Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner sp lc eu45 scooter kan ikk starte.
#1
Hej. Jeg håber at der er en ekspert derude der kan hjælpe mig.

Jeg har en gilera runner som har stået stille i 5 år, uden cylinder på. Den har været stjålet 2 gange og er blevet smadret.

Jeg er så lige begyndt at sætte den i stand igen.
Jeg har sat nyt stempel, og cylinder på. Repareret tændinglåsen, renset kølerslanger, oliepumpe, vandpumpe osv. Renset og smurt karburator, skiftet benzin, bremsevæske, 2-takts olie, gearolie og kølevæske osv.
Et kæmpe arbejde indtil videre. men nu skulle den gerne starte. Kan den bare ikk.

Mit problem er nu. At selvom at membranen på studsen virker fint, og at der kommer benzin ned i studsen, kommer det ikke ned til cylinderen. Er der nogen af jer der ved hvad der kan være årsagen til det?? Jeg kan se at benzinen flyder igennem slangen ned til karburatoren. Den suger luft ind i indsugningen og der er vådt inde i studsen, men når jeg sætter noget papir ind istedet for tændrøret skulle det gerne blive vådt, eller tager jeg helt fejl??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har lige en mindre liste du kan starte med at tjekke her.

Er der gnist på tændrør ?
Er alle slanger tilsluttet som de skal, jeg ved at Gilera Runner er opbygget på en noget sjov måde ang slanger til benzin, vacum osv.

Da du monterede nyt stempel/cylinder vendte du det så rigtigt, pil på top af stempel mod udstødningsport i cylinder ?

Har du prøvet at give den et skud diesel start i indsugningen for at se om det kan få den til at starte ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
kasmort Skrev:Hej. jeg håber at der er en ekspert derude der kan hjælpe mig.

jeg har en gilera runner som har stået stille i 5 år, uden cylinder på. den har været stjålet 2 gange og er blevet smadret.

jeg er så lige begyndt at sætte den i stand igen.
jeg har sat nyt stempel, og cylinder på. repareret tændinglåsen, renset kølerslanger, oliepumpe, vandpumpe osv. renset og smurt karburator, skiftet benzin, bremsevæske, 2-takts olie, gearolie og kølevæske osv.
et kæmpe arbejde indtil videre. men nu skulle den gerne starte. kan den bare ikk.

mit problem er nu. at selvom at membranen på¨studsen virker fint, og at der kommer benzin ned i studsen, kommer det ikke ned til cylinderen. er der nogen af jer der ved hvad der kan være årsagen til det?? jeg kan se at benzinen flyder igennem slangen ned til karburatoren. den suger luft ind i indsugningen og der er vådt inde i studsen, men når jeg sætter noget papir ind istedet for tændrøret skulle det gerne blive vådt, eller tager jeg helt fejl?? Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Hej.

Tak for dit hurtige svar.

Nej der er ikk gnist på tændrøret, jeg tror det er tændingslåsen der er defekt.

Ja stemplet vender rigtigt og alle kabler sidder som de skal. Jeg har kun taget en slange eller kabel af af gangen for at være sikker.

Men uanset hvad kan den self ikk starte når der ingen gnist er, men jeg ville gerne finde ud af hvorfor der ingen benzin kommer ned til cylinderen først.

Det er noget af et projekt at i gang med:-)
Svar
#5
kasmort Skrev:hej.

tak for dit hurtige svar.

nej der er ikk gnist på tændrøret, jeg tror det er tændingslåsen der er defekt.

ja stemplet vender rigtigt og alle kabler sidder som de skal. jeg har kun taget en slange eller kabel af af gangen for at være sikker.

men uanset hvad kan den self ikk starte når der ingen gnist er, men jeg ville gerne finde ud af hvorfor der ingen benzin kommer ned til cylinderen først..

det er noget af et projekt at i gang med:-)

Start med at få lavet gnist, det er den eneste vej der virker, prøv evt at tag kabel af oppe ved tændingslåsen og se om der så er gnist.

Ellers må du igang med at måle stator ud, og evt skifte tændspole Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay.

Mange tak for hjælpen.

Jeg har at et nyt batteri på, men strømmen kommer slet ikke længere end tændingslåsen, så jeg tror det er der fejlen ligger.

Men ja. Du har ret man er nødt til at starte fra en ende af.

Men burde et stykke papir sat ind hvor tændingsrøret sidder, ikk blive vådt?
Svar
#7
kasmort Skrev:Okay.

Mange tak for hjælpen.

jeg har at et nyt batteri på, men strømmen kommer slet ikke længere end tændingslåsen, så jeg tror det er der fejlen ligger.

Men ja. du har ret man er nødt til at starte fra en ende af.

Men burde et stykke papir sat ind hvor tændingsrøret sidder, ikk blive vådt?

Det burde blive fugtigt jo, batteri har intet at gøre med gnisten Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
kasmort Skrev:Okay.

Mange tak for hjælpen.

jeg har at et nyt batteri på, men strømmen kommer slet ikke længere end tændingslåsen, så jeg tror det er der fejlen ligger.

Men ja. du har ret man er nødt til at starte fra en ende af.

Men burde et stykke papir sat ind hvor tændingsrøret sidder, ikk blive vådt?
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
DarkSide Skrev:Start med at få lavet gnist, det er den eneste vej der virker, prøv evt at tag kabel af oppe ved tændingslåsen og se om der så er gnist.

Ellers må du igang med at måle stator ud, og evt skifte tændspole Smil
Hvis det er den gamle model med det hvide stik..

Kan man pille det. og så funker den... (selv hvis der er fejl på stator..)
Har engang kunne fortsætte efter at have fjernet den blå(lys), da den simpelhen fjernede gnisten.. :S (grundet et svinghjuls magnet der var røget i stumper..)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
sukedk2001 Skrev:Hvis det er den gamle model med det hvide stik..

Kan man pille det. og så funker den... (selv hvis der er fejl på stator..)
Har engang kunne fortsætte efter at have fjernet den blå(lys), da den simpelhen fjernede gnisten.. :S (grundet et svinghjuls magnet der var røget i stumper..)

Det funker også bare ved at fjerne stikket oppe ved tændingslåsen Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
DarkSide Skrev:Det burde blive fugtigt jo, batteri har intet at gøre med gnisten Smil

Hehe. Nej det ved jeg godt.

Det jeg mente var at når strømmen fra batteriet ikke kom igennem tændingslåsen, så burde strømmen til tændspole osv. Heller ikke
Svar
#12
Okay. Det vil jeg prøve.

Mange tak for hjælpen.
Svar


Forum spring: