Søg Garagen Hej Gæst! Register

En lille fugl.
#1
Jeg har lige snakket med den lille fugl.

Der er Racer tændinger til 4 pins DC cdier på vej til jer på jeres sprints og ligende.. .

Samt det omtalte Panzer værn er formentligt også på vej til 4 takterne, med justerbar max hastighed. En lille fix ting der monteres på signal ledningen fra krummeren og slår fra når omdrejningerne overstiger preset.

Samt en special build racer CDI med indbygget Panzer værn, med hastigheds potmeter og afbryder. hvor den ikke cutter tændingen, men istedet stille tændingen frem så knallerten kvæles ved ønsket topfart, uden at lave sådan nogle tændings hop.

I kan lige se her.

En madass 50cc med std 4 pins DC tænding, og bagefter med homebrew. Nok er det homebrew, men kan man lige høre forskel på omdrejnigerne eller hva. !

http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vi...eoID=79658



Der går lidt tid inden, men de kommer snart.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Rasmus L Skrev:Jeg har lige snakket med den lille fugl.

Der er Racer tændinger til 4 pins DC cdier på vej til jer på jeres sprints og ligende.. .

Samt det omtalte Panzer værn er formentligt også på vej til 4 takterne, med justerbar max hastighed. En lille fix ting der monteres på signal ledningen fra krummeren og slår fra når omdrejningerne overstiger preset.

Samt en special build racer CDI med indbygget Panzer værn, med hastigheds potmeter og afbryder. hvor den ikke cutter tændingen, men istedet stille tændingen frem så knallerten kvæles ved ønsket topfart, uden at lave sådan nogle tændings hop.

I kan lige se her.

En madass 50cc med std 4 pins DC tænding, og bagefter med homebrew. Nok er det homebrew, men kan man lige høre forskel på omdrejnigerne eller hva. !

http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vi...eoID=79658



Der går lidt tid inden, men de kommer snart.
De findes skam allerede - og har gjort det længe :wink: . Bare ikke herhjemme, og heller ikke til "menneskepenge". Kymco, som har "opfundet", og leverer flertallet af de programmerede CDI'er, der sidder i de fleste knallerter ogmotorcykler, begrunder det med, at markedet for disse scooter- CDI'er til banebrug :roll: , er stærkt begrænset, når det gælder firtaktere. Det er derfor, de utålmodige, må "fikse" lidt med dem, der laves til mc'er eller ATV'er. Bare for god orden skyld, så er alle CDI'er begrænsede - de "ubegrænsede", er bare begrænset ved et højere omdrejningstal :wink: . CDI'en cutter ikke bare strømmen til tændspolen. Den sender bare strømmen til nul, ved hver anden "tænding", indtil omdrejningerne atter er ned på forudbestemte. Det er noget behageligere, og sikrere, end hvis den gjorde det ved hver tænding. På en firtakter, er "strømudfaldet" derfor endnu mere blidt, end på en totakter.

De dyreste CDI'er til vores små firtaktere, har både regulerbar hastighedskontrol, og justerbar tænding, samt en ekstra automatikenhed, der løbende korrigerer tændingen, alt efter, motorens belastning. Jeg har set en i aktion. Der kunne man på et lille panel på styret følge med i tændings justeringen på nogle små dioder, og man kunne på +/- trykknapper, manuelt, rykke tændingen frem eller tibage. Det er måske lige voldsomt nok, på en lille knallert til gadebrug. For os gamle, er manuel tændingsjustering, ikke noget nyt under solen. På mine gamle mc'er, sad der reguleringshåndtag til tændingsindstilling på styret, sammen med tomgangshåndtag og lufthåndtag. Så der var nok, man skulle justere konstant.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Det ser godt ud
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Ja de findes da. Men der bliver produceret en helt spec cdi, som kun kan fås hos daxshop.

En med hæftig tændingsforstilling, og samtidig med blød justerbar begrænser. " panserværn"

De programmerbare CDIer med de 4 vippekontakter til tændingsforstilling kan allerede fås hos Daxshop.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#5
Rasmus L Skrev:Ja de findes da. Men der bliver produceret en helt spec cdi, som kun kan fås hos daxshop.

En med hæftig tændingsforstilling, og samtidig med blød justerbar begrænser. " panserværn"

De programmerbare CDIer med de 4 vippekontakter til tændingsforstilling kan allerede fås hos Daxshop.

Er der nogle af dem der passer på en Sprint?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ps. Grinder nok med tændings forstilling på styret. Men så har motoren nok gået godt, når man selv kunne justere den i fart.

Men nej der er ingen af dem der passer på en sprint, men det kommer snart. Men på en sprint skal det så være muligt at bruge en atv gy6 150cc 4 pins DC CDI istedet, hvis man bytter rundt på ledningerne..
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar


Forum spring: