Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tyveri-forsøg på min scooter her i nat!
#1
Ja, den er desværre god nok! Ked af det
Jeg holder altid min scooter parkeret i tørvejr, i sådan en "mellemgang" under boligblokken, hvor der er døre til cykel-kælder og ligende.

Det er selvfølgelig et idealt sted for en tyv at stå operere i stilhed.
Jeg kom ud til min scooter kl 6.45 i morges, så at den stod lænet op ad muren - jeg stiller den altid på centerstøttefoden.
I første omgang troede jeg blot at nogle andre som bor i samme blok, bare ville fortælle mig at de ikke synes den stod godt der - ved lige at flytte på min scooter.

Da jeg kom helt hen til scooteren så jeg at der lå et lille stykke metal på mit sæde, jeg tog det op, kiggede på det og kylede det derefter bare væk.
Da jeg skulle sætte nøglen ind til sædet kunne jeg godt se at der var noget galt. Jeg tjekkede hurtigt tændingslåsen også og kunne se at de også har været godt igang med denne.

Ringede til politiet for at anmelde forsøget.
De kunne ikke gøre andet end at andmelde det - og så god dag.

Jeg tjekkede lige hurtigt hele scooteren for at se om der var blevet begået noget hærværk på den - foruden de to låse, men nej, intet.
Ikke en eneste ridse, ingen punkteret dæk, intet.

Låsene virker heldigvis stadigvæk så jeg kunne køre på arbejde.

Så langt så skidt - eller hvad jeg nu skal sige her..

Det virkelig mærkelige ved det hele var da jeg havde fri fra arbejde igen, kunne jeg først rigtig se hvordan tændingslåsen så ud.
Det er vildt mærkeligt! Eller også har jeg bare set for få stjålne scooteren.
I selve låsen er der blevet lavet een stor firkant, under den en lille tynd firkant, og igen en lidt tykkere firkant. (mens jeg sidder og skriver dette blev jeg faktisk selv lidt i tvivl men skal nok fremlægge billeder)
- Anyway, så er formene nok heller ikke så afgørende, det er mere måden det er blevet lavet på! Alle kanter flugter 100%, ingen flosser i kanterne, jeg ved godt at det ikke er, men det ser faktisk ud som om det er laser skåret!!

Det er ihvertfald ikke lavet med en flad skruetrækker og en hammer - det er sikkert. Jeg skal nok tage billeder af den, vil også ned til politiet og give dem billeder af låsen, for jeg har aldrig set noget ligende.
Indrømmet - jeg har også købt min scooter istedetfor at stjæle den hos en anden, så lige inde for det felt at stjæle scootere og biler er jeg ikke så kendt i! *skulle være en smiley her, men.. ja..*

Jeg håber selvfølgelig at politiet vil tage mig alvorlig, for jeg håber da på at kunne få det erstattet engang.
Hvis gerningsmanden eller mændene engang skulle blive pågrebet og de stod ved en stjålet scooter, hvor tændingen er brudt på samme måde som ved min kunne man jo hurtigt forbinde dem sammen.

Jeg håber folk vil kommentere deres viden inden for stjålne scooter / biler, måske det ikke er så specielt igen, men jeg har bare aldrig set noget ligende. Det må være noget specielt værktøj..

Scooteren står nu indelåst i en cykelkælder, træls at det skal være således, men sådan ligger landet vel.

Den eneste rigtige positive ting er selvfølgelig at det faktisk ikke er lykkedes dem at stjæle min billige scooter, der af ny koster sølle 7000kr,-!!
Det er jeg altså imponeret over!

Idioter der intet liv har: 0 ...................... Listo scooter: 1
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Surt show Stig.
Det er bare så brand ærgeligt sådan noget.

MEN mon ikke de "håbefulde poder" på et tidspunkt har opdaget at det er en 4 takter, der ikke har nogen interesse i deres alder.
Det skal svjv. være en 2 takter der kan tunes til hvad som helst, eller kan splittes ad til reservedels stumper for deres knallerter.

