Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte udstødning fra en model til en anden (pgo)
#1
Ja, jeg kunne ikke finde på en bedre overskrift, om dette emne Grin.


Sagen drejer sig i alt sin enkelthed, om det er lovligt at sætte en lovlig udstødning fra en Big årgang 2001 (kun med blindrør) over på en Big fra 2006, hvor udstødningen er med blind og "katrør"?

Selvom jeg næsten kender svaret på forhånd, vil jeg gerne lige ha' det bekræftet Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det vil jeg da tro ja Men ellers så bare svejs en skive i forrøret
Svar
#3
Det er ikke lovligt efter som maskinen er typegodkendt med katalysator/røgvender Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
MJENSEN Skrev:Det vil jeg da tro ja Men ellers så bare svejs en skive i forrøret

Der skal ikke svejses, på mine udstødninger Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Det er ikke lovligt efter som maskinen er typegodkendt med katalysator/røgvender Smil

Ja se, det vidste jeg jo sådan set godt Grin . Men det er lidt noget skidt, da udstødningen på Big2 trods det den er lovlig, LARMER en del på grund af den måde de har lavet røgvenderen på. Slangen går nemlig til variatorhuset hvor røgen bliver pustet ud, og det giver altså noget larm, som jeg ikke bryder mig om.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja så riv den udstødning af og sæt en uden alle de begransninger på det larmer af helveg til Fortvivlethock: .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
DarkSide Skrev:Det er ikke lovligt efter som maskinen er typegodkendt med katalysator/røgvender Smil
Der er intet krav om katalysator eller røgvender på knallerter :wink: , men knallerter der er hjemtaget efter 1. april 2004, skal opfylde udledningskravene i euro2. Rent praktisk, vil det dog nok være svært, at opfylde kravene, uden røgvender m.m. Smil
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Har måttet skifte min udstødning ud, da "katten" havde besluttet sig at falde sammen. Den kan ikke komme under reklamationsretten, da den ifølge en knallertmekaniker er en sliddel og derfor ikke bare kan byttes til en ny. Jeg har jo så måttet købe en ny, og det blev modellen uden blind og "katrør" (til Hot årgang 99). Pris 1200 kr. Den originale koster 2200 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Jps Skrev:Har måttet skifte min udstødning ud, da "katten" havde besluttet sig at falde sammen. Den kan ikke komme under reklamationsretten, da den ifølge en knallertmekaniker er en sliddel og derfor ikke bare kan byttes til en ny. Jeg har jo så måttet købe en ny, og det blev modellen uden blind og "katrør" (til Hot årgang 99). Pris 1200 kr. Den originale koster 2200 kr.
Hvis kat'en falder sammen efter urimelig kort tid, er det ikke en "sliddel, uden reklamationsret", som feks. bremsebelægninger, hvor levetiden er stærkt afhængig af brug/misbrug. Hvis en bremsebelægning f.eks. knækker, efter få månederes brug, beror det mest sandsynligt på en fabrikationsfejl, og ikke slid, og reklamationsretten vil derfor også være gældende på en sådan "sliddel". Der er altså ikke dele på maskinen, der per definition er undtaget for reklamationsretten. Går den i stykker pga. en fabrikationsfejl, og ikke almindeligt slid, er den omfattet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Hvis kat'en falder sammen efter urimelig kort tid, er det ikke en "sliddel, uden reklamationsret", som feks. bremsebelægninger, hvor levetiden er stærkt afhængig af brug/misbrug. Hvis en bremsebelægning f.eks. knækker, efter få månederes brug, beror det mest sandsynligt på en fabrikationsfejl, og ikke slid, og reklamationsretten vil derfor også være gældende på en sådan "sliddel". Der er altså ikke dele på maskinen, der per definition er undtaget for reklamationsretten. Går den i stykker pga. en fabrikationsfejl, og ikke almindeligt slid, er den omfattet.

Så prøver jeg at kontakte Speedline, vedr. reklamation på "potten" Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Det kan godt være at det ikke er lovligt at sætte en udstødning på uden røgvender men det er bare at gøre det
Svar
#12
MJENSEN Skrev:Det kan godt være at det ikke er lovligt at sætte en udstødning på uden røgvender men det er bare at gøre det

Nu handlede dette spørgsmål jo om hvorvidt det er lovligt eller ej Blink med øjet

Alting er bare at gøre, men ikke alting er lige lovligt Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: