Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor Haveri Gilera Runner Sp 2006
#1
Jeg hvade i denne uge været nede på Lolland og besøge Jps som nogle moske ved, nå men jeg skulle køre hjem i dag på min scooter en Gilera Runner Sp 2006, jeg hvade lavet service da den hvade kørt 50.000 km.
Jeg hvade ikke skifter vario styrne i varioen Ked af det.
Nå men jeg var næsten kommet til Dalby så begynte den at opføre sig mærkligt Ked af det jeg kørte ca 80 km/t på spedometeret, jeg kunne mærke at den mistede træk kraft, jeg kørte ind til siden ved et bus stoppested så kunne jeg se noget der dryppede ud under scooteren Ked af det det så sort ud det som løb ned på vejen.
Der var ikke så langt til Shell i Dalby så jeg listede den op til Shell og da jeg næsten var der tog den en madse omdrejninger da jeg skulle over vejen og ind på shell gik den op på 11.000 rpm Ked af det.
Da jeg pakerede den løb det meget hurtigt ud af scooteren og kunne se at det var olie ,to takts olie Ked af det.
Jeg ringene til Jps og fortalte den dårlige nyhed og han sage at det nok var noget med olie pumpen.
Jeg har så heldigvis Falck abonent på scooteren så jeg ringede til dem så jeg kunne blive hæntet så de kom efter en times tid med et fejeblad og kørte mig hjem med scooteren.

Jeg har lige skildt scooteren ad og kan se følgene, der er olie i hele varioator huset og ved koblingen, en madse fnulder fra kile remen noget sort smæltet plastik som ligger ved olie pumpen hmm ved ikke hvor det kommer fra men vil gette på at det er varioator styrne om er smæltet.
Jeg skilte den så merer ad jeg tog olie pumpen af slangerne var revet af olie pumpen den store og lille slange var revet af og de er ikke lange nok nu til at de kan sættes på igen desvære Ked af det.

Da jeg fik varioen af var vario styrne væk pist væk og plastiken på vario rullerne var også væk der var kun jern rullerne tilbage fra rullerne i varioen Ked af det.

Kile remmen er øgelagt også der var en madse fnulder fra kile remmen inde i varioator huset og i kickstarter skjoldet og olie sefølig.

Jeg kan desvære ikke sige på ståne fod hvordan min kobling har det da jeg af gode grunde ikke kan afmonterer den da jeg ikke har værktøjet til den.

Dele som jeg skal have.

Vario styr til Malossi Multivar.
Varioator ruller 4.8 grams til Malossi multivar.
Kile rem Kevlar Malossi.
Olie remmen til olie pumpen.
Den store og lille slange til olie pumpen som går fra olie tanken og til kaburatoren.
Kobling ??? ved ikke om den skal skiftes enu? da jeg ikke kan afmonterer den.
Variatoren er også øgelagt efter nærmer eftersyn så den skal også skiftes Ked af det .

Jeg håber ikke at mine krumtaps lejer og cylenderen har taget skade.
Jeg ved desvære ikke hvornår jeg får råd til at købe resevedele jeg er totalt flad pt så det er surt show.
Jeg hvade rundet 54.xxx km da det skete.

Hvids der er nogle som vil donerer lidt til reseve dele eller låne mig lidt penge til reseve dele til at jeg kan betale så vil jeg være glad.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej Johannes.

Ja, det var jo noget kedeligt noget, at komme ud for, efter en fin tur til Lolland og lidt køren rundt hernede.

Jeg er ikke ekspert på Runner (endnu), men som regel når sådan noget sker, kan det skyldes slidte variostyr (for stor frigang ved "pinden" de sidder ved) eller en rem der har været defekt på en eller anden måde. Hvis den f.eks kører skævt (vario ikke schimmmet op) kan den vist godt lave den slags ulykker, du er kommet ud for, men det er kun gætteri fra min side af.

Går ikke ud fra at remmen har været for lang, for så var haveriet nok sket noget tidligere. Oliepumpen var det første jeg tænkte på (olieremmen knækket), og dernæst olietanken (revnet). Ang. koblingen, kan der nok sidde noget smeltet gummi fra remmen, på remskiverne??

Håber ikke diverse lejer, krumtap eller cylinderen har taget skade.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Det er nok et spørgsmål om hønen, eller ægget?

Er olieslangen/olieremmen hoppet af, og har fået temperaturen til at stige, eller er rullerne smeltet, og har dermed fået omdrejningerne op, så resten er blevet for for varmt?

Hvis det var remmen, der var "skæv", ville den knække, og maskinen ville helt holde op med at køre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Det er nok et spørgsmål om hønen, eller ægget?

Er olieslangen/olieremmen hoppet af, og har fået temperaturen til at stige, eller er rullerne smeltet, og har dermed fået omdrejningerne op, så resten er blevet for for varmt?

Hvis det var remmen, der var "skæv", ville den knække, og maskinen ville helt holde op med at køre.

Nu ved jeg ikke hvordan remmen sidder i forhold til oliepumpen på Runner, men det kunne jo tænkes den kunne hoppe af og lave ravage på den måde?? Har jo selv prøvet en knækket rem, men det var på grund af slid, den knækkede.

Det andet du nævner, er også tænkeligt.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Johannes Johansen Skrev:Jeg hvade i denne uge været nede på Lolland og besøge Jps som nogle moske ved, nå men jeg skulle køre hjem i dag på min scooter en Gilera Runner Sp 2006, jeg hvade lavet service da den hvade kørt 50.000 km.
Jeg hvade ikke skifter vario styrne i varioen Ked af det.
Nå men jeg var næsten kommet til Dalby så begynte den at opføre sig mærkligt Ked af det jeg kørte ca 80 km/t på spedometeret, jeg kunne mærke at den mistede træk kraft, jeg kørte ind til siden ved et bus stoppested så kunne jeg se noget der dryppede ud under scooteren Ked af det det så sort ud det som løb ned på vejen.
Der var ikke så langt til Shell i Dalby så jeg listede den op til Shell og da jeg næsten var der tog den en madse omdrejninger da jeg skulle over vejen og ind på shell gik den op på 11.000 rpm Ked af det.
Da jeg pakerede den løb det meget hurtigt ud af scooteren og kunne se at det var olie ,to takts olie Ked af det.
Jeg ringene til Jps og fortalte den dårlige nyhed og han sage at det nok var noget med olie pumpen.
Jeg har så heldigvis Falck abonent på scooteren så jeg ringede til dem så jeg kunne blive hæntet så de kom efter en times tid med et fejeblad og kørte mig hjem med scooteren.

Jeg har lige skildt scooteren ad og kan se følgene, der er olie i hele varioator huset og ved koblingen, en madse fnulder fra kile remen noget sort smæltet plastik som ligger ved olie pumpen hmm ved ikke hvor det kommer fra men vil gette på at det er varioator styrne om er smæltet.
Jeg skilte den så merer ad jeg tog olie pumpen af slangerne var revet af olie pumpen den store og lille slange var revet af og de er ikke lange nok nu til at de kan sættes på igen desvære Ked af det.

Da jeg fik varioen af var vario styrne væk pist væk og plastiken på vario rullerne var også væk der var kun jern rullerne tilbage fra rullerne i varioen Ked af det.

Kile remmen er øgelagt også der var en madse fnulder fra kile remmen inde i varioator huset og i kickstarter skjoldet og olie sefølig.

Jeg kan desvære ikke sige på ståne fod hvordan min kobling har det da jeg af gode grunde ikke kan afmonterer den da jeg ikke har værktøjet til den.

Dele som jeg skal have.

Vario styr til Malossi Multivar.
Varioator ruller 4.8 grams til Malossi multivar.
Kile rem Kevlar Malossi.
Olie remmen til olie pumpen.
Den store og lille slange til olie pumpen som går fra olie tanken og til kaburatoren.
Kobling ??? ved ikke om den skal skiftes enu? da jeg ikke kan afmonterer den.
Variatoren er også øgelagt efter nærmer eftersyn så den skal også skiftes Ked af det .

Jeg håber ikke at mine krumtaps lejer og cylenderen har taget skade.
Jeg ved desvære ikke hvornår jeg får råd til at købe resevedele jeg er totalt flad pt så det er surt show.
Jeg hvade rundet 54.xxx km da det skete.

Hvids der er nogle som vil donerer lidt til reseve dele eller låne mig lidt penge til reseve dele til at jeg kan betale så vil jeg være glad.



Hej Johannes...

Er sku ked af at hører at Gileraen IGEN skaber, Tænker lidt på om jeg er meget heldig at min stadig bare kører ? Var det ik på din hjem tur fra Vejle hvor den os skabte sig Ked af det

Ville gerne ha lånt dig penge til det, men har lige betalt 12.500kr for kørekort og andre små ting
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Olie slangerne var revet af olie pumpen og de så brandte ud enda ,tror at det sorte plastik som jeg fandt var variator styrne det var noget som var smæltet sammen til et stykke plastik, vario rullerne var knust på en eller anden mystisk måde hved ikke hvordan det er sket.
Olie slangen hopper bare ikke sådan af Kragen de sidder med låse clips klamper og slangerne er revet af over hvor at slangerne er sat på pumpen!!!!!.
Min variator er øgelagt der er kommet hakker fra bagpladen hvor at vario styrne skal side Ked af det , olie remmen skulle afligevellet skiftes snart så den tog jeg og smed ud sammen med kileremmen som var flosset og smort ind i olie og alt muligt, remmen hvade afgivet en madse fnulder som lignede det man isolerer huse med Fortvivlethock: glasuld eller noget ligne.
Jeg kan ikke komme ud af køre foreløblig har ikke penge til nye dele pt ,og kan ikke afmonterer koblingen jeg har ikke noget værktøj til at holde koblingen fast med ,men det er sikkert alt inde i variator huset som skal skiftes også olie pumpen med nye slanger Ked af det de slanger som sidder tilbage er for korte til at de kan nå nu Ked af det .
Så på godt gammel dansk det er noget være lort øv øv og atter øv.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Det skal du ikke tænke på Søren ,der er flerer ting på en gang som er gådet istykker i min scooter så det er skide uheldigt, du kører jo med en anden type motor en' den som Runneren kører med vær glad for det, jeg syntes også da jeg skulle køre fra Jps at den fedtede med remmen men tænkte ikke over det da den tog ved så kørte jeg jo.
Jeg er da glad for at jeg har tegnet et Falck abbonent så jeg kunne komme hjem for ellers var jeg ikke kommet viderer.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Jeg har set på nye dele hos Speed Line og Thansen

http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...0-m519019/
Variator - Malossi Multivar 2000 529,95.-kr
http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...-m6114118/
Kilerem - Malossi MHR Kevlar/Overrange 299,95.-kr
http://www.speedline.dk/da/scooter/gummi...r-28702-1/
Gummiplade ved olieslange 19,95.-kr
http://www.speedline.dk/da/scooter/olierem-cr-28616-2/
Olierem 39,95.-kr
http://www.speedline.dk/da/scooter/malos...669420-b0/
Malossi HT - 19X15,5 Variomatic ruller 4.7 grams 89,95.-kr

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4153...1709665217
Oliepumpe, original, 45 km/t 599.-kr
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4153...1709665300
Ventilatorskive, model MC3 49.-kr
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4153...1709665301
Kobling komplet 799.-kr
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4153...1709665305
Koblingshus 107 mm Gilera Runner 199.-kr

Det bliver i alt 2625,75.- kr
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
Det er da noget lort må man sige...


Hvor har i kørt rundt henad på Lolland?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MSJ1982 Skrev:Det er da noget lort må man sige...


Hvor har i kørt rundt henad på Lolland?

Lidt forskellige steder, som f.eks Nakskov og omegn Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Nåår Smil

Ja der kommer jeg ik så tit
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
MSJ1982 Skrev:Nåår Smil

Ja der kommer jeg ik så tit

Det er også en R**kedelig by Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: