Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian vil ikke tage gas. SOLVED.
#1
Jeg kom kørende på vej hjem fra arbejde da min scooter lige pludselig smed alle omdrejningerne og nægtede at gasse op igen. Jeg kunne med nød og næppe overtale den til at trille afsted med 10-15 Km/t.
Men i tomgang spinder den som en mis.

Her er hvad jeg har prøvet ind til videre...

Karburatoren er original, original dyse og stiften er i midter position. Membranen er hel og i fin stand og stemplet går op og ned som det skal. Jeg har skilt den ad og renset den igennem og alle dele virker som de skal.

Luftfilteret er rent.

Har afprøvet både med orginal CPI og uorginal CPI.

Tændproppen er lys nøddebrun og der er god gnist.

Stelforbindelsen er inspiceret og målt igennem, der er 0,5 Ohm modstand mellem batteri og motor. Jeg har afprøvet med nye ledninger direkte fra minus pol på batteri til både stel og motor.

Tankens vakuum-ventil er afprøvet og den virker fint. Slangen er i god stand. Der er ingen vand i benzinen. Filteret er i orden.

Ventilerne er indstillet korrekt.

Batteriet bliver ladet når motoren kører (12,5 V m. slukket motor --> 13,8 V i tomgang). Forlygten lyser klart.


Det er en brugt Baotian BT49QT-3, ca. 3500 Km, har kørt i ca 1½ år på den uden det mindste bøvl.

Er der nogen der har flere idéer til hvad det er der er gået galt??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvis du har begrænsning i luftfilter kunne det være den har løsnet sig
mvh
svsommer
Svar
#3
Har du inspiceret vacuum membranen der trækker det 1. spjæld ?.

Hvordan kører den når det er, kan du kører med kvart gas, og med fuld gass uden at kunne mærke den mindste forskel, kun høre forskelligen i hvor meget motoren suger ?? eller er du nød til at give fuld gas for at opnå 15 km/t ?
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#4
Jeg har inspiceret alle steder jeg kan komme i tanke om. Membraner, kabler, slanger ,el....

For at kunne køre de 15 Km/t skal jeg dreje håndtaget en lille bitte smule. Kommer jeg bare i nærheden af kvart gas så smider den omdrejningerne med det samme og kører meget ustabilt i motoren. -Af og til går den endda helt i stå.
Svar
#5
Det kunne formentligt godt lydde som om autochokeren er stået af.

Når du giver så meget gas at den er ved at gå ud, så prøv at ligge mærke til om den ryger lidt mørk røg. Hvis det er tilfælde så er det karburatoren der giver for meget benzin. Omvendt hvis den ikke ryger lidt når den sætter ud så får den ikke nok benzin.




Jeg ved godt det her er lidt Nørklet, men du kan altså vælge at fjerne den karburator fuldstændigt, karburatoren er noget argeligt billigt skrammel på de kinesere. Hvis du frisk på det, kan du tage en studs og en rigtigt GY6 karburator " uden vacum og autochoker" og montere over på din scooter og så er du ude af alle de problemer . Jeg kører selv med en GY6 karburator fra en 125ccm GY6 motor. Og det kører bare uden det mindste problem. Hvis du overvejer det pga din karburator laver ballade, så skal du bare have fat i en 1/4" smørenippel, og så bore et hul i siden på indsugnings studsen, slisse smøreniplen på gevindet og så ellers bare dreje snørenippelen ned i hullet, når det er gjort skal du lige slibe toppen af smøreniplen, så kugleventilen og fjederen slipper, og så har du laver din egen vacum studs på en metal insugnings studs.

Jeg har indtilvidere laver det triks på 4 scootere. og ingen af den har efterfølgende haft problemer med benzin tilførslen.

Så overvej det.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg tvivler på at det er chokeren, for den opfører sig stadig som den skal når motoren er kold. Dvs. at den har højere omdrejninger, og så går den over til 'normal' tomgang efter nogle få minutter.

Jeg har kigget på røgen og den er ikke sort/mørk.
Svar
#7
PROBLEM LØST

[Såsgudaosse og en masser andre censurerede bandeord]

Fejlen lå i indsugningsstudsen.
Det viser sig at gummiet der hvor spænderemmen holder om karburatoren åbenbart havde et usynligt hul. For i ren desperation gav jeg gummiet et lag kontaktlim, efterfulgt af et lag gevind-tape som jeg havde liggende. -Og vupti, nu kører den som den skal.

Hmm.. Jeg skal nok lige en tur forbi den lokale scooter-pusher og hente mig en ny indsugningsstuds på Mandag...

Tak for jeres hjælp gutter.
Svar
#8
weirdlabs Skrev:PROBLEM LØST

[Såsgudaosse og en masser andre censurerede bandeord]

Fejlen lå i indsugningsstudsen.
Det viser sig at gummiet der hvor spænderemmen holder om karburatoren åbenbart havde et usynligt hul. For i ren desperation gav jeg gummiet et lag kontaktlim, efterfulgt af et lag gevind-tape som jeg havde liggende. -Og vupti, nu kører den som den skal.

Hmm.. Jeg skal nok lige en tur forbi den lokale scooter-pusher og hente mig en ny indsugningsstuds på Mandag...

Tak for jeres hjælp gutter.
Kan det klares med gaffa-tape, strips, lidt snor, en korkprop og et bøjet søm - er det ikke gået istykker Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
har haft samme problem efter en dag det møg regnede, hvad skal jag gøre ??????+
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
bellabella Skrev:har haft samme problem efter en dag det møg regnede, hvad skal jag gøre ??????+
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: