
Svar
#27
Deres udregning med 50 km pr dag og en besparelse på over 5000 kr i brandstof er også lidt en spøjs størrelse. De oplyser hverken om forbrug på den fiktive benzin knallert i eksemplet eller benzin pris de har brugt i udregningen.

Men uanset så passer deres tal i følge mine udregninger med 365 dage på et år og 10 kr for en liter benzin (ja man er vel god til at huske at tanke når det er billigt)

Så skal en knallert køre under 36,5 km/l for at bruge 5000 kr på et år(18.250 km), her er 2 takts olie ikke medtaget.

Kort sagt, det er nok ikke helt ude i skoven.

Min 4takter kører dog lidt over 40 km/l og har ikke et batteri der både kræver enorme ressourcer at producere og nedbryde. så hvad mon er mest "økologisk"
Svar
#28
Hvis den benzin drevne kunne opsamle sin udstødningsgas, og tage den med hen på "genbrugspladsen" så var den jo nogenlunde "økologisk".

Eldrevne køretøjer er langt mere "økologiske", og det uanset om elektriciteten kommer fra vindmøller, atomværker eller kulværker, da man her kan holde styr på forureningen fra de centrale produktions steder af forureningen. (elværkerne)

Iøvrigt er litium batterier ikke skadelige for miljøet som de gamle batterier som jo også sidder i de benzin drevne scootere.

Det er jo også derfor at vi på et tidspunkt alle kommer til at køre eldrevne køretøjer, både på grund af forurening, men også fordi de fossile brændstoffer på et tidspunkt bliver brugt op.
Kørte vi rundt i "Flintstone" køretøjer alle sammen ville hverken mangel på fossile brændstoffer eller for megen forurening på grund af et kraftigt voksende antal køretøjer ikke være et samfunds problem.
Svar
#29
Kite Skrev:Hvis den benzin drevne kunne opsamle sin udstødningsgas, og tage den med hen på "genbrugspladsen" så var den jo nogenlunde "økologisk".

Eldrevne køretøjer er langt mere "økologiske", og det uanset om elektriciteten kommer fra vindmøller, atomværker eller kulværker, da man her kan holde styr på forureningen fra de centrale produktions steder af forureningen. (elværkerne)

Iøvrigt er litium batterier ikke skadelige for miljøet som de gamle batterier som jo også sidder i de benzin drevne scootere.

Det er jo også derfor at vi på et tidspunkt alle kommer til at køre eldrevne køretøjer, både på grund af forurening, men også fordi de fossile brændstoffer på et tidspunkt bliver brugt op.
Kørte vi rundt i "Flintstone" køretøjer alle sammen ville hverken mangel på fossile brændstoffer eller for megen forurening på grund af et kraftigt voksende antal køretøjer ikke være et samfunds problem.


Hvad angår forurening, så havde jeg indtryk af at de moderne batterier stadigvæk krævede enorme ressourcer at producere. Lækkert hvis du har ret!


Din pointe er fin, og jeg ville også selv gerne køre på el, men så sent som sidste tirsdag kørte jeg over 75 km(fordelt på 4 køreture). så radius skal vægsenligt op, jeg vil ikke sidde der og krydse fingre for at jeg ikke løb tør for strøm midt ude på en landevej. uden lys på vej hjem.

Og det samme gælder for min bil, kunne ikke forestille mig at skulle indlægge en længere ladepause på vej hjem fra ferie. som jeg gjorde i sidste uge hvor min bil kørte 650+ km uden nævneværdig pause.

Glæder mig til den dag jeg kan sætte mig op på en el motor cykel og nyde den lineære acceleration mens jeg sætter en fil med motorlyd igang på min mp3 afspiller Grin

Men radius og mere afprøvet teknologi tak ! Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Så skal man da ber ha' en lille transportabel generator i topboxen.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?...&Grp=&n=10
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#31
retropsnart Skrev:Så skal man da ber ha' en lille transportabel generator i topboxen.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?...&Grp=&n=10

God pointe, men mon ikke det kræver en ombygning af lednings nettet så man går udenom batteriet mens man kører på generator

Hvad svarer 1,2 hk teoretisk set til af topfart på sådan en raket.
Svar
#32
En standart Puch Maxi stort set.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#33
Hvis jeg skulle købe en scooter idag, tror jeg at jeg vil overveje en sådan éen. Naturligvis, afhænger det lidt af dens køre og bremseegenskaber, men den har ihvertfald ikke små 10 tommer hjul, og jeg tror ikke der bliver problem med batteriet der straber mod vejen, som på min elektriske Texas scooter. En rækkevide på 60 km, holder for de fleste. Og ellers, så kan man måske have en billig 3000-5000 kroners benzinscooter, til lange ture. Umiddelbart, ser ud til den kræver langt mindre vedligeholdelse end en normal scooter, og batteriet burde holde længere, end de fleste benzinscooteres levetid (60km*2000=120.000 km...).

Citat:Det er selvfølgelig noget vrøvl, når HN angiver at rækkevidden er den samme på 30 og 45 km modellen, og det må også bero på en misforståelse når nogen skriver at den helst ikke må køre i regnvejr.
Det harmonerer jo heller ikke med at der står at man (helst?) ikke må køre igennem vandpytter hvor vandet når op over hjulnavet. Det sidste er til gengæld fornuftigt nok.

Det kan være rigtig nok. Texas'en havde netop problem med vand, også selvom det ikke stod op over motoren. Bare der var regnvejr, trak der vand ind i motoren, og dens dele rustede. Det var værst, hvis den blev brugt om vinteren, hvor det ofte var salt i vandet. Årsagen, var ganske enkelt elendig kvalitet af motoren - ikke beregnet til dansk klima. Hvis garantien bortfalder ved udendørs brug, i fugtigt, regnfyldt, eller snevejr, så vil jeg nok ikke købe den. Og har den et problem, så vil mange kunder, måske skulle have deres motor skiftet. Jeg fik ny motor tre gange i texas'en, indenfor første 6 måneder. Hvis Harald Nyborgs har ligeså dårlig motor, så vil den nok udgå.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Nu ved jeg ikke om det kan samlignes men jeg tror at kvalliteten er i bund som meget andet i Harald nyborg Smil Jeg havde en Mountain bike cykel af samme mærke busetto også fra harald nyborg og den var fin nok men tandhjulne blev hurtig slidt ned og når først den begyndte at stå ude om natten så blev suspensionen i forgafflen satte sig og var meget stram så det virkede ikke rigtig og gearne hakkede og mange virkede ikke og der kom rust over det hele... en rigtig lorte cykel kvallitets mæsig Smil så selve scooteren er nok højstsansynlig også lavet af det billigste af det billigste Smil
Svar
#35
Nu syntes jeg ikke det er fair at køre had mod HN.

Jo, de sælger noget billigt skrammel i mange tilfælde, men det er da os der vælger at købe det. Det er jo nok prisen der hjælper os til at træffe dette valg, og med så meget andet, så får man det man betaler for.

I det her tilfælde kan det at de går ind i salget af elektriske scootere, sikkert betyde at der er flere der får muligheden for at eje sådan en, end hvis man skulle lægge 25k+

Det betyder så at der er penge at hente i at forske i bedre løsninger, og det skulle gerne give os bedre, billigere og mere holdbare elektriske scootere i fremtiden.

De første modeller er ikke altid lige godt gennemtænkt, fordi man lige skal prøve om markedet kan bære.

Lad os nu vente og se om der ikke snart kommer en Busetto 4 der er lidt bedre (KLASK Apple!)
Billig-scooter.dk
Hellere et team i ryggen, end et hold i nakken! :-D
Svar
#36
Busetto er noget billig skrammel (kina) lige som alt andet busetto laver, ja de kan jo godt lave en der er bedre men kvalliteten vil nok altid være den samme
Svar


Forum spring: