Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til Puch Maxi...
#1
Hej med jer.

Jeg ved ikke om dette spørgsmål hører hjemme her under " 2- takt scooter snak " men jeg prøver.... håber det går :oops:

Jeg er ved at lave en Puch Maxi, men er løbet ind i nogle problemer

Den er nem at starte og går
perfekt i tomgang, men lige så snart man giver gas dør den, dvs.: hvis man
kun giver en meget lille smule gas kører den ca. 5 kilometer i timen,
forsøger man at give den lidt mere gas går den i stå..... er der nogle der
ved hvad der kan være galt med den, håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe... Grin

Mvh
Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hanibal Skrev:Hej med jer.

Jeg ved ikke om dette spørgsmål hører hjemme her under " 2- takt scooter snak " men jeg prøver.... håber det går :oops:

Jeg er ved at lave en Puch Maxi, men er løbet ind i nogle problemer

Den er nem at starte og går
perfekt i tomgang, men lige så snart man giver gas dør den, dvs.: hvis man
kun giver en meget lille smule gas kører den ca. 5 kilometer i timen,
forsøger man at give den lidt mere gas går den i stå. Er der nogle der
ved hvad der kan være galt med den, håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe... Grin

Mvh
Hanibal

En større dyse og platinerne stillet på 0,35--0,40, så er du godt på vej til mere fart Smil.
Svar
#3
Platinerne stillet på 0,35-0,40 og en større dyse er vel ikke nødvendig da den tidligere har kørt perfekt... så hvis du/ i har andre forslag til at løse problemerne med Puch Maxi'en... er i meget velkommen
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#4
Hanibal Skrev:Platinerne stillet på 0,35-0,40 og en større dyse er vel ikke nødvendig da den tidligere har kørt perfekt... så hvis du/ i har andre forslag til at løse problemerne med Puch Maxi'en... er i meget velkommen

Når den dør ved fuld gas, er det som regel tegn på for lille dyse, derfor jeg skrev det. Smil
Svar
#5
Hej igen

Hvis jeg tager luftfilteret af og sætter to finger for indsugningen, så der
næsten er lukket, kan den godt tage fuld gas.... så igen, hvis i har flere
ide'ere til hvad der kan få den til at køre ordenligt
er i meget velkommen..... :-(
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Igen lyder det som for lille dyse, men hvis du har kørt med den før må det være noget andet.
TruckStar
Svar
#7
utæthed i studsen, så den får falsk luft/for meget luft? Evt utæthed i karburator?

Når du så blokker indsugningen får den korrekt mængde luft pga den falske luft?

Det er bare et bud...
Svar
#8
Hanibal Skrev:Den er nem at starte og går
perfekt i tomgang, men lige så snart man giver gas dør den, dvs.: hvis man
kun giver en meget lille smule gas kører den ca. 5 kilometer i timen,
forsøger man at give den lidt mere gas går den i stå.....

Kan også være udstødningen der er tilstoppet - en standard ting, når den taber pusten, men jeg ved naturligvis ikke hvilken stand potten er i Spørgsmålstegn

I "gamle" dage brændte man potten ren, men det tror jeg nok ikke er helt lovligt...

Men det med luftfiltret lyder også specelt og kan nok ikke allokeres til min afhjælpning. har du prøvet at køre uden luftfilter...?
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#9
Hanibal, har du ikke tjekket din PM'er Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu kører den som den skal, havde karburatoren skilt ad endnu engang og kunne konstatere at dysen ikke var skruet helt i bund, så måske har den fået for meget benzin, har også renset udstødning, den var næsten stoppet med sod..... takker for de mange svar, det var en stor hjælp. :-) :-) :-)
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#11
Normalt er det problem med den pludselig ikke vil tage gas at dysen er blevet stoppet af noget skidt. Min maxi gjorde de også, det var lakrester fra tanken der sad fast i dysen hver gang så den ikke fik nok benzin
Svar
#12
Hej. læste de ovenståendfe indlæg, har samme problem!. det kom efter jeg skiftede karburatorn.
Men. den dyse der sidder i står der ikke størrelse i!. :?
Det er en standard 12 mm rund thansen karburator, nogen ved hvilken dyse den har, eller hvilken jeg skal sætte i?.
Jeg vil lige sige den er lovlig, og det skulle den helst blive ved med at være.! :P :P
Svar


Forum spring: