Søg Garagen Hej Gæst! Register

buxy indstilling
#1
Hej nu har jeg jo egntlig fået min buxy til at køre de 55-60 på lige vej med knækudstødning

Og den er indstillet på flg måde

blandningsskruen har jeg ikke rørt ved
dyse 78`er
Rullevægt 7,5 grams fra en pgo hot 50 (8,5 grams var for tunge"
trykfjeder std rød
trimfjeder mørkegrøn

Opsætningen er som flg

Helt std på nær

Nico racing variator
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=37...8&mId=1974

NC fullrace kobling
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=37...8&mId=1958

NC fullrace koblingskål
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=37...6&mId=1958

Stage 6 replica pro chrome udstødning




Er der noget jeg kan ændre på så den kan komme lidt mere op i fart på lige vej
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Vil et sæt 6 grams ruller være for lette til denne opsætning
Svar
#3
MJENSEN Skrev:(...)Er der noget jeg kan ændre på så den kan komme lidt mere op i fart på lige vej

Ja. Du kan ændre den tilbage til standarden, som den var da den forlod fabrikken,(minus begrænsningerne). Så vil den køre nøjagtig det samme, eller lidt mere, som før du smed en masse overflødig gøgl på den.

Dvs. 65km/t. (Og 70km/t på Speedometer) :wink:

Svar
#4
Har lige bestilt 6 grams ruller og 88`er dyse så der kan komme powerluftfilter på den istedet for det originale

Link til de 6 grams ruller jeg har bestilt
http://speed-up.dk/product.asp?product=670

dyse
http://speed-up.dk/product.asp?product=1144
Svar
#5
Til hvad nytte ?

Det giver ingen fart, det giver kun larm.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DarkSide Skrev:Til hvad nytte ?

Det giver ingen fart, det giver kun larm.

Det gør nu heller ikke noget at den brøler lidt
Svar
#7
Næh det skriger bare stop mig.

Men ok det er du jo ret ligeglad med har du udtalt før.

Istedet for at smide penge på en masse pjat, så køb da en ny cylinder så skal du bare se.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
DarkSide Skrev:Næh det skriger bare stop mig.

Men ok det er du jo ret ligeglad med har du udtalt før.

Istedet for at smide penge på en masse pjat, så køb da en ny cylinder så skal du bare se.

Det er nu ikke uden grund at jeg kører en kæmpe omvej til og fra skole/arbejde

Men vil det give et vildere optræk med disse dele
Svar
#9
Citat:Istedet for at smide penge på en masse pjat, så køb da en ny cylinder så skal du bare se.

Helt enig, også stadig bruge det originale filter, så man kan køre i fred. Synes det er meget bedre at have en nogenlunde lydløs maskine, der rykker sig, end en sløv scooter med original cylinder, der larmer pga. af et åbent filter.

Citat:Det er nu ikke uden grund at jeg kører en kæmpe omvej til og fra skole/arbejde

Men vil det give et vildere optræk med disse dele

Det ville da være meget smartere at købe en 30'er istedet for at ligge og køre på sådan en larmende 45'er uden forsikring, kan ikke rigtig se ideen med det.

Citat:Men vil det give et vildere optræk med disse dele

Nej tværtimod, en dårligere benzin økonomi, unødigt larm, dårlig træk og mere slid, det er jo smart :? .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Men nu skal i svare mig ærligt hvordan får jeg den til at rende stærkere med denne opsætning uden andre ændringer end 6 grams ruller i variatoren, powerluftfilter og self en større dyse
Svar
#11
MJENSEN Skrev:Men nu skal i svare mig ærligt hvordan får jeg den til at rende stærkere med denne opsætning uden andre ændringer end 6 grams ruller i variatoren, powerluftfilter og self en større dyse

Det kan vi se på, når du har fået styr på det basale som forsikring og nummerplade Blink med øjet
Svar
#12
Som skrevet og fortalt tidligere. Så dropper du powerfiltret og spare sammen til en ordentlig cylinder, i stedet for alt det "gøgl" du bruger dine penge på. Vi kan vist roligt konkludere, at det "tun" du har på dvs kobling, vario og udstødningen ikke har hjulpet en flyvende fis! I det at en standart maskine med standart dele vil kunne køre stærkere ubegrænset Blink med øjet
Så drop nu alle de nemme løsninger med større dyse, ruller osv. Du kommer alligevel ikke til at køre stærkere af at skifte fx dyse ( med mindre, din nuværende dyse er helt a helvede til nu ).
Det er skrevet så mange gange før, men hva nytter det når du alligevel gør noget helt tredje :roll:
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: