13-08-2010, 22:33
Jeg hvade i denne uge været nede på Lolland og besøge Jps som nogle moske ved, nå men jeg skulle køre hjem i dag på min scooter en Gilera Runner Sp 2006, jeg hvade lavet service da den hvade kørt 50.000 km.
Jeg hvade ikke skifter vario styrne i varioen .
Nå men jeg var næsten kommet til Dalby så begynte den at opføre sig mærkligt jeg kørte ca 80 km/t på spedometeret, jeg kunne mærke at den mistede træk kraft, jeg kørte ind til siden ved et bus stoppested så kunne jeg se noget der dryppede ud under scooteren det så sort ud det som løb ned på vejen.
Der var ikke så langt til Shell i Dalby så jeg listede den op til Shell og da jeg næsten var der tog den en madse omdrejninger da jeg skulle over vejen og ind på shell gik den op på 11.000 rpm .
Da jeg pakerede den løb det meget hurtigt ud af scooteren og kunne se at det var olie ,to takts olie .
Jeg ringene til Jps og fortalte den dårlige nyhed og han sage at det nok var noget med olie pumpen.
Jeg har så heldigvis Falck abonent på scooteren så jeg ringede til dem så jeg kunne blive hæntet så de kom efter en times tid med et fejeblad og kørte mig hjem med scooteren.
Jeg har lige skildt scooteren ad og kan se følgene, der er olie i hele varioator huset og ved koblingen, en madse fnulder fra kile remen noget sort smæltet plastik som ligger ved olie pumpen hmm ved ikke hvor det kommer fra men vil gette på at det er varioator styrne om er smæltet.
Jeg skilte den så merer ad jeg tog olie pumpen af slangerne var revet af olie pumpen den store og lille slange var revet af og de er ikke lange nok nu til at de kan sættes på igen desvære .
Da jeg fik varioen af var vario styrne væk pist væk og plastiken på vario rullerne var også væk der var kun jern rullerne tilbage fra rullerne i varioen .
Kile remmen er øgelagt også der var en madse fnulder fra kile remmen inde i varioator huset og i kickstarter skjoldet og olie sefølig.
Jeg kan desvære ikke sige på ståne fod hvordan min kobling har det da jeg af gode grunde ikke kan afmonterer den da jeg ikke har værktøjet til den.
Dele som jeg skal have.
Vario styr til Malossi Multivar.
Varioator ruller 4.8 grams til Malossi multivar.
Kile rem Kevlar Malossi.
Olie remmen til olie pumpen.
Den store og lille slange til olie pumpen som går fra olie tanken og til kaburatoren.
Kobling ??? ved ikke om den skal skiftes enu? da jeg ikke kan afmonterer den.
Variatoren er også øgelagt efter nærmer eftersyn så den skal også skiftes .
Jeg håber ikke at mine krumtaps lejer og cylenderen har taget skade.
Jeg ved desvære ikke hvornår jeg får råd til at købe resevedele jeg er totalt flad pt så det er surt show.
Jeg hvade rundet 54.xxx km da det skete.
Hvids der er nogle som vil donerer lidt til reseve dele eller låne mig lidt penge til reseve dele til at jeg kan betale så vil jeg være glad.
Jeg hvade ikke skifter vario styrne i varioen .
Nå men jeg var næsten kommet til Dalby så begynte den at opføre sig mærkligt jeg kørte ca 80 km/t på spedometeret, jeg kunne mærke at den mistede træk kraft, jeg kørte ind til siden ved et bus stoppested så kunne jeg se noget der dryppede ud under scooteren det så sort ud det som løb ned på vejen.
Der var ikke så langt til Shell i Dalby så jeg listede den op til Shell og da jeg næsten var der tog den en madse omdrejninger da jeg skulle over vejen og ind på shell gik den op på 11.000 rpm .
Da jeg pakerede den løb det meget hurtigt ud af scooteren og kunne se at det var olie ,to takts olie .
Jeg ringene til Jps og fortalte den dårlige nyhed og han sage at det nok var noget med olie pumpen.
Jeg har så heldigvis Falck abonent på scooteren så jeg ringede til dem så jeg kunne blive hæntet så de kom efter en times tid med et fejeblad og kørte mig hjem med scooteren.
Jeg har lige skildt scooteren ad og kan se følgene, der er olie i hele varioator huset og ved koblingen, en madse fnulder fra kile remen noget sort smæltet plastik som ligger ved olie pumpen hmm ved ikke hvor det kommer fra men vil gette på at det er varioator styrne om er smæltet.
Jeg skilte den så merer ad jeg tog olie pumpen af slangerne var revet af olie pumpen den store og lille slange var revet af og de er ikke lange nok nu til at de kan sættes på igen desvære .
Da jeg fik varioen af var vario styrne væk pist væk og plastiken på vario rullerne var også væk der var kun jern rullerne tilbage fra rullerne i varioen .
Kile remmen er øgelagt også der var en madse fnulder fra kile remmen inde i varioator huset og i kickstarter skjoldet og olie sefølig.
Jeg kan desvære ikke sige på ståne fod hvordan min kobling har det da jeg af gode grunde ikke kan afmonterer den da jeg ikke har værktøjet til den.
Dele som jeg skal have.
Vario styr til Malossi Multivar.
Varioator ruller 4.8 grams til Malossi multivar.
Kile rem Kevlar Malossi.
Olie remmen til olie pumpen.
Den store og lille slange til olie pumpen som går fra olie tanken og til kaburatoren.
Kobling ??? ved ikke om den skal skiftes enu? da jeg ikke kan afmonterer den.
Variatoren er også øgelagt efter nærmer eftersyn så den skal også skiftes .
Jeg håber ikke at mine krumtaps lejer og cylenderen har taget skade.
Jeg ved desvære ikke hvornår jeg får råd til at købe resevedele jeg er totalt flad pt så det er surt show.
Jeg hvade rundet 54.xxx km da det skete.
Hvids der er nogle som vil donerer lidt til reseve dele eller låne mig lidt penge til reseve dele til at jeg kan betale så vil jeg være glad.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.