Håber at gerningsrødderne findes, men hvis de gør, får de sikkert højst en løftet pegefinger og dommeren siger fy -fy.

pøj pøj med opklaringsarbejdet.
--
Hilsen Ole
Svar
#3
Jeg vil altså gerne se den lås, kan du fluks tage et billede Grin Tænker straks på korncirkler og mishandlede køer. Men det var da godt at den ikke forsvandt. Tit bliver de jo mere eller mindre smadret nå taberne har haft fat i den!
TruckStar
Svar
#4
Få fat i en alarm(og nogle kraftige låse) Stig, og det hurtigst muligt. eller sæt 220 volt på scooteren :twisted: , det kan måske skræmme idioterne væk.

Jeg har fået stjålet 3 knallerter i al den jeg har kørt(34 år).
Og kun fået den ene igen( en Suzuki K50) i hel tilstand, uden skrammer af nogen art(fangede selv tyven]. Min Kreidler og min Tomos Cross fandt jeg i småstykker, og dem gad jeg så ikke røre ved mere.

Men hvis de(n) tyv(e) engang bliver fanget, så får de jo kun en løftet pegefinger fra politiet a'. Der sker dem absolut intet( f.eks en tur i fængsel ville være dejligt), med mindre man (som jeg), fanger dem selv. De får allerhøjest en bøde og et erstatningskrav, og så er det ikke engang sikkert, de kan/vil betale. Ond
Svar
#5
Citat:Men hvis de(n) tyv(e) engang bliver fanget, så får de jo kun en løftet pegefinger fra politiet a'. Der sker dem absolut intet( f.eks en tur i fængsel ville være dejligt), med mindre man (som jeg), fanger dem selv.

Ja, og hvis du kommer til at vappe dem en velfortjent lussing, så er det dig, der bliver straffet. !

Det er måske en vandrehistorie, men der er noget sandt i den alligevel:

En indbrudstyv bliver overrasket af familiens hund.
Han bliver naturligvis bange og springer op på et højt bord eller skab, hvor hunden ikke kan nå op.
Der må han så bævende sidde til familien kommer hjem flere timer senere.

Tyven anlægger sag imod hundens ejere for "psykisk overlast". Han var jo blevet bange for den bidske hund.

Tyven vinder sagen og tilkendes erstatning...
--
Hilsen Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
OlePagh Skrev:
Citat:Men hvis de(n) tyv(e) engang bliver fanget, så får de jo kun en løftet pegefinger fra politiet a'. Der sker dem absolut intet( f.eks en tur i fængsel ville være dejligt), med mindre man (som jeg), fanger dem selv.

Ja, og hvis du kommer til at vappe dem en velfortjent lussing, så er det dig, der bliver straffet. !

Det er måske en vandrehistorie, men der er noget sandt i den alligevel:

En indbrudstyv bliver overrasket af familiens hund.
Han bliver naturligvis bange og springer op på et højt bord eller skab, hvor hunden ikke kan nå op.
Der må han så bævende sidde til familien kommer hjem flere timer senere.

Tyven anlægger sag imod hundens ejere for "psykisk overlast". Han var jo blevet bange for den bidske hund.

Tyven vinder sagen og tilkendes erstatning...

God historie, OlePagh. Og det er sikkert sket i virkeligheden. Jeg er godt klar over, at selvtægt ikke løser en disse. Min "historie" er fra 1979, og tyven boede lige ovre på den anden side af gaden(jeg kunne se min knallert, stå i hans have). Og jeg lovede ham og hans forældre, at hvis han så meget som bare kiggede på min knallert igen, så fik han en på lampetten.
Svar
#7
T Skrev:Jeg vil altså gerne se den lås, kan du fluks tage et billede Grin Tænker straks på korncirkler og mishandlede køer.

