Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vespa Ciao Starter ikk??
#1
Jeg har en Vespa Ciao, når jeg løber kommer der en brummen lyd men når jeg stopper går den bare ud igen,

Har ingen Snøfteventil da jeg bare have skruet en skrue i for at lukke det tæt,

har ingen udstødning på men det burde da ikke være noget problem?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
karden Skrev:Jeg har en Vespa Ciao, når jeg løber kommer der en brummen lyd men når jeg stopper går den bare ud igen,

Har ingen Snøfteventil da jeg bare have skruet en skrue i for at lukke det tæt,

Har ingen udstødning på men det burde da ikke være noget problem?

Snøfteventilen skal være der, og en udstødning kan ikke undværes, selvom den godt kan starte uden.

Jeg tror den trænger til at blive justeret ved platinerne, evt skal de skiftes. Så vidt jeg husker, skal platinerne stå omkring 0,35- 0,40 (brug et søgerblad til at måle afstanden). Et nyt tændrør kan også hjælpe til at få den igang.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jamen Snøfteventil kan du ikke købe længere mener jeg at jeg hørte har kigget overalt på nettet den er ikke til at finde,

skal den ikke kun bruges til at lukke komprastion ( ved jeg har stavet forkert ) ud af cylle så
den slukker? har ikke kigget på pletiner gøre jeg idag(:
Svar
#4
karden Skrev:Jamen Snøfteventil kan du ikke købe længere mener jeg at jeg hørte har kigget overalt på nettet den er ikke til at finde,

skal den ikke kun bruges til at lukke komprastion ( ved jeg har stavet forkert ) ud af cylle så
den slukker? har ikke kigget på pletiner gøre jeg idag(:

Jow man kan godt købe den snøfteventil, man skal bare finde en Vespaforhandler Blink med øjet. Eller en der har haft Vespa på programmet.

Ellers må du kontakte en Vespa scooterforhandler som holder til i Stenosgade på Vesterbro i København. Eller en der holder til i nærheden af, hvor du bor.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Er næsten bare sikker på at man ikke behøves den til at starte med vis du bare sørge for at den ikke lukker luft ud der:P ret mig vis jeg tager fejl(:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
karden Skrev:Jamen Snøfteventil kan du ikke købe længere mener jeg at jeg hørte har kigget overalt på nettet den er ikke til at finde,

skal den ikke kun bruges til at lukke komprastion ( ved jeg har stavet forkert ) ud af cylle så
den slukker? har ikke kigget på pletiner gøre jeg idag(:

På min SI bruger jeg den også til at starte med, og hvis jeg prøver uden, så er den lidt vanskeligere at få igang.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Vi har prøvet med boremaskinen også den gider slet ikk,
Svar
#8
karden Skrev:vi har prøvet med boremaskinen også den gider slet ikk,

Har i brugt den til at prøve at starte med??
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Denne side kan måske hjælpe dig lidt?:
http://www.vespaonline.dk/oversigt.htm
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Adressen på Vespaforhandleren i København:

Frederiksberg Motor & Co.
Stenosgade 3-5
1616 København V.
Tlf.: 33 24 87 90.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Mærkeligt nok, så har Protuna åbenbart ikke dele til Vespa, men "hovedfirmaet" Mobiline har:
http://www.mobiline.de/products.asp?c=38...2039685973

Manglende tyskkundskaber er ingen hindring, da de af en eller anden grund, ikke gider fortælle, hvad delene hedder, men blot viser et billede af delen og en eksplosionstegning :?

:oops: Jeg ser, at thansens danske side, af gode grunde :wink: , har de samme dele.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Jamen vi havde den op også prøvede vi med boremaskine i 5 min, eller noget,
den startede aldrig så den kunne stå selv, men kan ikke forstå den der snøfteventil er den ikke til at slukke med? vis du nu bare skruer en bolt i så der ikke kommer luft ud der burde du jo kunne starte den?
Svar


Forum spring: