Søg Garagen Hej Gæst! Register

Expert søges til motor problemer sprint
#1
Hej.

Jeg var på vej hjem fra arbejde den anden dag, da jeg kommer til et lyskryds og vil bremse ned er det som om min Sprint ikke rigtig kunne komme ned i tomgang, da jeg så vil sætte igang giver den lige sådan en 3-4 ryk før koblingen slipper. Jeg kører ca 3-400 meter da scooteren så vælger og gå ud. Der kom ikke nogen form for mislyde eller noget som helst fra den da den gik ud. Nå men så kunne jeg jo stå og ligne en idiot der prøver og starte lortet uden held.
Igår prøvede jeg så med kick starter og el start, men det er som om den ikke vil tage fat. prøvede så og åbne nede ved varioen og det kørte altså fint rundt os når jeg køre på el-start.
Alt det med knist og div. ting er os tjekket.

Så er det så nu experten skal komme og fortælle hva der er galt med den, så vil jeg blive utrolig glad Grin
Duni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg linker lige en video så i kan se og hører dert, men lyden er ikke lige den bedste desværre.
http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=81959
Duni
Svar
#3
Er ikke ligefrem en expert, man kan da give et forslag eller to Blink med øjet

Tjek dit ledningsnet igennem og se om der er hul i ledningerne. Samme med benzinslanger osv. Helt 100% sikker på at der kommer gnist ? Tag tændrøret ud og hold det imod en jerndel på scooteren og kør på starteren så skulle det gniste, hvis ikke er der noget galt med tændingen.

Har du prøvet at træde på kickstarteren (med tændrør i) for at se om der er kompression på cylindret ? Hvis der ikke er, er det højst sandsynligt toppakningen der er røget, eller en eller flere stempelringe.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
Jeg syntes din rem er meget slap
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
For at den kan starte skal du have benzin, luft, gnist og kompression.

Benzin og luft: Tjek om tændrøret bliver vådt af benzin når du prøver at starte. Eller tag tændrøret det ud og mærk/se om den sprutter med benzin og luft ud af tændrørshullet.

Gnist: Tag tændrøret ud af tændrørshullet og sæt det i hætten og lad gevindet på tændrøret røre stellet, som Havoc også var inde på. Du skal nu kunne se en klar blå gnist. Husk at holde nallerne væk. Har prøvet at få stød fra tændrøret. Det gør avs!

Kompression: Det kan måles med en kompressionstester. Er du ikke i besiddelse af sådan en, kan du prøve at mærke om der er modstand når du træder på kickstarteren med tændrør i, som Havoc siger.
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: