Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Dr. BIG Går ud
#1
Hej folkens

Jeg kørte en lang tur i går på min scooter. Efter omkring 40 km ned af bakke går den pludselig ud. Har ikke stødt på problemet ved kortere distancer.

nogen der har en idé om hvad det kan være

Alle plomberinger er taget og den har et tun udstødning på. Den kører 60km/t.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvordan gik den ud ? Gav du fuldt skrald ned af bakken og så "cuttede" den bare, eller kom det gradvist ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Det lyder som en varmesætning.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Hvor hulen er det henne i har så lange bakker 40 km . Det må være værre den anden vej så op a bakke Griner
SYM GTS 300i evo
Svar
#5
DarkSide Skrev:Det lyder som en varmesætning.

Hvis den bare "cuttede" som om man drejede tændingen er det højst sandsyligt en varmesætning. Hvis det kom gradvist, kan det måske reddes. Værste tilfælde hedder det ny krumtap, cylinder, stempel og topstykke. Har du været heldig har du "brændt" tændrøret og det er det eneste der skal skiftes. Hvis scooteren ikke er rpm begrænset, er det en MEGET dum ide at give fuld skrald ned af længere bakker ^^
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Havoc Skrev:Hvis den bare "cuttede" som om man drejede tændingen er det højst sandsyligt en varmesætning. Hvis det kom gradvist, kan det måske reddes. Værste tilfælde hedder det ny krumtap, cylinder, stempel og topstykke. Har du været heldig har du "brændt" tændrøret og det er det eneste der skal skiftes. Hvis scooteren ikke er rpm begrænset, er det en MEGET dum ide at give fuld skrald ned af længere bakker ^^

Ah jeg giver da altid fuld skrald ned af bakker, det skal bare holde til det Grin

Da min SR varmesatte sig hakkede den et par gange, og døde først da jeg slap gassen, ret utroligt med tanke på begge stempelringe mere eller mindre var væk Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Er sq som regel kun formel 1 biler der holder til 16.000rpm igennem længere tid :P

Edit: Og de skifter faktisk mere eller mindre hele motoren efter hvert løb...
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Gav den fuld skrald ned af bakken, og så cuttede den bare.

Røg en smøg og derefter startede jeg den igen med lidt besvær og kørte videre, og den har kørt omkring 100 km efter det.

Så tror det er temperaturen der blev lidt for høj, havde som sagt kørt 40 km med mere eller mindre fuld gas. Den ligger også oppe omkring de 8000 omdr når jeg giver fuld gas og kommer kort op på 9000 indtil den er oppe fart..

Så der skal nok bare et nyt topstykke og stempel, med bedre gearing for at den kan køre samme fart med mindre omdr.
Svar


Forum spring: