Svar: 63
Tråde: 13
Tilmeldt: Aug 2007
barden Skrev:Igen: Det har jo ikke noget at gøre med udstødningen at den hopper hen over fortovet. :wink:
Der er et problem i vario eller især transmission. Men nu får vi at se
Kan den godt larme så meget hvis det er transmissionen...eller vario??
Og kan den godt køre hvis der er noget med en af de del?
Og sidst men ikke mindst, er det svært at skifte dem?
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Hvis det er et leje i transmission så vil det være en slags metallisk lyd, det gælder også for vario, du er slet ikke i tvivl, det lyder ikke normalt.
Lejet i transmissionen er nok ikke så dyrt at få skiftet, men hvis det er et krumtaps leje, så kan det godt koste fra 4000-7000 kr at få skiftet ved en mekker.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 63
Tråde: 13
Tilmeldt: Aug 2007
Så er jeg kommet sagen lidt nærmere
Jeg har pillet varioskjoldet af og haft den kørende.
Der kommer en skrattende/gnistrende lyd fra den del jeg har rammet ind på billedet
http://www.imagebam.com/image/891dd393030865
Jeg har kørt en tur på den og lyden kommer kun ved et bestemt antal omdrejninger, bagefter forsvinder den igen hvis den får lov at køre stærkere. Ud af lige vej vil jeg mene det er omkring 40 km/t
Jeg kan se at jeg næsten kan klemme kileremmen helt sammen når den er slukket. Så alt taler for at den i hvert fald skal skiftes.
Derudover har den ikke været til service i lang tid og det er stadig de samme ruller der sidder i som da den blev fabrikeret.
Så....
Kan det være nedslidte ruller/Kilerem der bare skal skiftes?
Imorgen vil jeg prøve at optage lyden så den kan ses/høres herinde. men indtil da kom bare med gode bud eller råd!
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Den "gnistrende" lyd kommer normalt, hvis varioen ikke er skruet ordentligt fast (remmen ikke har været helt i bund i de bagerste remskiver, da man strammede møtrikken på varioen). Det ville kunne ses på de små vinger på kølehjulet, der så vil være slidt ned, af berøringen med variodækslet.
Kommer lyden også, når dækslet er taget af, må man hellere, kontrollere ruller og styr :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 63
Tråde: 13
Tilmeldt: Aug 2007
kragen Skrev:Den "gnistrende" lyd kommer normalt, hvis varioen ikke er skruet ordentligt fast (remmen ikke har været helt i bund i de bagerste remskiver, da man strammede møtrikken på varioen). Det ville kunne ses på de små vinger på kølehjulet, der så vil være slidt ned, af berøringen med variodækslet.
Kommer lyden også, når dækslet er taget af, må man hellere, kontrollere ruller og styr :wink: .
Lyden er MEGET mere udpræget når dækslet tages af. Jeg kørte så en tur bagefter og kunne også høre den når jeg kørte, men da dækslet så er på lyder det ikke så højt. Så mærker man det mere ved at knallerten pludselig ryster og larmer lidt mere.
Du skriver at man skal tjekke ruller og styr....når du siger "styr", hvad mener du så?
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
davgaard Skrev:(...) ..de samme ruller der sidder i som da den blev fabrikeret.
Så....
Kan det være nedslidte ruller/Kilerem der bare skal skiftes?
Imorgen vil jeg prøve at optage lyden så den kan ses/høres herinde. men indtil da kom bare med gode bud eller råd!
Måske det ikke er så galt med den så. Jeg ville skifte rullerne og styr = De 3 sorte V formede glidere i vario.
Hvor meget har den kørt?. I min vivacity er de først blevet skiftet her ved 7800km.
Nu hvor du har dækslet af, så check måske også om koblingen kan rykkes op/ned. -Højre/venstre.
Den må overhovedet ikke kunne flytte sig.
Svar: 931
Tråde: 69
Tilmeldt: Aug 2009
davgaard Skrev:....
Du skriver at man skal tjekke ruller og styr....når du siger "styr", hvad mener du så?
Styr
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Sådan mtk. Jeg var for doven.
Svar: 931
Tråde: 69
Tilmeldt: Aug 2009
barden Skrev:Sådan mtk. Jeg var for doven.
Havde den til at ligge.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar: 63
Tråde: 13
Tilmeldt: Aug 2007
Jamen så vil jeg da asap få skiftet rem, ruller og styr på den og håbe på at det var det.
Er der så nogen der kan fortælle mig hvilke ruller jeg skal bruge... altså 16*13, men hvor mange gram?
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
davgaard Skrev:Jamen så vil jeg da asap få skiftet rem, ruller og styr på den og håbe på at det var det.
Er der så nogen der kan fortælle mig hvilke ruller jeg skal bruge... altså 16*13, men hvor mange gram?
Standard er 8.5g, som udgangspunkt. Men alt efter temperament må man finde det der passer bedst til en.
På min originale vario kørte den med 9 gram.
Den vario jeg har nu, Multivar, kører med 3 stk. 9 gram og 3 stk. 9.5 gram. Det passer til mig.
Og hold dig fra T-hansens ruller, de er at betragte som prøveruller.
Svar: 63
Tråde: 13
Tilmeldt: Aug 2007
barden Skrev:Standard er 8.5g, som udgangspunkt. Men alt efter temperament må man finde det der passer bedst til en.
På min originale vario kørte den med 9 gram
Den vario jeg har nu, Multivar, kører med 3 stk 9gram og 3 stk 9.5 gram. Det passer til mig.
OK, tak.
Så krydser jeg fingre for at det bare er en rem, styr og ruller der skal til..
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!