Prøvede lige her nu at tage billeder af låsen, men vil hellere vente til i morgen når jeg får taget nogle bedre billeder.
Der er ikke lyst nok til at kunne ordenligt se det "fine håndværk" der er lagt bag.

Jeg er stadig ret utryg ved tanken om det "værktøj" de har brugt.
Der er flere ting der går igen og igen:

1) Den har lavet nogle virkelig flotte kanter, helt lige og ingen flosser.
2) Den må være rimelig lydløs når man tænker på hvad den har gjort ved låsen, desuden bor der folk lige ovenpå hvor scooteren har stået, og folk kan komme ind fra begge sider.
3) Der er en rampe ned til gangen, og i den anden ende, kun sølle 2 trapper op til vejen. Så hvis personen eller personerne ikke var vant til at kunne dirke en lås op på kort tid, havde de da lige sparket ret-låsen op (dén kan i hvertfald ikke være svær at få op!) og så lige så stille trille væk med scooteren hen til et sted hvor de kan stå helt uforstyrret.
3a) Det begrunder jeg med at, det virker lidt panisk. Deres værktøj virkede ikke på min scooter, så det virker som om at de i deres sidste forsøg på at få noget lige ville have min hjelm med. For i låsen til sædet har de brugt en skruetrækker - igen uden held.

Hvis det er et specielt værktøj så er det i hvertfald meget foruroligende.
Den virker vel også på biler så? Yikes! (Kan man købe en Listo bil? *smiler*)

Har tilføjet et billede jeg har lavet.
Jeg husker ikke HELT om det er 100% rigtigt - det er det sikkert ikke, men det er nogenlunde sådanne. En væsenlig faktor som jeg ikke har tegne er dyben i hullet de har lavet - igen, ingen flosser pæne kanter ind - cirka 4-5mm dybt.

Den røde streg viser hvordan nøglen skal sidde.
Svar
#8
OlePagh Skrev:MEN mon ikke de "håbefulde poder" på et tidspunkt har opdaget at det er en 4 takter, der ikke har nogen interesse i deres alder.
Det skal svjv. være en 2 takter der kan tunes til hvad som helst, eller kan splittes ad til reservedels stumper for deres knallerter.

Nej, det tror jeg faktisk ikke. For det første tror jeg slet ikke "de" er så unge igen.
Noget som ikke passer her er nemlig, at hvis de har et bestemt værktøj som jeg tror de har, så kan jeg ikke forstille mig at de tilfældigvis kom forbi og lige ville have en scooter. Er overbevist om at der er nogen der "gik en tur" for at bevist stjæle en scooter eller flere.

Siden den heller ingen skramme har fået tror jeg at meningen med tyveriet var at den skulle sælges.
Kald mig bare paranoid, men jeg synes her lugter af "polakker" der skovler scootere ind og sælger dem andetsted/udlandet - alt baseret på det mærkelig "hul" der er blevet lavet i tændningen.

Nu kan I selv se i morgen når jeg får taget billeder. Som skrevet, jeg har aldrig set noget ligende før.
Svar
#9
Hej Stig

Sørgeligt læsning, har selv været ude for det samme, men her var der kun tale om låsen under sædet, men den var sku` så voldtaget at den måtte udskiftes, og udbyttet blev et par strikhandsker
til 5,- kr. håber at han dør af kulde her til vinter.

Hilsen
www.scoot.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jeg har Thansens Scooter/MC alarm i min Sanilli..

den larmer så det gør ondt i ørene..
og fjernbetjeningen virker inde fra sofaen i stuen og ud i garagen..

max længde er sku næsten 100m!!

den er kanon og koster 599
Svar
#11
Billeder må lige vente til i morgen, der er ingen der har set noget magen, ang. det billede jeg har tegnet?
Svar
#12
Surt Stig Ked af det
Jeg har ikke set noget ligende det du beskriver.. Glæder mig til billeder!
Svar


Forum spring: