Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor hører dimsen her hjemme
#1
4 billeder af dims + karburator. (scooter) TGB -- R50x


[Image: picture0002j.jpg]

[Image: picture0004ru.jpg]

[Image: picture0005w.jpg]

[Image: picture0006m.jpg]

Har været igang med at rense karburatoren.. Men denne dims tror jeg hører til derinde et sted. Den faldt ud derfra eller måske ikke.
Har ingen anelse, hvor den skal sidde. Er der nogen som har et gæt + evt navn på sådan en dims.
Og hvis jeg undlader at sætte den i, hvad vil der i værste tilfælde kunne ske?
Håber at der er nogen som ka hjælpe Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
For mig ligner det at den skal sidde i hullet øverst i venstre hjørnepå det nederste billede!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#3
I følge det altvidende internet skulle karbu'en se således ud....

[Image: 3405.jpg]


... men jeg kan ikke lige genkende den dims du har i hånden på diagrammet. Måske findes scooteren med flere forskellige karburator typer...

8)
Svar
#4
Hmm... Ja synes ikke den hører til nogen steder i karburatoren. Et eller andet sted skal den vel sidde. Som en eller anden løs forbindelse. Mit bud ville være i et af hullerne, da den jo ikke har siddet fast på nogen måde.
Enten skal den side i "røret" der er forbundet til tændingen....... Tror ikke den kan side på det nævnte hul i billedet forneden så ville den bare falde ud ik? Det på bunden eller omvendt.
Ka være jeg finder ud af det engang, når jeg om ikke så snart får sammensat skidtet.
Svar
#5
HEY der er det ik en bøssning der sidder på luftfilter når du skal skruge det på motore igen det tror jeg
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
nokia Skrev:hey der er det ik en bøssning der sidder på luftfilter når du skal skruge det på motore igen :-)) det tror jeg :-))
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Hmm,

Er du sikker på den hører til den karburator??

Det er da en sjov fætter på en karburator... Smil

Hvilken scooter hører den til??
Svar
#8
Jeg tror det er til en cpi scooter det ligner sådan en
Svar
#9
Det kan godt være,

Men jeg ville samle karburatoren igen, og prøve og se om den vil starte uden den dims i... Tror altså ikke den hører til din karburator..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nej det tror jeg heller ik den gør men det ligner sådan en bøsning der sidder på luft filter når man skal skruge det på scootern igen
Svar
#11
Tak for svarene alle sammen. Er blevet en del klogere på tingen her og vil tror den skal sidde ved luftfilteret som der også er blevet nævnt. Bare godt, at den ikke har nogen større betydning ellers..
Svar


Forum spring: